یادداشت/ علی عبدالصمدی

رستگاری مولود کعبه در مسجد کوفه

علی مظهر عدل، اعتدال و وحدت بین مسلمین است. بر مسلمانان است تا راه مولا علی را بپیمایند و وحدت بینشان را حفظ کنند.
کد خبر: ۴۵۴۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰ - 04May 2021

رستگاری مولود کعبه در مسجد کوفهگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس- علی عبدالصمدی؛ بیست و یکمین روز از ماه خدا یادآور سالروز شهادت مولای متقیای علی مرتضی علیه السلام است. علی یگانه جوانمرد تاریخ بشریت است. علی ابرمرد عشق و عدالت و حقانیت است. علی عالی اعلی است. علی یعنی دادگری فقط برای رضای حق تعالی. معنای علی فراتر از آن است که با مرکب و دوات به رشته ی تحریر درآید. علی یعنی عظمت لایتناهی.

مردی که برای دشمنان تشنه ی خود مشک آب میبرد. برای یتیمان بیوه زنی که شوهرش در رکاب علی به شهادت رسیده بود پدری میکرد. علی از اموال بیت المال به اندازه ذره‌ای به برادر خود نبخشید. ملاک حاکمیت در حکومت علی سیاست و مصلحت اندیشی زودگذر نبود. ملاک حکومت علی فقط عدل اللهی بود و بس. او حتی به نزدیکان خود منسبی اعطا نکرد. علی با دشمنان خدا پیکار کرد ولی حتی حرمت دشمنش را هم نشکست. مولای متقیان، شیر خدا، رستم دستان، حق را حتی به اندازه ی ذره ای از ظالم ستاند. آن امام بزرگوار نه زیاده روی کرد و نه کند روی کرد. علی مظهر اعتدال و عدالت بود. شیوه و سیره ی زندگی مولا حیدر کرار علی ابن ابی طالب علیه السلام بهترین الگوها برای زندگی شخصی و زمام داری حکومت هاست.

علی مولود خانه ی خدا بود و شهید خانه ی خدا شد. نام «علی» مرتضی نام خداست. او پدر ایتام و دستگیر بینوایان، خادم تهی دستان و کس بی کسان بود. علی مرد احقاق حق و عدل و دادگری بود. علی برای کودکان یتیم همبازی بود و در هنگامه ی نطق سخنوری لایق که جز حق سخنی نگفت. که به فرموده ی رسول الله صلوات الله علیه و آله علی مع الحق و حق مع العلی. علی مرد میدان و عالم به علم و دوستدار کودکان بود.

نور مولا علی به هر موجودی می تابید، موجب روشناییش میشد. حتی مخالفین علی به عدل و انصاف و پاکی و نجابت و شرافت مولا اذعان داشتند. سحرگاه شب قدر اول سال چهل هجری قمری این شمشیر جهل و نادانی و غرور کذب بود که بر فرق وصی نبی فرود آمد و آن را شکافت و به پروردگار کعبه سوگند یاد فرمود که رستگار شد.

آری، عبدالرحمان ابن ملجم مرادی از مسلمانان خوارجی بود که البته نمونه اش را در زمانه ی ما نیز بسیار میتوان یافت. آنان که ادعای اسلام و مسلمانیشان گوش عالمیان را کر کرده اما دست از قتل و غارت بر نمیدارند. نمونه ی بارزشان گروهک داعش، طالبان، القاعده و هزاران نام دیگر که به اسم اسلام ناب محمدی هزاران جنایت میکنند.

مرام علی مرتضی چیزی به جز حرمت نگهداشتن حتی برای دشمنان نبوده و نیست. کسانی که به هر اسمی و رسمی از حریم حرمت پا فراتر می نهند در حقیقت یا فریب خورده یا نیت تخریب اسلام ناب محمدی را دارند. بر مسلمانان صدیق و راستین و دوستدار نبی مکرم اسلام و اهل بیت ایشان است که هرگز فریب خدعه و نیرنگ و بعضا تفرقه آمیزی دشمنان را نخورند و همواره راه مولا علی را بپیمایند که همانا وحدت بین مسلمین بوده است.

انتهای پیام/ 133

نظر شما
پربیننده ها