یادداشت/

رسالت روابط عمومی‌ها؛ روشنگری و ارتباط صادقانه با جامعه

ذات و رسالت جایگاه روابط عمومی‌ها ایجاب می‌کند که همزمان با لحاظ کردن همه خواسته‌ها و انتظارات سازمانی، صادقانه و هنرمندانه ارتباط بهینه‌ای با جامعه برای روشنگری رخدادها و عملکردهای نهادهای مختلف اقدام کنند.
کد خبر: ۴۵۶۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵ - 17May 2021

رسالت روابط عمومی ها، روشنگری و ارتباط صادقانه و البته هنرمندانه با جامعه استگروه استان‎های دفاع‌پرس- هوشنگ نوبخت؛ ۲۷ اردیبهشت روز جهانی ارتباطات» و روز روابط عمومی چنان در عصر جدید حائز اهمیت است که ضرورت دارد به این جایگاه ویژه اداری و مردمی بیش از پیش پرداخته شود.

اگر در صدها جایگاه و شغل متنوع در دنیا تنها چند گزینه باشند که هم وجهه سازمانی و هم مردمی داشته باشند، بی شک روابط عمومی یکی از آن هاست و شاید هم مهمترین آن ها به دلیل اینکه در هیچ برهه‌ای نمی توان نقش این جایگاه را ضعیف و یا کمرنگ دانست.

اکنون که دنیا روی تبلیغات می چرخد و در فضای جنگ نرم جهانی به سر می‌بریم، روابط عمومی ها باید دوچندان و بیش از پیش اهمیت و نقش خود را به دنیا و افکار عمومی نشان دهد.

همه مستحضریم که در کشورمان به دلیل اهمیت جایگاه مردم به عنوان صاحب و مالک همه امورات در دانستن حقایق که حق اولیه و طبیعی آنان است؛ ذات و رسالت جایگاه روابط عمومی‌ها ایجاب می کند که همزمان با لحاظ کردن همه خواسته‌ها و انتظارات سازمانی، صادقانه و هنرمندانه ارتباط بهینه ای با جامعه برای روشنگری رخدادها و عملکردهای نهادهای مختلف اقدام کنند.

هنر روابط عمومی‌ها ایجاد پیوند مستحکم جامعه با سازمان و تشکیلات مربوطه است. هنری که ضرورت دارد با زبان فاخر هنرمندانه و ارتباط اجتماعی مناسب هم افکار عمومی را به روشنگری برساند و هم ضمن آسیب‌شناسی مجموعه‌های خدماتی بتواند عملکرد آن سازمان یا نهاد را به گونه ای انعکاس دهد که کمترین چالش ممکن به وجود بیاید.

عدالت مهمترین کلیدواژه ای است که در جایگاه روابط عمومی‌ها باید لحاظ شود. داشتن هنر عدالت موجب اعتماد مدیران به مجموعه روابط عمومی و همچنین مردم به عنوان ناظران همیشگی عملکردها است.

در حوزه دفاع مقدس اما رسالت مجموعه روابط عمومی چیزی فراتر از چهارچوب های مشخص و سازمانی این جایگاه است. داشتن تعهد و تخصص در انتقال مفاهیم ارزشی و معنوی و البته دینی با حساسیت‌های زیادی که در این حوزه‌هاست، شناخت مخاطب این حوزه و تکریم آنان که از عزیزترین و ارزشمندترین اقشار جامعه اند و داشتن هنر ارتباط با نسل جوانی که مشتاقانه در پی شناخت فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت است باعث می‌شود که فعالیت در این جایگاه از ارزش و البته حساسیت های بیشتری برخوردار شود.

امید است همه‌ی همکاران و مدیران تلاشگر، صدیق، متعهد و خستگی ناپذیر روابط عمومی‌های ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و دیگر نهادها و سازمان ها قدر و منزلت جایگاه ارزنده خود را بدانند و در راستای انجام رسالت سنگینی که برعهده دارند نیز موفق و سربلند باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار