فتح خرمشهر، فتح خون/ پیشکسوت دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

فتح خرمشهر، سیلی نیروهای مسلح ایران بر صورت حامیان صدام بود

«‌کاظمی قمی» گفت: فتح خرمشهر، سیلی نیروهای مسلح ایران بر صورت آمریکا و حامیان اروپایی صدام بود و آزادسازی قدس شریف نیز در امتداد فتح خرمشهر، سیلی سخت دیگری است که به‌زودی بر چهره زورگویان عالم نواخته خواهد شد.
کد خبر: ۴۵۵۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ - 10May 2021

«حسن کاظمی قمی» فرمانده محور تیپ امام صادق (ع) و پیشکسوت دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد، نابودی رژیم صهیونیستی و بازگشت قدس اشغالی به دامان بلاد اسلامی را قریب‌الوقوع دانست و اظهار داشت: علی‌رغم گذشت 73 سال از عمر این رژیم جعلی، شاهد هستیم که صهیونیست‌ها در یک سراشیبی نزولی قرار گرفته‌اند و نه‌تنها با بحران‌های امنیتی بلکه با چالش‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حتی ماهیتی روبه‌رو هستند.

وی افزود: رژیمی که در سال 1948 میلادی مدعی بود که جغرافیای سیاسی خود را از نیل تا فرات گسترده خواهد کرد و سرمستانه در جنگ شش روزه با اعراب، اسلحه خود را به سمت مردم بی دفاع فلسطین و لبنان نشانه می‌گرفت، امروز مجبور شده تا پشت دیوارهای حائل سنگر بگیرد و با تمام قوا بر حفظ قلمرو کوچک و غصب شده خود متمرکز شود.

این پیشکسوت دفاع مقدس مسئله فلسطین را طولانی‌ترین مسئله سیاسی در تاریخ خواند و خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته، چهار انتخابات متوالی در عرصه سیاسی رژیم صهیونیستی برگزار شده اما آن‌ها هنوز از تشکیل یک کابینه برای دولت خود عاجز هستند. گزارشات متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد آمار مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها از سرزمین‌های اشغالی به مقصد کشورهای دیگر تشدید شده و علیرغم شهرک سازی‎های گسترده دولت جعلی اسرائیل، بسیاری از این منازل مسکونی خالی از سکنه باقی مانده‌اند.

وی ادامه داد: جهان استکبار تمام تلاش خود را بکار برد تا فلسطین را از صحنه روزگار محو کند و رژیم جعلی صهیونیستی را به جای آن مستقر کند. تاریخ گواهی می‌دهد که امپریالیسم جهانی توفیقات چشمگیری در طول نیم قرن گذشته کسب کرد اما تدبیر امام خمینی (ره) مبنی بر نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بنام روز قدس در حکم تلنگری دوباره به امت اسلام بود تا در خصوص مسئله فلسطین یک جبهه فراگیر تشکیل شود.

کاظمی قمی ابراز داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون شاهد بوده‌ایم که غرب در قبال رسمیت بخشیدن به رژیم صهیونیستی با مشکلات عمده‌ای مواجه شده و در یک دهه اخیر هم روند پیشرفت‌های صهیونیسم بین‌الملل با شکل‌گیری گروه‌های مقاومت اسلامی به کلی متوقف شده است.

این فرمانده سابق یگان‌های رزم خراسان در دفاع مقدس به تشریح برخی تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای تثبیت موقعیت خود در منطقه پرداخت و گفت: حملات موشکی و توپخانه‌ای کور به مواضع ارتش سوریه، تلاش برای الحاق کرانه باختری رود اردن به سرزمین‌های اشغالی، تشدید روند شهرک ‌سازی‌ها و ایجاد روابط دیپلماتیک با کشورهای خودفروخته هیچکدام مانع از سقوط رژیم اشغالگر قدس نمی‌شود و همگی در حکم تقلا کردن یک فرد گرفتار در باتلاق است.

وی متذکر شد: البته آمریکایی‌ها هم از هیچ کوششی در سال‌های اخیر دریغ نکرده‌اند و اگر سالانه میلیاردها دلار کمک بلاعوض مالی و تسلیحاتی روانه تل آویو می‌کنند و یا سفارت خود را از این شهر به قدس شریف منقل کردند، فقط به خاطر ادای دین به صهیونیست‌هایی است که سازوکار سیاسی و چرخه مالی ایالات متحده را در کنترل خود دارند و بدون اجازه آن‌ها، هیچ رئیس جمهوری در آمریکا نمی‌تواند عهده دار کرسی قدرت شود.

کاظمی قمی تأکید کرد: در حال حاضر، موضوع فلسطین به تنهایی ماهیت روشنگرانه‌ای پیدا کرده و شرایط به گونه‌ای رقم خورده است که هرکس به دفاع از محور مقاومت و مبارزه با صهیونیست‌ها برآید، عزت می‌یابد و هرکس خود را به جبهه اشغالگران قدس بپیوندد، مطرود ملت‌های منطقه خواهد شد و اگر سید مقاومت لبنان در کلام ملت‌های مسلمان «فخر العرب» نام می‌گیرد و ولیعهد جوان سعودی منفور همگان است، به همین خاطر است.

سفیر سابق ایران در عراق در پاسخ به سؤالی درباره نقش ارتش رژیم صهیونیستی به عنوان چهارمین نیروی نظامی قدرتمند دنیا در تحولات منطقه‌ای تصریح کرد: نباید تحت تأثیر فریب این آمارهای دستکاری‌شده قرار گرفت. ارتش اسرائیل همان ارتشی است که در جریان جنگ شش روزه با اعراب تا 20 کیلومتری بیروت پیشروی کرد اما در سال 2000 میلادی، مجبور به عقب نشینی شبانه شد.

وی اضافه کرد: سؤال بجایی است اگر بپرسیم که آیا در تاریخ کسی را به جز زنان بی دفاع و کودکان مظلوم فلسطینی و شهدای سلاخی شده «صبرا و شتیلا» و «قانا» سراغ داریم که طعم قدرت چهارمین ارتش به اصطلاح قدرتمند دنیا را چشیده باشد؟ اگر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، امروزه در رده قدرتمندترین نیروهای نظامی دنیا هستند، امر گزافه‌ای نیست چرا که در دفاع مقدس حتی اتحاد کاملی از همه کشورهای اروپایی و ابرقدرت‌های شرق و غرب هم از عهده مقابله با نیروهای مسلح ایران برنیامدند لذا ما ادعا می‌کنیم که قدرتمند هستیم و طعم قدرت خود را به دشمنانمان چشانده‌ایم.

وی در پایان متذکر شد: من به شما می‌گویم که استحکامات صدام در خرمشهر اشغال‌شده به مراتب از موقعیت ژئوپلیتیک قدس در شرایط کنونی سنگین‌تر بود اما رزمندگان ما با یک «یا حسین» خرمشهر را فتح کردند و به همین ترتیب، فتح قدس به مراتب از فتح خرمشهر برای ما سهل الوصول‎تر است. فتح خرمشهر، سیلی نیروهای مسلح ایران بر صورت آمریکا و حامیان اروپایی صدام بود و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی وعده داده‌اند، فتح قدس نیز در امتداد فتح خرمشهر و سیلی سخت دیگری است که به زودی بر چهره زورگویان عالم نواخته خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار