فتح خرمشهر، فتح خون/ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی:

آزادسازی خرمشهر مقدمه‌ای برای کسب پیروزی‌های بعدی بود

«مصطفوی» گفت: آزادسازی خرمشهر مقدمه‌ای برای کسب پیروزی‌های بعدی در جنگ بود که روحیه و اعتماد به نفس رزمندگان برای مقابله با دشمن را هم دوچندان کرد.
کد خبر: ۴۵۶۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵ - 17May 2021

آزادسازی خرمشهر مقدمه‌ای برای کسب پیروزی‌های بعدی در جبهه بود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، اولین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان غربی با محوریت ستاد بزرگداشت سی و نهمین سالگرد آزادسازی خرمشهر، با حضور «علی مصطفوی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی، سرهنگ «جلیل وحیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و سایر اعضای شورا، در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در این جلسه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس به‌ویژه شهدای عملیات آزادسازی خرمشهر، اظهار داشت: در حالی که کشور در سال‌های اولیه انقلاب، با مشکلات داخلی دست و پنجه نرم می‌کرد، رژیم عراق با حمایت کشورهای استکباری به ایران حمله کرد.

وی افزود: در روزهای نخست جنگ تحمیلی، نیروهای نظامی ایران از انسجام کافی برخوردار نبودند؛ بنابراین نیروهای دشمن پیشروی‌هایی را داشتند که در نتیجه آن، تعدادی از شهرهای جنوبی کشور با وجود مقاومت جانانه مردم سقوط کرد.

مصطفوی ادامه داد: پس از چندماه از آغاز جنگ تحمیلی، نیروهای مردمی و نظامی ایران دست در دست هم داده و برای بیرون کردن اشغالگران از کشور هم‌قسم شدند و در نتیجه پیروزی‌ها یکی پس از دیگری نصیب رزمندگان ایرانی شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی عنوان کرد: از جمله مهم‌ترین این پیروزی‌ها، آزادسازی خرمشهر بود که این شهر پس از ماه‌ها از دست اشغالگران خارج شد و همین آزادسازی خرمشهر مقدمه‌ای برای کسب پیروزی‌های بعدی در جنگ شد که روحیه و اعتماد به نفس رزمندگان برای مقابله با دشمن را نیز دوچندان کرد.

وی تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) پس از آزادسازی خرمشهر در یک جمله فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و این جمله به‌خوبی نشان‌دهنده این موضوع است که کمتر کسی باور داشت خرمشهر پس از سقوط، دوباره به آغوش وطن بازخواهد گشت؛ حتی رژیم عراق با تغییر نام خرمشهر، این شهر را بخشی از خاک خود می‌دانست.

مصطفوی خاطرنشان کرد: رزمندگان ایرانی ثابت کردند که روحیه خداباوری، جهادی و انقلابی در برابر تجهیزات نظامی و پیشرفته همواره پیروز بوده و هیچ نیرویی نمی‌تواند در برابر آن ایستادگی کند.

وی با تاکید بر ضرورت گرامیداشت هرچه باشکوه‌تر سالگرد آزادسازی خرمشهر، گفت: با توجه به شیوع کرونا، اغلب برنامه‌های امسال در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود و تعدادی از برنامه‌ها نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به‌صورت حضوری خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار