دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

«روز قدس»؛ محوری برای اتحاد جهان اسلام علیه استکبار جهانی

نامگذاری روز قدس، موضوع اشغال فلسطین را در صدر مسائل جهان اسلام قرار داد و تمامی مسلمانان و مستضعفان جهان را در اتحادی بزرگ برای نجات سرزمین نخل‌های زیتون بسیج کرد تا با یاری یکدیگر به اشغال سرزمین‌های فلسطین پایان دهند.
کد خبر: ۴۵۴۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۰ - 07May 2021

«روز قدس»؛ محوری برای اتحاد جهان اسلام علیه استکبار جهانیبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، یکی از مهم‌ترین و بارزترین بحران‌های خاورمیانه در حال حاضر، موضوع اشغال فلسطین و جنگ مداوم رژیم صهیونیستی با مردم مظلوم این کشور است. این مسئله سبب شد تا بنیانگذار انقلاب اسلامی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامگذاری کنند تا مسلمانان جهان، همبستگی خود را با فلسطینیان بیش از پیش اعلام دارند.

نامگذاری روز قدس، موضوع اشغال فلسطین را در صدر مسائل جهان اسلام قرار داد و تمامی مسلمانان و مستضعفان جهان را در اتحادی بزرگ برای نجات سرزمین نخل‌های زیتون بسیج کرد تا با یاری یکدیگر به اشغال سرزمین‌های فلسطین پایان دهند و آرامش، امنیت و استقلال را برای مردمان آن به ارمغان آورند.

در ادامه به بخشی از بیانات گهربار حضرت امام خمینی در خصوص قدس شریف پرداخته‌ایم که باهم می‌خوانیم.

نامگذاری روز همبستگی مسلمانان

_ من در طی سالیان دراز خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نموده‌ام که اکنون این روز‌ها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینی شدت بخشیده است و به ویژه در جنوب لبنان به قصد نابودی مبارزان فلسطینی پیاپی خانه و کاشانه ایشان را بمباران می‌کند.

_ من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‌کنیم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می‌تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان روز قدس انتخاب و طی مراسمی همبستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام نمایند.

روز قدس، روز حکومت اسلامی

_ روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است. روزی است که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشور‌ها بیرق آن برافراشته شود. روزی است که باید به ابرقدرت‌ها فهماند که دیگر آن‌ها نمی‌توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند. من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم می‌دانم، روزی است که باید ما تمام قوای خودمان را مجهز کنیم و مسلمین از آن انزوایی که آن‌ها را کشانده بودند خارج شوند و با تمام قدرت و قوت در مقابل اجانب بایستند.

روز اجرای قوانین اسلام

_ روز قدس روزی است که باید به همه ابرقدرت‌ها هشدار داد که باید دست خود را از روی مستضعفین بردارید و سر جای خود بنشینید؛ روز قدس روز اسلام است. روز قدس روزی است که اسلام را باید احیا کرد و احیا بکنیم و قوانین اسلام در ممالک اسلامی اجرا بشود. روز قدس روزی است که باید به همه ابرقدرت‌ها هشدار بدهیم که اسلام دیگر تحت سیطره شما، به واسطه عمال خبیث شما، واقع نخواهد شد، روز قدس، روز حیات اسلام است.

روز مقابله با ابرقدرت‌ها

_ روز قدس یک روز جهانی است. روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله‌ی مستضعفین با مستکبرین است؛ روزی است که باید مستضعفین مجهز بشوند در مقابل مستکبرین و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند. روزی است که بین منافقین و متعهدین امتیاز خواهد شد. متعهدین این روز را روز قدس می‌دانند و عمل می‌کنند به آنچه باید بکنند. منافقین آن‌هایی که با ابرقدرت‌ها در زیر پرده آشنایی دارند و با اسرائیل دوستی در این روز بی‌تفاوت هستند یا ملت‌ها را نمی‌گذارند که تظاهر کنند؛ روز قدس روزی است که باید سرنوشت ملت‌های مستضعف معلوم شود، باید ملت‌های مستضعف اعلام وجود بکنند در مقابل مستکبرین.

تکیه مسلمانان به قدرت اسلام

_ مستضعفان جهان باید قدرت اسلامی خود را بیابند و از عربده‌های شرق و غرب و وابستگان و تفاله‌های آنان نهراسند و با اعتماد به خداوند تعالی و اتکال به قدرت اسلام و ایمان بپاخیزند و دست جنایتکاران را از کشور‌های خود کوتاه نمایند و آزادی قدس شریف و فلسطین را سرلوحه برنامه خود قرار دهند؛ روز قدس را زنده نگه دارند. امید است با زنده نگه‌داشتن این روز، بی تفاوتی‌ها زایل شود و غفلت‌ها مرتفع گردد.

روز ایستادگی در برابر مستکبران و جهانخواران

_ مسلمین، از لبنان و قدس عزیز پشتیبانی نمایند. مسلمانان جهان باید روز قدس را روز همه‌ی مسلمین، بلکه مستضعفین بدانند و از آن نقطه حساس در مقابل مستکبرین و جهانخواران بایستند و تا رهایی مظلومان از زیر ستم قدرتمندان از پای ننشینند.

روز قدس مقدمه تشکیل حزب مستضعفان

_ روز قدس یک روز اسلامی است و یک بسیج عمومی اسلامی است. من امیدوارم که این امر مقدمه باشد از برای یک «حزب مستضعفین» در تمام دنیا.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها