فرمانده نیروی انتظامی:

پایش مرز‌ها با استفاده از تجهیزات نوین/ آموزش و حرفه‌ای شدن باید استمرار داشته باشد

سردا اشتری با تاکید بر لزوم پایش مرز‌ها با فناوری و تجهیزات نوین گفت: ارتقاء مرزبانی از اولویت‌های ناجا بوده است و تاکنون تحولات خوبی در مرزبانی صورت پذیرفته و تلاش داریم مرزبانی را در ابعاد سازمان، ساختار، آموزش و... تقویت کنیم.
کد خبر: ۴۵۴۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷ - 03May 2021

پایش مرز‌ها با فناوری و تجهیزات به روز/ آموزش و حرفه‌ای شدن باید استمرار داشته باشدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «حسین اشتری» فرمانده ناجا در نشست با فرمانده مرزبانی ناجا، معاونان و فرماندهان استان‌های مرزی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص فیوضات شب‌های قدر و عدالت امیرالمومنین علی (ع)، اظهار داشت: ما به عنوان کسانی که از شیعیان و محبان حضرت امیرالمومنین علی (ع) هستیم، سعی کنیم در زندگی شخصی و اداری، عدالت ایشان را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه از اقدامات مرزبانان در تأمین امنیت پایدار مرز‌های کشور تقدیر و تشکر کرد و گفت: همکاران ما در مرزبانی در سالیان اخیر اقدامات شایسته‌ای انجام دادند و این موضوع در دوره فرماندهی سردار «گودرزی»، از حرکت و پیشرفت مطلوبی برخوردار شده است و امیدواریم شاهد شکوفایی و تحول مرزبانی بیش از پیش باشیم.

سردار اشتری با اشاره به تصویب طرح جامع فرماندهی مرزبانی ناجا توسط فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: یکی از افتخارات مرزبانی ساختار جدید آن است که با پیگیری‌های نیروی انتظامی و ستاد کل نیرو‌های مسلح، مورد تصویب معظم له قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ساختار مرزبانی باید کامل اجرا شود، افزود: ارتقاء مرزبانی از اولویت‌های ناجا بوده و تاکنون تحولات خوبی در مرزبانی صورت پذیرفته است و تلاش داریم مرزبانی را در ابعاد سازمان، ساختار، آموزش و ... تقویت کنیم.

فرمانده ناجا تأکید کرد: بخش قابل ملاحظه‌ای از تقویت و الحاق‌های نیروی انتظامی به مجموعه مرزبانی بوده چرا که تقویت مرزبانی تأثیر زیادی در امنیت ملی دارد و این تقویت در سال جاری و سال آینده و در اولویت‌های ۱۶ گانه ناجا ادامه خواهد داشت.

وی به وسعت مأموریت‌های نیروی انتظامی در دریا اشاره کرد و گفت: تقویت مرزبانی در دریا باید دنبال شود و فرماندهان استان‌های مرزی باید از تمامی ظرفیت‌های خود در این زمینه بهره‌مند شوند.

سردار اشتری با تأکید بر هوشمندسازی مرزبانی، اظهار داشت: مرزبانی باید از فناوری و تجهیزات به روز بهره‌مند باشد و مرز‌های ما با فناوری‌های روز کنترل و پایش شود و نیاز است در این زمینه هوشمندسازی در مرزبانی ارتقاء پیدا کند.

وی اشراف اطلاعاتی را از مهمترین مأموریت‌های نیروی انتظامی دانست و گفت: معاونت اطلاعات مرزبانی باید اشراف اطلاعاتی را در مرز و عمق ۵۰ کیلومتری داشته باشد و از هر نظر این اشراف باید افزایش پیدا کند، یکی از موضوعات اشراف، رصد فضای مجازی است که این موضوع باید با همکاری مرزبانی و پلیس فتا دنبال شود.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: خرید و فروش سلاح، مهمات و مواد مخدر در فضای مجازی آسیب دارد، بر فضای مجازی اشراف و تهدیدات را احصاء کنیم و مراقب فضای حقیقی باشیم.

سردار اشتری آموزش را مهمترین مولفه رزمی مرزبانان دانست و اظهار داشت: آموزش و حرفه‌ای شدن از اولویت‌های ما است و این امر باید استمرار داشته باشد، دانشجویانی که از دانشگاه فارغ التحصیل می‌شوند باید در امور تخصصی و عملیاتی به کارگیری شوند.

وی با اشاره به شعار سال و نقش مرزبانی در این مسیر، خاطرنشان کرد: مرزبانی در راستای شعار سال باید از قاچاق کالا و قاچاق کالای مخرب به کشور جلوگیری کند و از طرفی دیگر از خروج کالا‌های اساسی و سرمایه‌های کشور به خارج از مرز‌ها ممانعت به عمل آورد.

فرمانده ناجا مولفه امنیت در مرز را اولویت عنوان کرد و تصریح داشت: می‌توانیم با انسداد مرز و احداث یگان‌های مرزی، قدرت مرزبانی را در دفاع از مرز‌ها افزایش دهیم و از ورود کالای قاچاق به کشور جلوگیری کنیم.

سردار اشتری نیروی انسانی را از سرمایه‌های ناجا دانست و خاطرنشان کرد: کارکنان مرزبانی از سلامت بالایی برخوردار هستند و جذب این عزیزان با دقت بیشتر صورت می‌پذیرد، نیروی انسانی مرزبانی باید روحیه جهادی و تدین داشته باشد و صیانت از آن‌ها باید در اولویت فرماندهان قرار گیرد.

وی به انتخابات پیش رو پرداخت و اظهار داشت: وظیفه شرعی و قانونی ما و خانواده و اقوام است که در انتخابات شرکت کنیم و فرد اصلح را انتخاب کنیم.

در این نشست سردار «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی از خانواده شهیدان «غلامرضا صادقی فرد» و سروان «فرزاد رفعت» از شهدای مرزبانی ناجا با اهداء لوح تقدیر، قدردانی کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها