تبلور آرزوی آزادی قدس در وصیت‌نامه شهدا

در این نوشتار شمه‌ای در خصوص اندیشه سیاسی الهی راهبرد آزادی قدس و شهدای فشارکی و وصیت برخی از آنان درخصوص قدس شریف تبیین شده است.
کد خبر: ۴۵۵۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹ - 07May 2021

تبلور آرزوی آزادی قدس در وصیت‌نامه شهدابه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در دوران دفاع مقدس هشت ساله، شهدای والامقام با جهاد و نثار خون خود، سبب آزادی مناطق تصرفی رژیم بعث عراق شدند و درگام دوم مدافعان حرم با نابودی داعش در عراق و سوریه؛ اینک در کنار مرز‌های فلسطین اشغالی اردو زده‌اند و در انتظار فرمان، پیش از زمان وعده ۲۵ ساله امام المسلمین مبنی بر اضمحلال رژیم صهیونیستی برای آزادی قدس شریف هستند. این وعده امام راحل در حال تحقق است که «راه قدس از کربلا می‌گذرد»، آنجا که فرمود: «ما می‌خواهیم که قدس را نجات بدهیم، لکن بدون نجات کشور‏‎ ‎‏عراق از این حزب منحوس نمی‌توانیم. ما لبنان را از خود می‌دانیم، لکن مقدمه اینکه لبنان را ما نجات بدهیم این است که عراق را نجات‏‎ ‎ ‏بدهیم» و فرمود: «جنگ ما فتح بیت‌المقدس را به دنبال خواهد داشت»، لذا رزمندگان پشت لباس‌های خاکی شان نوشتند «کربلا کربلا ما داریم می‌آییم»؛ از این‌رو شهدای دفاع مقدس در آرزوی قدس شریف بودند که پیش از آن به دیدار معبود شتافتند، ولی در وصیت خود سفارشات لازم را کرده اند.

شهدای گرانقدر، براساس وسعت نگرش خود، موضوعات مختلفی را به ما جاماندگان وصیت کرده اند. یکی از موضوعات مورد تاکید آنان، در خصوص قدس شریف بوده است. وصیت برخی شهدای گرانقدر فشارکی در خصوص قدس چنین است:

۱. آماده باش که قدس انتظار است:
برادر عزیزم هرچند کوچکی! خود را به ایمان مسلح کن که قدس در انتظار شماست (شهید منصور سوریان)
 
۲. شوریدن علیه اسرائیل و هموار کردن راه قدس:
دست در دست هم با وحدت آهنین خود با قدم‌های استوار برخیزید و امر جهاد خود را به جای آورید و از جنگ و شهادت نهراسید و بر شیطان‌های غرب و شرق و اسرائیل جنایتکار بشورید و دست این خون‌آشامان را از سر کشور‌های اسلامی کوتاه کنید و راه را برای رسیدن به زمین مقدس کربلا و قدس عزیز هموار سازید. (شهید رضا احمدی فشارکی)
 
۳. آرزوی فتح قدس:
ما جوانان میهن اسلامی آرزوی دیدار کربلای حسین (ع) و آرزوی فتح کربلا و قدس را می‌کردیم، اما آرزوی پیوستن به حق تاب و توانی برای ما نگذارد (شهید رحیم مطلبی فشارکی)
 
۴. آرزوی خواندن نماز در قدس:
 من آزوی داشتم که بروم و نمازم را در قدس عزیز بخوانم و شهید بشوم، اما خداوند خواست و من زودتر به سعادت رسیدم (شهید علی محمد مطلبی فشارکی)

جامعه اقوام فشارکی‌ها، شامل تمامی اقوام نسبی و سببی (وصلت‌های درجه یک صورت گرفته) نیز همپای ملت مسلمان ایران در پشتیبانی از دفاع مقدس برخواستند و از میان جامعه فشارکی‌ها، تا کنون تعداد ۶۹ شهید تقدیم انقلاب اسلامی نموده اند. از این تعداد دو نفر خانم (مادربزرگ و نوه وی) بوده‌اند که بر اثر بمباران هوایی دشمن به شهادت رسیده و مابقی جزء رزمندگان بوده‌اند. محدوده سنی شهدای فشارکی، بین ۱۰ سال الی ۶۲ سال و محدوده سنی شهدای رزمنده، بین ۱۴ سال الی ۵۲ سال بوده است که هشت تن از آن‌ها بعد از ۸ الی ۳۴ سال انتظار، پیکر‌های مطهرشان بازگشته و تدفین شده و دو تن دیگر نیزهمچنان بی‌مزار مانده‌اند؛ همچنین یک شهید عزیز (حمیدرضا باب الخانی) نیز از مدافعان حرم است.

منبع: کتاب کتاب گنجینه معارف شهدا (آخرین سفارش‌ها و نوا‌های آسمانیان فشارکی)، ستاد یادواره شهدا، سیدجواد هاشمی فشارکی، انتشارات وانیا، ۱۳۹۷، ص ۱۰۵

گزارش از دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار