استراتژی سردار سلیمانی در مقابله با اسرائیل چه بود؟/ سلیمانی: هیچ شبی نمی‌خوابیم مگر به دشمن فکر کنیم

سردار سلیمانی در طول سال‌ها مجاهدت خود همواره بر مسئله فلسطین و آزادی قدس شریف از چنگال رژیم صهیونیستی تاکید داشت و در جایی گفته بود «هیچ شبی نمی‌خوابیم مگر به دشمن فکر کنیم».
کد خبر: ۴۵۶۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۵ - 16May 2021

استراتژی سردار سلیمانی در مقابله با اسرائیل چه بود؟ / سلیمانی: هیچ شبی نمی‌خوابیم مگر به دشمن فکر کنیمبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در تهران اشاره درستی به سال‌ها مجاهدت و جهاد این سردار بزرگ در راه آرمان قدس شریف کرد و او را «شهید قدس» نامید.

به گفته رهبران مجاهد فلسطینی سردار سلیمانی نقش پررنگی در پشتیبانی و تقویت مقاومت فلسطینی داشت و به چندین کشور سفر کرد تا بتواند تسلیحاتی نظامی را به دست مجاهدان فلسطینی برساند.

سردار سلیمانی بار‌ها به علائم و عوامل نابودی رژیم صهیونیستی از جمله ناپایداری این رژیم با توجه به رفتار‌های آنان، دچار شدن به یاس و ناامیدی، شکست‌های سنگین در جنگ دو روزه غزه، ۳۳ روزه لبنان و همچنین جنگ ۲۲ روزه غزه، ترس و واهمه سربازان مسلح این رژیم از جوانان غیر مسلح فلسطینی، افزایش قدرت جبهه مقاومت، تشکیل ده‌ها سازمان مقاومت در دیگر کشور‌ها در مقابله با استکبار و صهیونیسم و علاقه مردم مقاومت به شهادت اشاره کرده بود.

یکی از محورهای مهم سردار سلیمانی در جنگ برون مرزی سال‌های اخیر و مقابله با دشمنان، دفاع از فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی بود، چنانچه این اعتقاد در نزدیکانش نیز از جمله ابومهدی المهندس وجود داشت که داعش، آمریکا و اسرائیل همه در یک دسته هستند.

سردار سلیمانی وعده الهی در آزادی قدس و بازگشت فلسطینیان به موطن خود را محقق شده می‎دانست و عنوان کرده بود: «ما اطمینان داریم به وعده الهی. ما هیچ شبی نمی‌خوابیم مگر به دشمنان فکر می‌کنیم. این رژیم ماندنی نخواهد بود. اعمال این رژیم امروز نشان می‌دهد پایدار نیست. هیچ عواملی و آثار پایداری در این نظام دیده نمی‌شود. شما دیدید فلسطین محاصره شده از جنگ ۵۲ روزه در سال ۹۵ و ۹۶ در سال ۹۷ به جنگ دو روزه منتهی شد این یعنی توان تحمل دشمن به دوروز نکشید. استراتژی بن گورین بعد از جنگ ۳۳ روزه و در جنگ قدرت هجمی یا استراتژی هجومی تبدیل شد به استراتژی دفاعی.»

سردار سلیمانی همواره خود را مدافع حقوق فلسطینیان دانسته و آنان را به تحقق وعده الهی و پیروزی فلسطینیان و بازگشت به سرزمین‌هایشان امیدوار کرده است و در راه رسیدن به این هدف از هیچ تلاشی کوتاهی نکرد. سال ۹۸ در نامه‌ای به فرمانده کل گردان‌های عزالدین قسام فلسطین بیان داشته بود: »به همه اطمینان دهید که ایران، هر میزان هم که فشار‌ها افزایش یابد و محاصره‌اش تنگ‌تر شود، فلسطین را تنها نخواهد گذاشت.»

او همچنین در بخش‌های دیگر این نامه گفته بود: «رحمت و رضوان الهی بر ملت شجاع فلسطین که به واسطه‌ی زخم‌های بسیار و محاصره‌ی ظالمانه و هجوم وحشیانه‌ی دشمنان آن‌هم در مقابل چشمان صد‌ها میلیون مسلمان غمی عمیق و دردی فروخورده در سینه دارد. سلام بر هنیه‌ مبارز و مقاوم و بر یاران باوفایش که از بلندای عزت در غزه، با ایمان و دیدگانی چشم‌دوخته به طلوع صبح پیروزی، فریاد ایستادگی و حی‌علی‌الجهاد سر می‌دهند. به همه اطمینان دهید که ایران اسلامی، هر میزان هم که فشار‌ها افزایش یابد و محاصره‌اش تنگ‌تر شود، فلسطین این نگین جهان اسلام و قبله‌ اول مسلمانان و محل معراج رسول خدا (ص) را تنها نخواهد گذاشت. دفاع از فلسطین، مایه‌ی عزت و شرافت ماست و هرگز در ازای زرق و برق و لاشه‌ی این دنیا، از این واجب دینی دست نخواهیم کشید. دفاع از فلسطین مصداق واقعی دفاع از اسلام و قرآن است و هر کس ندای شما را بشنود و به یاری شما نشتابد مسلمان نیست.»

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار