مدیرکل اداره حفظ آثار دفاع مقدس زنجان:

دفاع مقدس راهی پرافتخار و سعادتمند برای عدالت‌خواهان جهان است

سرهنگ محمدی گفت: دفاع مقدس یک حماسه بزرگ و الگویی تمام‌عیار برای مبارزه با نظام سلطه و متجاوزان به حقوق ملت‌های مظلوم و راهی پرافتخار و سعادتمند برای عدالت‌خواهان جهان است.
کد خبر: ۴۵۵۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸ - 09May 2021
برنامه‌های چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس مزین به نشانه کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان
به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، جلسه شورای حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس زنجان به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در محل استانداری زنجان برگزار شد. در این جلسه سیاست‌های ابلاغی گرامیداشت مناسبت‌های سال ۱۴۰۰ مورد بحث قرار گرفت.
 
در ابتدای این جلسه، سرهنگ پاسدار «قاسم محمدی»‌ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا به ویژه سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» اظهار داشت: دفاع مقدس یک حماسه بزرگ و الگویی تمام عیار برای مبارزه با نظام سلطه و متجاوزان به حقوق ملت‌های مظلوم و راهی پرافتخار و سعادتمند برای عدالت‌خواهان جهان است.
 
وی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی در زمینه گرامیداشت مناسبات دفاع مقدس سال ۱۴۰۰ گفت: ستاد کل نیرو‌های مسلح در آخرین روز سال ۹۹ دستورالعمل مناسبات را ابلاغ کرده که هدف آن حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در راستای مقاومت، ایثار و خودباوری دینی و ملی است.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه تمامی اقدامات در راستای شعار سال دفاع مقدس با عنوان «ما مقتدریم» خواهد بود، اضافه کرد: در اجرای برنامه‌ها باید به پروتکل‌های بهداشتی و دستورات صادره از سوی ستاد ملی کرونا توجه شود. برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و تخصصی، مشارکت با سازمان‌ها و ادارات در زمینه برگزاری برنامه‌های فرهنگی، ترویج مفاهیم ارزش‌های دفاع مقدس مبتنی بر وحدت، حماسه و اقتدار جمهوری اسلامی بخشی از برنامه‌های سال جاری خواهد بود.
 
وی با اشاره به اینکه مناسبات سال گذشته و امسال به دلیل شرایط خاص بیماری در طول سال توزیع شده‌اند، تصریح کرد: در سال‌های گذشته هفته دفاع مقدس به طور متمرکز در یک بازه مشخص برگزار می‌شد با این حال امسال از فروردین تا پایان اسفند این رویداد برگزار خواهد شد.
 
سرهنگ «محمدی» ضمن گله از برخی از دستگاه‌های اجرایی که گزارش برنامه‌های عملیاتی خود را در سایت تعیین شده از سوی ستاد نیرو‌های مسلح قرار نداده‌اند، عنوان کرد: ۳۰ درصد دستگاه‌های مذکور مکلف هستند که هرچه زودتر برنامه‌هایشان را در سایت قرار داده و گزارش خود را ارسال کنند.
 
وی با بیان اینکه همه فعالیت‌ها مزین به نشانه کنگره ۳ هزار و ۵۳۵ شهید استان و شعار ما مقتدریم خواهند بود خاطرنشان کرد: تجلیل و تکریم از مدافعان سلامت، حمایت از تشکل‌های مردم نهاد رزمایش کمک‌های مومنانه از برنامه‌های چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس خواهند بود.
 
در ادامه «خدابخش مرادی نافچی»‌ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه محور تمام فعالیت‌های استان در همه دستگاه‌های اجرایی در راستای تکریم و ترویج اهداف کنگره شهدای استان است، ابراز داشت: از تمامی امکانات باید برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر و شایسته‌تر کنگره بهره ببریم و تاکید می‌کنم که روسای محترم کمیته‌ها و اداراتی که شرح وظایفشان ابلاغ شده است وظایف را در زمانبندی ابلاغی عملی کنند.
 
وی تصریح کرد: ما مدیون شهدایی هستیم که با ارزش‌ترین دارایی خود که جانشان است را تقدیم دفاع مقدس کرده‌اند و ما امروز با تجلیل و تکریم و اشاعه فرهنگ و روحیه شهادت در جامعه به عنوان یک الگو وظیفه خود را انجام می‌دهیم. همچنین برای اینکه جایگاه استان در انجام اقدامات مقفول نماند باید مسئولان مربوطه اقدامات انجام شده را در سامانه مربوطه ثبت کننند.
 
این مسئول با بیان اینکه در طول سال مناسبت‌های متفاوتی را در زمینه ایام پرافتخار دفاع مقدس داشته‌ایم که امروزه به نام تقویم دفاع مقدس از آن یاد می‌شود گفت: هرکدام از دستگاه‌ها و اعضای کمیته به تناسب مناسبت مشخص شده باید فعالیت تبلیغاتی مناسب انجام دهند، اقدامات خود را در سامانه ثبت کنند و تجلیل و تکریم مناسبی نیز از یادگاران آن ایام انجام شود.
 
مرادی با بیان اینکه به لحاظ شرایط موجود در سال جاری مراسمات تجمعی نخواهیم داشت متذکر شد: رویکرد ما اجرای برنامه در فضای مجازی است. همچین پروژه یادمان شهدا که در سه نقطه از استان ناتمام مانده‌ است بر این اساس خواهشمندیم فرماندار این اقدام را پیگیری کنند و بر اساس تعهد انجام شده یادمان‌های این سه نقطه را نیز به اتمام برساند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار