معاون سیاسی سپاه:

خاصیت «میدان» تولید قدرت است/ برخی مسئولان برای مقابله با داعش به دنبال هم‌پیمانی با آمریکا بودند

سردار جوانی گفت: قدرت در میدان تولید می‌شود و کاربرد آن در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و دفاعی است؛ به عبارت دیگر، خاصیت میدان تولید قدرت است.
کد خبر: ۴۵۵۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۱ - 11May 2021

خاصیت میدان تولید قدرت است/ برخی برای مقابله با داعش به دنبال هم پیمانی با آمریکا بودندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «یدالله جوانی» معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره تأثیرات فعالیت‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در میدان، اظهار داشت: قدرت در میدان، تولید می‌شود و کاربرد آن در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و دفاعی است؛ به عبارت دیگر، خاصیت میدان تولید قدرت است؛ لذا می‌توان گفت حاج قاسم به گونه‌ای تولید قدرت کرد که شاید هیچ‌کس مثل وی تابه‌حال برای جمهوری اسلامی ایران و مردم کشورمان و مشخصاً در عرصه دیپلماسی تولید قدرت نکرده است؛ زیرا دیپلماسی و میدان دو مجموعه هم‌سو و مکمل هستند و در یک مسیر حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی در یگانه میدانی تولید قدرت کرد که تولید قدرت آن بسیار زیاد و متراکم بر عرصه‌های مختلف از جمله دیپلماسی و سیاست خارجی بود.

سردار جوانی سپس به نقش سردار سلیمانی در خنثی‌سازی توطئه آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی در منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، رژیم صهیونیستی در مسیر اضمحلال و فروپاشی قرار گرفت، به همین جهت آمریکایی‌ها برای نجات این رژیم و ایده نظام تک‌قطبی بر جهان، ماجرای مشکوک ۱۱ سپتامبر را به‌وجود آوردند و به‌واسطه آن، به منطقه غرب آسیا آمدند و بحث خاورمیانه بزرگ و جدید را مطرح ساختند.

وی بحث خاورمیانه بزرگ و جدید را از جمله اهداف راهبردی استکبار برای نجات رژیم صهیونیستی از مسیر میرایی و مرگی که در آن قرار دارد، برشمرد و افزود: براین اساس، از زمانی که آمریکایی‌ها وارد عراق و افغانستان شدند و اطراف ما را محاصره کردند، اتفاقاتی در کشورمان روی داد؛ بدین‌صورت که تعداد ۱۲۷ یا ۱۳۵ نماینده جبهه اصلاحات در مجلس ششم نامه سرگشاده‌ای را برای رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشتند.

معاون سیاسی سپاه اضافه کرد: آن‌ها در این نامه بعد از تشریح وضعیت کشور و منطقه، یک مطلب اساسی را عنوان کردند و آن اینکه با وضعیت پیش آمده، چنانچه جام زهر را ننوشید، آمریکا به کشورمان حمله کرده و ایران را اشغال می‌کند و ما هم هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم و برای تأیید سخن خود، به موضوع جنگ‌های جهانی اول و دوم اشاره کردند.

وی ادامه داد: بعد از آن در دوره‌ای که تروریسم و داعش شکل گرفت، صهیونیست‌ها آرزو داشتند داعش به نتیجه برسد تا حزب‌الله لبنان را خلع سلاح کند و بعد به سراغ عراق و ایران بیاید؛ البته پشت سر تروریست‌های داعشی هم همان‌گونه که مسئولان آمریکایی نیز اذعان کرده‌اند، دولتمردان این کشور قرار داشتند.

سردار جوانی سپس توضیح داد: زمانی که آمریکا با حمایت‌ها و کمک‌های خود موجب شد تا داعشی‌ها سه استان عراق را تصرف کنند، سفارت آمریکا در عراق پیامی را برای ایران به این مضمون که «آماده هستیم با ایران در یک گفت‌وگو و مذاکره مشترک، با هم علیه داعش مبارزه کنیم»، ارسال کرد، برخی مسئولان در داخل نظرشان این بود که چنین کاری را انجام دهیم؛ زیرا تصور می‌کردند در موضع ضعف قرار داریم.

معاون سیاسی سپاه عنوان کرد: اما الان در چه وضعی هستیم؟ امروز جمهوری اسلامی ایران به‌واسطه فعالیت‌های میدانی حاج قاسم سلیمانی، بساط داعش را جمع کرده، زیرا ایران قدرتمند شده است و اگر این اتفاق نمی‌افتاد، اکنون ما در موضع ضعف قرار داشتیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار