جانشین فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد؛

تعیین سهم دستگاه‌ها به منظور کاهش تصادفات/ بهره‌مندی از پهپاد‌ها در مدیریت ترافیک

سردار رضایی با تاکید بر اینکه باید ارائه راهکار‌های عملیاتی برای کاهش جان‌باختگان جاده‌ای و تصادفات در تقدم هر برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری باشد، گفت: تعیین سهم هر دستگاه در زمینه ارتقاء ایمنی ترافیک می‌تواند یکی از کارکرد‌های همراه‌سازی رسانه‌ها در پیشبرد ماموریت‌های پلیس راهور باشد.
کد خبر: ۴۵۵۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷ - 08May 2021

تعیین سهم دستگاه‌ها به منظور کاهش تصادفات/ بهره‌مندی از پهپاد‌ها در مدیریت ترافیکبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «قاسم رضایی» جانشین فرمانده ناجا در اولین جلسه قرارگاه کاهش تصادفات ناجا در سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: خوشبختانه شاهد اقدامات اثرگذار پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا به منظور کاهش تصادفات و جان‌باختگان جاده‌ای هستیم؛ البته معتقدم که تا رسیدن به نقطه ایده‎آل فاصله داریم و تحقق این مهم بایستی تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به انتظارات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای کاهش تصادفات و جان‌باختگان جاده‌ای خاطرنشان کرد: ارائه راهکار‌های عملیاتی برای کاهش جان باختگان جاده‌ای و تصادفات در تقدم هر برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری است.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: ارتقاء توان عملیاتی و تحرکی پلیس راهنمایی و رانندگی یکی از اقدامات گسترده نیروی انتظامی در راستای تحقق راهبرد کاهش تصادفات و جان‌باختگان جاده‌ای است؛ تلاش برای ارتقاء فرهنگ ترافیک و همچنین تعیین نقش و سهم سایر دستگاه‌های مسئول در وقوع تصادفات و مسئول سازی این نهاد‌ها از دیگر اقداماتی است که می‌تواند به کاهش تصادفات منجر شود.

سردار رضایی توجه بر آموزش فردی، مهارتی و مدیریتی نیرو‌های راهور را از دیگر ضروریاتی دانست که می‌تواند در مدیریت صحیح ترافیک، کارآمد واقع شود و بر لزوم انعطاف پذیری در توزیع اعتبارات، منابع و سرمایه در اجرای ماموریت‌ها متناسب با «جغرافیا» تاکید کرد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: به‌روزرسانی تاکتیک‌ها در اجرای عملیات‌های راهور و بهره‌مندی از تجهیزات پهپادی به منظور مدیریت ترافیک از دیگر راهبرد‌هایی است که می‌تواند به افزایش دستاورد‌های پلیس راهور کمک شایانی کند.

سردار رضایی با ابلاغ پیام خداقوت و قدردانی فرمانده ناجا به همه نیرو‌های خدوم پلیس به ویژه تلاشگران سپیدپوش راهنمایی و راهنمایی ناجا، گفت: فرمانده و هیئت رئیسه ناجا قدردان زحمات تک تک همکاران و ایثارگران نیروی انتظامی هستند و از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های کارکنان ناجا نیز قدردانی می‌کنیم و از طرفی معتقدیم که اجرای هدفمند و موفق ماموریت‌های پلیس نیازمند پشتیبانی‌های تجهیزاتی و معنوی از کارکنان است.

وی یادآور شد: به دلیل اهمیت ماموریت پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، طی سنوات گذشته به ویژه در سال قبل، با تدبیر فرمانده نیرو، اعتبارات در راستای تقویت پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا سوق داده شد؛ در واقع ارتقاء توان عملیاتی و تحرکی این پلیس با هدف کاهش تصادفات و جان باختگان جاده‌ای در معنای واقعی پشتیبانی از نیرو‌های راهور تجلی پیدا کرد و البته این روند ادامه دارد.

جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه پلیس راهور بایستی در هوشمندسازی پیشگام باشد، تصریح کرد: در راستای تحقق این مهم، فناوری‌های به روز و نوین از جمله دست افزار‌ها به منظور ثبت تخلفات، تجهیزات پهپادی به منظور پایش تردد در جاده‌ها، سامانه‌های نوین و هوشمند و... به پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تزریق شده و این روند با قدرت ادامه دارد.

سردار رضایی بر برنامه ریزی گسترده به منظور توسعه انضباط ترافیکی و اصلاح رفتار‌های نابهنجار ترافیکی تاکید کرد و افزود: نظارت بیشتر بر رفتار رانندگان و کاربران ترافیک نیز می‌تواند در کاهش تصادفات و جان‌باختگان جاده‌ای موثر واقع شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌ها در راستای توسعه ایمنی ترافیک، تاکید و بیان کرد: مسئول‌سازی و تعیین سهم هر دستگاه در زمینه ارتقاء ایمنی ترافیک می‌تواند یکی از کارکرد‌های همراه‌سازی رسانه‌ها در پیشبرد ماموریت‌های راهور باشد.

این مقام ارشد انتظامی توجه بر اصل پیشگیری از وقوع تصادفات را از جدی‌ترین الزامات برشمرد و افزود: نهادینه کردن فرهنگ ترافیک یک وظیفه همگانی است؛ البته توصیه و تاکید دارم همواره اعمال قانون بایستی توام با ادب و اخلاق باشد و همین اعمال قانون با رعایت «اخلاق پلیس در تراز انقلاب اسلامی» نیز می‌تواند به ارتقاء فرهنگ ترافیک کمک شایانی کند و قوانین در میان کاربران ترافیکی و رانندگان نهادینه‌تر شود.

پیش از سخنان سردار رضایی جانشین فرمانده ناجا، سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا و برخی از مدیران این پلیس به ارائه گزارش پرداختند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار