امام جمعه کرمان:

نقش حاج قاسم در بازسازی عتبات ماندگار است

حجت‌الاسلام «علیدادی سلیمانی» گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی در بازسازی و توسعه عتبات توانست سهمی ماندگار از این کار معنوی را به خود اختصاص دهد.
کد خبر: ۴۵۶۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶ - 15May 2021

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات‌استان‌کرمان، حجت‌الاسلام «حسن علیدادی سلیمانی» ضمن قدردانی از تلاش‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات بالاخص ستاد استان کرمان، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط صدام، برنامه‌ها و پیشنهادات بسیار خوبی برای توسعه و بازسازی عتبات مقدسه توسط این ستاد عملیاتی شد که حقیقتاً جای تشکر دارد.

رئیس هیات امنای ستاد بازسازی عتبات استان کرمان افزود: نگاه اعتقادی ما به اماکن مقدسه در نجف، کربلا، سامرا و کاظمین سابقه‌ی چند صدساله دارد و در طول تاریخ هر وقت عتبات مقدسه آسیب دیده‌ و نیاز به بازسازی داشته‌، ایرانی‌ها نقش مهمی در این حوزه ایفا کرده‌اند.

وی افزود: بعد ازسقوط صدام شرایطی فراهم شد که ایرانیان با همه‌ ظرفیت فنی و مهندسی و با احساسات و عواطف عمیق اعتقادی به بحث بازسازی و توسعه عتبات ورود کنند و با اقدامات خود برگ درخشانی در تاریخ به نمایش بگذارند. 

علیدادی سلیمانی نقش کرمانیان در این امر مهم را بسیار چشمگیر ارزیابی کرد و گفت: سهم استان کرمان در توسعه و بازسازی عتبات، سهمی بزرگ و ماندگار است. به‌ کارگیری مهندسی نوین و تلفیق آن با هنرهای سنتی، دستاورهای بزرگی در پی داشته و می‌توان ادعا کرد کارهای انجام شده فراتر از محاسبات مادی است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان خاطر نشان کرد: کارهایی که ستاد عتبات کرمان در کربلا و کاظمین انجام داده، در تاریخ ماندگار بوده و برگ برنده‌ای برای استان کرمان خواهد بود.

وی گفت: خادمین کرمانی در شرایطی در حرم‌های کربلا و کاظمین کار کردند که حتی یک روز هم زیارت مردم تعطیل نشد و هرچه جلوتر برویم ارزش و اهمیت کار کرمانی‌ها بیشتر دیده می‌شود.

امام جمعه کرمان حضور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان شخصیتی برجسته و استثنایی در رأس ستاد بازسازی عتبات و به‌ عنوان بنیانگذار این ستاد را نقطه‌ قوت این مجموعه دانست و افزود: شهید سلیمانی که همه‌ وجودش خیرات و برکات بود، هم در صحنه‌ جنگ و درگیری موفق شد چند کشور را ازشرداعش نجات دهد و هم با ورود به بحث بازسازی و توسعه عتبات توانست سهمی ماندگار از این کارمعنوی را به خود اختصاص دهد.

رئیس هیات امنای ستاد بازسازی عتبات استان کرمان «پویش نذر هر ایرانی 5 هزار تومان برای بازسازی عتبات» را بسیار خردمندانه برشمرد و گفت: هر خانواده می‌تواند به تعداد افراد خانوار و حتی عزیزان مرحوم، در این پویش شرکت کند و سهمی ماندگار داشته باشد.

علیدادی سلیمانی به سفر زیارتی خود به کربلا و کاظمین اشاره کرد و افزود: تیم عملیاتی در بازسازی، توان فنی و مهندسی عوامل اجرایی و همچنین نقش کمک‌های مردمی برایم بسیار جذاب بود و معتقدم این نیروها بعد از پایان کار بازسازی و توسعه عتبات می‌توانند در رونق عمرانی کشور بسیارسهیم و موثر باشند.

وی تاثیر نذورات مردم در رونق اقتصادی کشور را هم مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: همه‌ مبالغ اهدایی توسط مردم، صرف خرید مصالح از داخل کشورو رونق چرخه‌ اقتصاد شده است که جای قدردانی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها