نماز عید سعید فطر در بندرعباس برگزار می‌شود

ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر بندرعباس با اعلام خبر برگزاری نماز عید فطر با حفظ و رعایت دستورالعمل های بهداشتی خبر داد.
کد خبر: ۴۵۶۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵ - 12May 2021

نماز عید سعید فطر در بندرعباس برگزار می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان، ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر بندرعباس در اطلاعیه‌ای از برگزاری نماز عید فطر در این شهر همراه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خبر داد.

در متن این اطلاعیه آمده است:

«عيدفطر مظهر عظمت، شوكت و تجلی‌گاه صلابت، عزت و كرامت مسلمانان است.»

خداوند متعال اين عيد را بهانه پاداش به بندگانش قرار داده و در اين روز است كه درگاه حق تعالی براى بندگان باز است.

ستاد برگزاری نماز عيد سعيد فطر ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات، از شهروندان خداجوی بندرعباسی دعوت به عمل می‌آورد تا در روز عید سعید فطر با به همراه داشتن زیرانداز و سجاده شخصی، در مراسم پرفضيلت نماز عيد سعید فطر که به امامت حجت‌الاسلام «محمد عبادی‌زاده» نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس از ساعت ۶ صبح همزمان با طلوع آفتاب و با قرائت دعای پرفیض ندبه واقع در چهارراه شهید مطهری، خیابان جنب مسجد جامع بندرعباس اقامه خواهد شد، حضور بهم رسانند.

در اطلاعیه ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر بندرعباس، از مومنین نمازگزار خواسته شده است تا در راستای پیشگیری از بیماری کرونا، برای ادای نماز عید سعید فطر در خانه خود وضو بگیرند و جهت حضور با استفاده ماسک، مهر و سجاده شخصی همراه داشته باشند و بانوان نیز از چادر نماز مخصوص خود استفاده کنند.

همچنین صندوق‌هایی جهت جمع‌آوری زکات فطره در مسیر نمازگزاران آماده شده است.

هماهنگی بین ستاد و دستگاه‌های اجرایی همچون استانداری، فرمانداری، دانشگاه علوم پزشکی، بهداشت، اورژانس، آتش‌نشانی، نیروی انتظامی، بسیج و سپاه امام سجاد (ع) و دیگر دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط جهت در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای حضور مومنان نمازگزار انجام شده است که به جهت حفظ سلامتی نمازگزاران از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نخواهیم کرد.

ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر بندرعباس از مومنان نمازگزار خواسته تا درنظر داشته باشند که قبل و بعد از نماز از مصافحه و دست دادن به یکدیگر خودداری کنند و در صورت مشاهده علائم بیماری و داشتن بیماری‌های زمینه‌ای از حضور در نماز عید فطر بپرهیزند. همچنین افراد سالخورده و کودکان نیز در این تجمع دینی حضور پیدا نکنند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها