حل چالش مالکیت فکری در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر

در ششمین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، فعالیت‌ها و فرایند‌های ساترا در راستای حمایت از مالکیت فکری ارائه شد.
کد خبر: ۴۵۶۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳ - 15May 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حفاظت از مالکیت فکری در فضای مجازی به عنوان یک چالش بزرگ برای تولیدکنندگان و صاحبان حق توزیع و انتشار آثار در فضای مجازی مطرح بوده، به همین دلیل ساترا با تمرکز ویژه بر این مسئله و استفاده از ظرفیت دستگاه قضا برای حل آن اقدام کرده است.

در همین زمینه، در ششمین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، فعالیت‌ها و فرایند‌های ساترا در راستای حمایت از مالکیت فکری ارائه شد.

براین اساس، به شکایات در حوزه نقض مالکیت فکری فورا رسیدگی می‌شود. در صورتی که شکایت از رسانه صوت و تصویر فراگیر بدون مجوز ساترا باشد طی هشت ساعت محتوا حذف می‌شود و اگر شکایت از رسانه دارای مجوز از ساترا باشد، کمتر از یک ساعت محتوا حذف می‌شود.

در صورت کافی نبودن اسناد، ساترا بعد از بررسی مجدد اسناد موجود و تامین دلیل، با فوریت نظر خود را اعلام می‌کند.

همچنین رسانه‌ها می‌توانند برنامه‌های اختصاصی خود را به ساترا اعلام و خواهان حفاظت از حقوق مالکیت فکری شوند. ساترا نیز برای جلوگیری از نقض مالکیت فکری این آثار تمهیدات ویژه‌ای برای حفاظت از حقوق این رسانه‌ها به عمل می‌آورد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار