فتح خرمشهر، فتح خون/ یادداشت

«آزادی قدس»؛ چشم‌انتظار مردانی از جنس «خرمشهر»

جبهه مقاومت امروز برای آزادی فلسطین، چشم‌انتظار مردانی است که با همه توان و با اتکاء به خدا دل به دریا زدند و صفوف آهنی دشمنی بعثی را شکافتند تا توانستند خرمشهر را آزاد کنند و مارش عزت و اقتدار خود را با صدای سیلی‌های پی‌ در پی به صورت دشمن بنوازند.
کد خبر: ۴۵۵۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۳ - 08May 2021

«آزادی قدس»؛ چشم‌انتظار مردانی از جنس «خرمشهر»گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ روزبه قمصری؛ دفاع مقدس یکی از رازآلودترین و مهم‌ترین مقاطع تاریخ ایران بزرگ است. رازآلود از این جهت که هنوز کسی به زوایا و کنه حقیقی آن پی نبرده و فقط هر از گاهی در بزنگاه‌های مختلف، جلوه‌ای از برکات و فرهنگ آن مقطع چهره عیان می‌کند و صاحبان فکر و اندیشه را به بهت وامی‌دارد. 

دفاع مقدس اگر چه با نگاهی ماشینی و بدون روح همان جنگ است که در آن قتل و غارت و نیستی و نابودی را در دل دارد، اما با نگاهی عمیق‌تر و از زاویه دیدی والاتر، اقیانوسی است از ثروت‌های مادی و معنوی که در دل آن زندگی جاری است؛ زندگی‌ای که هر بار که تور نیاز در آن بیافتد، گنجینه‌های عظیمی را صید می‌کند. از این‌رو دفاع مقدس نه برای ما که برای همه مستضعفان عالم برکت داشت و دارد.

از آنجا که شهدا زنده‌اند، گرمی خونشان و حرارت نفسشان در میان آنان که در پی یافتن راه حق و اعتلای حق هستند، جاری است. جهان اسلام که به سبب خیانت خائنان و جور سران وابسته با زخم‌های عمیقی از جنگ و خونریزی و برادرکشی درگیر است، برای رفع مشکلات خود راهی جز مقاومت نیافته، چرا که موفقیت آن را در دفاع مقدس به نظاره نشست.

ملت ایران با دست خالی و درحالی‌که زخم خورده دوران طاغوت بود، درگیر جنگی شد که کاملا نابرابر و ناجوانمردانه با دنائت اغلب کشورهای جهان و البته به اسم صدام آغاز شد اما با استقامت جوانان برومند و با غیرت این سامان دشمن جرار چنان زمین‌گیر شد که هنوز چندی از جنگ نگذشته بود، دست و پا می‌زد تا به آتش بس برسد. گواه این اقیانوس غیرت و شرف را باید از خشت خشت خرمشهری پرسید که اگر چه پس از دفاع جانانه اما دست خالی جوانانش به تسخیر دشمن درآمد، اما آزادسازی غرورآفرینش درسی شد برای هرآنکسی که بخواهد فرزندان حیدر را بیازماید.

امروز هم ملت‌‌های مسلمان منطقه با دیدن آن دوران ایران، با حمایت از نظریه مقاومت، پشت به پشت هم داده‌اند و با وجود سنگ‌اندازی غرب‌زدگان و وابستگان به غرب در میان عمال حکومتی‌شان، جبهه‌ای ساخته‌اند که دل‌گرم به «ان تنصرالله ینصرکم» است؛ از این‌رو ملت فلسطین که دهه‌ها با سنگ از خود دفاع می‌کردند، اکنون با دست گذاشتن در دست مقاومت، توانسته‌اند با سلاح خودباوری و برادری با دیگر ملت‌ها، تجهیز به سلاح شده و در برابر صهیونیزم بایستند؛ ایستادگی‌ای که اوج آن در جنگ 22 روزه غزه رقم خود تا صهیونیست‌ها صدای فروریختن بنیان کاخ ظلمشان را رساتر بشنوند و به آینده خود امیدوار نباشند.

آری! جبهه مقاومت امروز، چشم‌انتظار مردانی است که با همه توان و با اتکاء به خدا دل به دریا زدند و صفوف آهنی دشمنی بعثی را شکافتند تا توانستند خرمشهر را آزاد کنند و مارش عزت و اقتدار خود را با صدای سیلی‌های پی‌ در پی به صورت دشمن بنوازند. فلسطین هم مانند خرمشهر آن روز، منتظر مردانی است که از جای جای ایران بزرگ، خرمشهری شدند و این شهر پرافتخار را از چنگ دشمن درآوردند.

جبهه مقاومت اگر چه به سختی بر موضع خود پای می‌فشرد، اما این تنها راهی است که می‌توان برای پیروزی یک ملت ستمدیده ترسیم کرد چرا که حق گرفتنی است و جهان اسلام بزودی به پشتوانه بیداری ملت‌های مسلمان، با قدرت بیشتری جبهه مقاومت را با اراده‌های پولادین تسلیح خواهد کرد تا هر چه زودتر غده سرطانی صهیونیزم را از منطقه پیامبرخیز غرب آسیا ازاله کند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها