شهید «محمدباقر زرین»:

صبر و استقامت انقلابی لازمه جهاد است

شهید «محمدباقر زرین» در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: باید به دستور اسلام عمل کنیم که یکی از دستورات آن جهاد است و در این جهاد باید استقامت و صبر انقلابی داشته باشیم.
کد خبر: ۴۵۴۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۹ - 07May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، جوانان یکی از اصلی‌ترین قهرمانان دوران دفاع مقدس هستند که با سن و سال کم‌شان در تاریخ کشور حماسه‌ها آفریدند؛ دلیرمردانی که در برابر تجاوزهای رژیم بعثی عراق و هم‌پیمانان غربی او به دفاع از خاک کشورشان برخاسته و در این راه به شهادت رسیده و جاودانه شدند.

در ادامه معرفی شهدای استان آذربایجان شرقی، به معرفی یکی دیگر از شهدای این استان می‌پردازیم:

«محمدباقر زرین» در 4 مهر 1347 در شهرستان ملکان دیده به جهان گشود. این دانش آموز پس از شروع جنگ تحمیلی برای دفاع از وطن اسلامی خویش رهسپار جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از چندی مجاهدت در راه اسلام، سرانجام در تاریخ 14 بهمن 1365 در شلمچه به شهادت نائل رسید.

صبر و استقامت انقلابی لازمه جهاد است

فرازی از وصیت‌نامه شهید «محمدباقر زرین»:

«بسم رب الشهدا و الصدیقین

اکنون بیش از سه ماه است در جبهه هستم و شاهد فداکاری‌ها و جانبازی‌های همسنگرانم بوده‌ام که چگونه جنگیدند و به شهادت رسیدند. در شهر موقعی که یکی از خانواده‌های شهدا را می‌بینم احساس می‌کنم روحم از جسمم خارج می‌شود و احساس شرمندگی می‌کنم. امیدوارم که خداوند ما را از ادامه دهندگان راه شهدا قرار دهد.

انشاءالله با خلوص نیت، دست دشمنان را از منطقه قطع خواهیم کرد و خداوند نیز به مومنین قول داده که شما بر دشمنان اسلام و ستمگران بتازید و من هم از شما حمایت می‌کنم و نیز خداوند جان‌های مومنان را خریدار است و با متاعی گران‌بها معامله می‌کند و آن بهشت برین است و چرا ما در این معامله شرکت نکنیم در حالی که به سودمان است.

ما مسلمانیم، پس باید به دستور اسلام عمل کنیم، یکی از دستورات اسلام جهاد است در این جهاد هم باید استقامت و صبر انقلابی داشته باشیم. بیایید اعمال بد خود، خون شهدا را پایمال نکنیم. بیایید شهدا را از خود خشنود سازیم و آن وقت پروردگار از ما راضی و خشنود می‌شود.

شهدا در نزد ما امانت‌هایی به یادگار گذاشته‌اند مانند برادر، خواهر و نیز پدر و مادرانشان. بیایید قلب آن‌ها را از خود راضی کنیم.

نتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار