ایدئولوژی جدید شهید «ابوحامد» در جبهه مقاومت + فیلم

یک رزمنده فاطمیون درباره شهید ابوحامد گفت: ابوحامد به دنبال ایجاد ایدئولوژی جدید در مقاومت افغانستان بود.
کد خبر: ۴۵۶۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۳ - 17May 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، رزمندگان افغانستانی مدافع حرم در طول جنگ سوریه نقش مهم و اثرگذاری در پیروزی‌های جبهه مقاومت و آزادی مناطق تحت تصرف گروه‌های تکفیری داشتند. لشکر فاطمیون با تقدیم صد‌ها شهید یکی از پرافتخارترین یگان‌ها در مبارزه با داعش و دفاع از حرم اهل بیت (ع) بود.

ابوحامد به دنبال ایجاد ایدئولوژی جدید در مقاومت افغانستان بود+ فیلم

لشکر فاطمیون در ابتدا از جمع ۲۲ نفره‌ای از رزمندگان قدیمی سپاه محمد (ص) تشکیل شد که در روز‌های تجاوز شوروی به افغانستان مقابل متجاوزان ایستادگی کردند و با شروع جنگ سوریه داوطلب حضور در این جبهه شدند تا سهمی در دفاع از حرم‌های اهل بیت (ع) داشته باشند. این گروه بعد‌ها با توسل به نام مبارک حضرت زهرا (س) نام فاطمیون را برگزید و رفته رفته به تعداد نیرو‌های آن افزوده شد.

شهید علیرضا توسلی معروف به «ابوحامد» فرمانده لشکر فاطمیون از مجاهدان دوران جهاد افغانستان در مقابله با شوروی بود که در سال‌های جوانی به دلیل فشار‌ بر شیعیان به ایران مهاجرت کرد. او درجریان دفاع مقدس مدتی در کنار رزمندگان ایرانی به دفاع از ایران اسلامی در مقابل حمله صدام پرداخت. با آغاز جنگ سوریه او نیز داوطلب حضور در این جبهه شد از این رو در سال ۱۳۹۲ با همراهی تعدادی دیگر از مجاهدان افغانستانی گروهی ۲۲ نفره که تجربه حضور در جنگ علیه طالبان و شوروری در افغانستان را داشتند تشکیل داده و به سوریه رفت تا از حرم اهل بیت (ع) دفاع کند. نیرو‌های فاطمیون به فرماندهی ابوحامد پس از سال‌ها حضور در سوریه از گروه کوچک بیست نفره تبدیل به لشکری شدند که مقاومت آنان در برابر تکفیری‌ها دستاورد بزرگی را برای جبهه مقاومت به ارمغان آورد. توسلی سرانجام در اسفند سال ۱۳۹۳ در جریان آزادسازی تپه مهم و استراتژیک تل قرین در حومه درعای سوریه به همراه جانشین خود رضا بخشی به شهادت رسید.

نکته مهم در خصوص فرماندهی شهید ابوحامد بر نیرو‌های فاطمیون علاقه رزمندگان افغانستانی به این فرمانده فقید بود. او اهداف بزرگ و افق بلندی را برای آینده فاطمیون ترسیم کرده بود. بخشی از صحبت‌های نیرو‌های فاطمیون درباره شهید ابوحامد در قالب کلیپی کوتاه در ادامه آمده است.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها