مشاور رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

بی‌توجهی به توفیقات میدانی عامل ضعف دستگاه دیپلماسی/ وجود رویکرد غرب‌گرایانه در کشور اتفاقات ناگواری را رقم زد

سردار جزایری با بیان اینکه یکی از عوامل اصلی عدم کامیابی در حوزه دیپلماسی، بی‌توجهی به موفقیت‌های میدانی در عرصه منطقه بوده است، گفت: دستگاه دیپلماسی در جهت خلاف برخی از واقعیت‌هایی که ایران در منطقه رقم زده، گام برداشته است.
کد خبر: ۴۵۵۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۰ - 10May 2021

پاسخ به اقدام تروریستی باید سریع و کوبنده باشدسردار سرتیپ پاسدار «سید مسعود جزایری» مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در خصوص عملکرد دستگاه دیپلماسی طی چند سال اخیر اظهار داشت: به جرأت می‌توان گفت اگر دستگاه دیپلماسی به این توان بی‌نظیری که برای کشور ما در منطقه به وجود آمده است، باور قلبی داشت، قطعاً در حوزه دیپلماسی و بحث برجام این‌گونه عمل نمی‌کردیم و کشور دچار چالش نمی‌شد.

وی با بیان اینکه متأسفانه صحنه‌های مشابه در دیپلماسی ایران طی سال‌های اخیر وجود داشته است، افزود: یکی از عوامل اصلی عدم کامیابی در حوزه دیپلماسی، بی‌توجهی به موفقیت‌های میدانی در عرصه منطقه بوده است.

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: اگر دستگاه دیپلماسی به این موضوع توجه می‌کرد که در میادین رزم چه اتفاقات بزرگی هم برای کشور و هم در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی رخ داده است، قطعاً با گام‌های محکم و استوارتری پا در عرصه‌های بین‌المللی می‌گذاشت و عملکرد بهتری می‌داشت.

سردار جزایری ادامه داد: دستگاه دیپلماسی تاکنون در جهت خلاف برخی از واقعیت‌هایی که ایران در منطقه رقم زده، گام برداشته است و متأسفانه ما در این حوزه گرفتار رویکرد غرب‌گرایانه و یا غرب‌باورانه در بخش‌هایی از بدنه دولت به‌خصوص در حوزه سیاست خارجی هستیم.

وی گفت: دستگاه دیپلماسی نمی‌تواند توجه لازم را به قدرت واقعی که در منطقه شکل گرفته است، داشته باشد و چون قدرت واقعی خود را درک نمی‌کند و نمی‌بیند، احساس می‌کند که برای پیشبرد مقاصدش در زمینه رفع تحریم‌ها باید به طرف مقابل امتیاز بدهد.

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه تاکنون در حوزه مسئله برجام امتیازات کمی به طرف مقابل داده نشده است، تصریح کرد: اگر این روحیه وجود نمی‌داشت، این اتفاقات ناگوار نیز رقم نمی‌خورد.

وی در خصوص ر‌وند احیای برجام و مذاکرات آتی نیز گفت: امروز نیز با توجه به مذاکراتی که در وین در حال انجام است، باید در خصوص منافع ملی کشور نگران باشیم؛ چراکه در گذشته مذاکرات متعددی صورت گرفته است که با وجود گزارشات مثبتی که از آن منتشر می‌شد، پس از مدتی متوجه می‌شدیم که متأسفانه توافقات صورت گرفته چیز دیگری بوده و با گزارش‌های مثبتی که ارائه می‌شد، تناقض داشته است.

سردار جزایری در پایان تأکید کرد: مسئولان امر و نخبگان کشور باید روند مذاکرات را با دقت و از نزدیک دنبال کنند و در این رابطه نباید به گزارش‌های ارائه شده، اکتفا شود.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها