شهید سلیمانی عاشق شهادت بود/ پاسخ شهید سلیمانی به تهدید دشمنان به کشتن او

رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد شهادت‌طلبی شهید سلیمانی فرمودند: «شهید سلیمانی، عاشق شهادت بود و آرزوی شهادت داشت. هنگامی که دشمنان، وی را به مرگ تهدید کرده بودند، او می‌گفت مرا به چیزی تهدید می‌کنید که در کوه و بیابان دنبال آن می‌گردم.»
کد خبر: ۴۵۵۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۷ - 11May 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مرکز حفظ و نشر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فیلمی در مورد شهادت‌طلبی شهید سلیمانی منتشر کرد.

در این فیلم، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در مورد اقتدای شهید سلیمانی به حضرت امیر‌المؤمنین (ع) در امر شهادت‌طلبی فرمودند: «پیامبر (ص) از حضرت امیر‌المؤمنین (ع) پرسیدند وقتی به شهادت برسی، چگونه بر آن صبر می‌کنی و پاسخ حضرت (ع) به ایشان آن بود که در این مورد، جای صبر نیست. صبر را بر امور تلخ اعمال می‌کنند. انسان باید مژدگانی شهادت و شهادت‌طلبی را به خود بدهد. شهید سلیمانی، در این جهت (شهادت‌طلبی) هم به حضرت امیرالمؤمنین (ع) اقتدا کرد. شهید سلیمانی، عاشق شهادت بود و آرزوی شهادت داشت. هنگامی که دشمنان، وی را به مرگ تهدید کرده بودند، او می‌گفت مرا به چیزی تهدید می‌کنید که در کوه و بیابان دنبال آن می‌گردم.»

شهید سلیمانی عاشق شهادت بود/ پاسخ شهید سلیمانی به تهدید دشمنان به کشتن او

شهید سلیمانی درمورد شهادت به یاران خود چنین می‌گفت: «مرا تهدید به مرگ می‌کنند. ما ترسی ار جان خود نداریم. وقتی کسی ما را از کشتن می‌ترساند، مانند آن است که کسی به ما مدال بدهد. اگر اصل، «انا الیه راجعون» است، پس چه بهتر که انسان مرگی داوطلبانه و اختیاری را انتخاب کند.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار