یادداشت/

ارتباطات ابزاری کارآمد در پیشبرد اهداف حفظ آثار دفاع مقدس

رسانه‌ها و ارتباطات دارای برد بالا اقناعی هستند که تاثیرگذاری آنها بر افکار عمومی پوشیده نیست، ابزار کارآمدی که به راحتی می‌توان در پیشبرد اهداف حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نقش به سزایی را ایفا کنند.
کد خبر: ۴۵۶۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷ - 17May 2021

ارتباطات ابزاری کارآمد در پیشبرد اهداف حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدسگروه استان‌های دفاع‌پرس ـ عذرا شباب؛ جهان امروز، بی هیچ شبهه، جهان ارتباطات است؛ تحول تاریخی جوامع در این جهت که پیوسته، که گسسته و جهشی است.

‌منظور آن است که جهان ارتباطات در امتداد دوره های پیشین تاریخ حیات بشری تکوین نیافت، بلکه خود دنیایی خاص، متمایز و جهش یافته است.

در یک کلام در جهان ارتباطات، انسان رسانه ای فراهم می‌آید، انسانی که هر روز در معرض تأثیر رسانه هاست، نگاه او نیز نگاه رسانه‌ای است.

جهان رسانه‌ای، جهانی بی‌همتا در تاریخ انسان‌هاست؛ خود جهانی با پویایی بی سابقه است؛ هرگز در تاریخ حیات انسانی تحول، چنین گسترده و پرشتاب نبوده و این از آن روست که تکنولوژی ارتباطات نه تنها جهان را کوچک، بلکه هر روز را روزی دیگر ساخته است.

رشد ارتباطات، تکنولوژی و آموزش و پرورش روند تحولات جهانی را چندین برابر کرده است در واقع، پیچیدگی روز افزون تمدن بشری، مشکلاتی را آفریده است که به هنگام وجود طبقات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، مذهبی ساده و ابتدایی، کسی حتی تصورشان را نیز نمی کرد.

در این بین روابط عمومی پدیده جدیدی است که عصر حاضر به آن نیازمند است، عواملی که روابط عمومی را پدید آورده اند، آنهایی هستند که محرک تحولات جهان بوده اند و تعامل مستمری با ارتباطات دارد.

رسانه‌ها و ارتباطات دارای برد بالا اقناعی هستند که تاثیرگذاری آنها بر افکار عمومی پوشیده نیست، ابزار کارآمدی که به راحتی می توان در پیشبرد اهداف حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نقش به سزایی را ایفا کنند.

مسلما به وسیله همین علم می توان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و الگو سازی قهرمانان هشت سال دفاع مقدس در بین نسل های مختلف اثرگذاری فراوانی گذاشت.

امید می‌روند رسانه ملی به عنوان مهمترین رسانه جمعی در کنار فضای مجازی روحیه جهاد و مقاومت را در بین اقشار مختلف جامعه رونق بخشد و ارزش های هشت ساله رزمندگان اسلام را به جهانیان مخابره کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار