نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین:

سپاه قدس ایران محور نیروهای مقابله‌کننده با رژیم صهیونیستی است

ابوشریف گفت: در حال حاضر نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محوری‌ترین نیروی مقابله‌کننده با رژیم صهیونیستی است و پیروزی‌هایی که به برکت سازماندهی برادران ایرانی به دست آمده، اعتماد به نفس ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمن را ایجاد کرده است.
کد خبر: ۴۵۴۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴ - 07May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد با بیان اینکه روز قدس، روز وحدت همه مسلمانان در یک مسیر واحد است، اظهار داشت: بزرگ‌ترین رویدادی که در عصر نوین به وقوع پیوست، پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود. این روز تاریخی سرآغاز تحول جهان اسلام بود. انقلاب اسلامی با مطرح کردن آرمان قدس مسیر جهان اسلام را تغییر داد و تنها چند روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، سفارت رژیم صهیونیستی در ایران منحل شد و در همان مکان، سفرای فلسطینی مستقر شدند. این موضوع نخستین دلگرمی ملت ایران برای مردم فلسطین بود و این حمایت‌ها تا به امروز ادامه داشته است.

وی افزود: قدس فقط ملک فلسطینی‌ها نیست بلکه به آحاد امت اسلام تعلق دارد و امام خمینی (ره) هم آخرین روز ماه مبارک رمضان را بنام روز قدس تعیین کردند تا روز خیزش امت اسلام در برابر دشمنان باشد و وحدت ایجاد کند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران خطاب به نمازگزاران گفت: پس از انقلاب مردم ایران، حرکت‌های جهادی و ضد صهیونیستی در فلسطین جان تازه‌ای گرفت. مردم غزه در شرایط کنونی به شما نگاه می‌کنند و به یکدیگر یادآوری می‌کنند که از ایرانی‌ها یاد بگیرید. ایستادگی ملت ایران در برابر دشمنان، برای ما و همه ملت‌های منطقه الهام‌بخش است و گروه‌های جهادی مقاومت در لبنان، عراق و یمن نیز به همین صورت تقویت شده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر، بسیاری از فلسطینیانی که می‌توانند از حلقه محاصره قدس عبور کنند و برای گذاردن نماز در مسجدالاقصی حاضر می‌شوند، برای عزت و اقتدار برادران ایرانی و طول عمر امام خامنه‌ای دعا می‌کنند و ما از آن جا دعاگوی شما هستیم.

ابوشریف با انتقاد از خیانت حکام عرب و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تصریح کرد: همزمان با روز جهانی قدس امسال، شاهد حمله بی‌ سابقه‌ای به فلسطینیان هستیم و یهودی‌سازی قدس شدت گرفته است. شهرک‌سازی‌ها با شتاب مضاعف در دستور کار دولت رژیم صهیونیستی قرار گرفته و علاوه بر سربازان صهیونیست، شهرک‌نشینان نیز مردم ما را مورد آسیب و حمله قرار می‌دهند.

وی تأکید کرد: ما آماده مقابله همه‌جانبه با صهیونیست‌ها هستیم و از قدس گرفته تا غزه و سرزمین‌های اشغالی، انگشت فلسطینان برای هدف قرار دادن دشمن روی ماشه است اما ما همچنین نیازمند حمایت امت اسلامی هم هستیم؛ اگرچه بسیاری از رژیم‌های عربی با عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی و به رسمیت شناختن آن، به خدا و قرآن و اسلام خیانت کرده‌اند و به جای بندگی خدا، بنده ثروت و قدرت شده‌اند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: در حال حاضر نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محوری‌ترین نیروی مقابله‌کننده با رژیم صهیونیستی است. اتحاد محور مقاومت در سایه سازماندهی برادران ایرانی منجر به ایجاد همگرایی در ممالک اسلامی شده است و پیروزی‌هایی که به برکت این تفکر به دست آمده، اعتماد به نفس ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان مشترکمان را ایجاد کرده است.

وی ابراز داشت: اطمینان داریم که قدس یقیناً آزاد خواهد شد و یهودیان با خواری و خفت از مسجدالاقصی اخراج می‌شوند زیرا وعده صادق پروردگار در قرآن کریم بر این حقیقت اعلام شده است.

ابوشریف در انتها ابراز امیدواری کرد: به روح امام خمینی (ره)، شهید سلیمانی و شهدای امت درود می‌فرستیم که راه آزادسازی قدس شهید شدند. شهید سلیمانی سیدالشهدای قدس است. از خداوند متعال می‌خواهیم که مجاهدان را یاری کند تا به پیروزی و فتح عظیم دست پیدا کنند و برای استمرار توفیقات انقلاب اسلامی و ملت ایران دعا می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار