تقدیر هر فرد از شب قدر برای او رقم می‌خورد/ شب قدر، آغاز سال نو برای انسان مؤمن

شب قدر، شبی است که سال جدید انسان مؤمن و روزه‌دار از آن شب آغاز می‌شود. در آن شب، تقدیر فرد از طرف کاتبان الهی برای کل سال او نوشته می‌شود.
کد خبر: ۴۵۴۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰ - 05May 2021

تقدیر فرد از شب قدر برای او رقم می‌خورد/ شب قدر، آغاز سال نو برای انسان مؤمنبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شماره جدید هفته نامه «خط حزب الله» چندی پیش منتشر شد. این نشریه که به صاحب امتیازی بنیاد حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه‌ای هر هفته منتشر می‌شود، حول محور جامعه مؤمن و انقلابی به انتشار بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این راستا می‌پردازد.

شماره ۲۸۶ این هفته نامه با نام «مکتب پیروز»، در ابتدای سخن به منطق حضور راهبردی و نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا پرداخت. این شماره به روح بزرگ شهید حاج قاسم سلیمانی تقدیم شد.

از آنجا که در میان شب‌های قدر هستیم، از دیگر چیز‌هایی که در شماره جدید این هفته نامه به آن پرداخته شده است، توصیات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بهره گیری معنوی از فرصت به دست آمده در «شب‌های قدر» است.

شب‌های قدر، شب معراج مؤمن هستند و به گفته ایشان، سال مؤمن از لیالی قدر آغاز می‌شود. از جمله توصیات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای بهره برداری معنوی بهتر از این شب‌ها از قرار زیر است:

یاد خداوند، کلید آمادگی برای ورود به شب قدر 

برای ورود به تمام شب‌های ماه رمضان، باید سعی کنیم که دل‌هایمان را توسط ذکر و یاد خداوند نورانی کنیم تا آمادگی ورود به شب‌های قدر و استفاده از آن‌ها را کسب کنیم. در این شب‌ها، خداوند فرصتی را برای طلب مغفرت و راهی را برای بازگشت در اختیارمان قرار داده است. در میان تمام روز‌های سال، شب‌های قدر فرصت‌های استثنایی را در اختیار ما مسلمانان قرار می‌دهند. هر کس بتواند این شب‌ها را درک کند و از آنها استفاده کند، خیر‌های زیادی نصیبش می‌شود.

شب‌های قدر، معراج مؤمن هستند

شب قدر، شب معراج مؤمنین است. آن‌ها خوب است کاری کنند تا بتوانند از فرصت‌های به دست آمده در شب‌های قدر استفاده کنند و خود را از قید و بند صفاتی که مانع از تعالی روحشان می‌شوند، برهانند و خود را از آنها دور کنند.

صفاتی مانند دل بستگی‌های دنیوی، بدخلقی‌ها، کج خلقی‌ها و خلقیات غیرانسانی و ضدانسانی، روحیات تجاوزگرانه و زیاده خواهانه، ظلم و فساد و فحشا از جمله این صفات هستند که انسان باید سعی کند خود را از آن‌ها دور کند.

یک شب قدر از هزار شب هم بهتر است

شب‌های قدر، شب‌های عجیبی هستند و به فرموده خداوند در سوره قدر، از هزار شب هم بهتر هستند. این شب‌ها از هنگام غروب آفتاب آن روز آغاز می‌شوند و تا هنگام اذان صبح فردای آن روز ادامه دارند. این چند ساعت، زمان‌هایی هستند که «سلام الهی»، «امن الهی» و «خیمه رحمت خداوند» در سراسر آفرینش گسترده می‌شوند.

تفکر پیرامون آفرینش، فرصت‌ به دست آمده در شب قدر

از جمله کار‌های دیگری که خوب است در این شب‌ها انجام دهیم، دعا و طلب مغفرت برای خودمان و دیگر مسلمانان، توجه به آفرینش و تفکر پیرامون آیات خلقت، تأمل در سرنوشت انسان‌ها است و چیزی که خدا از ما خواسته است و تفکر حول این موضوع که مادیات اعتباری ندارند و هر چه هست، مقدمه‌ای برای ورود به عالم آخرت است.

ورود به شب قدر، مرحله‌ای جدید برای انسان مؤمن

شب قدر، شبی است که سال جدیدِ انسان مؤمن و روزه دار از آن شب آغاز می‌شود. در این شب، تقدیر فرد از طرف کاتبان الهی برای کل سال او نوشته می‌شود. پس از این، انسان وارد مرحله‌ای جدید و حیاتی نو می‌شود، در راهی حرکت می‌کند و به وسیله تقوا به این راه ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار