فتح خرمشهر، فتح خون/ سردار رفیعی آتانی:

عمق استراتژیک دشمن را با فهم انقلابی خود به نشانه رفته‌ایم

فرمانده لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز با بیان اینکه ما به ابتدای لشکر نگاه نمی‌کنیم بلکه به انتهای لشکر و دشمن می‌نگریم، گفت: عمق استراتژیک دشمن را با فهم انقلابی خود به نشانه رفته‌ایم.
کد خبر: ۴۵۴۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷ - 05May 2021

عمق استراتژیک دشمن را با فهم انقلابی خود به نشانه رفته‌ایمسردار سرتیپ دوم پاسدار «رستمعلی رفیعی آتانی»‌ فرمانده لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرج اظهار داشت: برای پایان دادن به جنگ هشت ساله تحمیلی، سازمان‌های بین‌المللی و افراد معاصر از آغازین روز تهاجم صدام به ایران وارد ماجرا شدند که جنگ را تمام کنند. بعدازظهر روز 31 شهریور سال 1359 بیانیه 23 سپتامبر صادر شد که این مناظره را تمام کنید.

وی بندهای تا حدودی به نفع جمهوری اسلامی در قطعنامه‌های صادره از سازمان ملل را متأثر از صحنه میدان دانست و گفت: زمانی که خرمشهر آزاد شد، دیپلماسی ما قدرت گرفت و پاسخ آزادی خرمشهر و قدرت‌نمایی ایران این شد که رهبران ایران با توان بالا در گفت‌وگوها وارد صحنه سیاسی شوند.

فرمانده لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز با اشاره به اینکه در آن روز مواضع کشورهای منطقه، چه کشورهای غربی و چه کشورهای عربی بسیار متفاوت شد، ادامه داد: برخی افراد ناباورانه گزارش آزادسازی خرمشهر را اعلام می‌کردند و فکر  این اتفاق را هم نمی‌کردند. صدام نیز با تأخیر گفت: ما عقب‌نشینی تاکتیکی داشتیم.

وی گفت: به گفته دکتر ولایتی، در یکی از مذاکراتی که دستگاه سیاست خارجی ایران به‌شدت سعی در پیش بردن مذاکره داشت و تمام صحنه علیه ما بود، ناگهان صحنه به نفع ما عوض شد و خبر رسید که رزمندگان اسلام موفق شدند عملیات برون‌مرزی کرکوک را انجام دهند. پیروزی رزمندگان در این عملیات، بر تصمیم‌گیری تصمیم‌گیرندگان مقابل تأثیر گذاشت.

سردار رفیعی آتانی در خصوص نبرد سرنوشت‌ساز کانال پرورش ماهی در کربلای 5 ابراز داشت: حاج قاسم سلیمانی می‌گفت: اگر بگویم قطعنامه 598 در کانون پرورش ماهی بسته شد، حرف گزافی نمی‌زنم. رزمندگان ما، دشمن، آمریکایی‌ها، ماشین‌های جنگی آمریکا و صدام عفلقی را در کانال پرورش ماهی منهدم و آن‌ها را از ذهنیت تعریض پشیمان کردند.

فرمانده لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز با بیان اینکه میدان‌داران به کمک سیاستمداران آمدند و توانستند از عزت و آرمان‌های کشور دفاع کنند، عنوان کرد: نماینده سوریه در مذاکرات ژنو 2 به اعضایی که قصد تصمیم‌گیری برای سوریه را داشتند گفت؛ همه کشورها یک پایتخت دارند اما سوریه دو پایتخت دارد؛ پایتخت سیاسی دمشق و پایتخت اقتصادی حلب.

سردار رفیعی آتانی افزود: نماینده سوریه همچنین گفت؛ کسی می‌تواند در مورد حلب صحبت کند که در میدان حضور دارد. امروز حلب در دست رزمندگان جبهه مقاومت است و فرماندهان میدان آنجا را هدایت می‌کنند. آن زمان حاج قاسم سلیمانی در قلعه حلب ایستاده بود و هدایت مستقیم را انجام می‌داد.

وی متذکر شد: نیروهای مجاهد و انقلابی که در صف اول دفاع از انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و ملت ایران ایستاده‌اند، باید خصوصیات بارز حاج قاسم سلیمانی را در خود احیا کنند. باید همچنان که ذهن تاکتیکی داریم، در آن واحد ذهن عملیاتی و فهم راهبردی نیز داشته باشیم تا بتوانیم ابتدا تا انتهای افق آرمان‌های انقلاب را در یک نقشه ببینیم.

فرمانده لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز‌ گفت: حضرت علی (ع) به محمد حنفیه فرمودند؛ سرت را به خدا بسپار و به انتهای لشکر نگاه کن. ما به ابتدای لشکر نگاه نمی‌کنیم بلکه به انتهای لشکر و دشمن می‌نگریم. عمق استراتژیک دشمن را با فهم انقلابی خود به نشانه رفته‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها