فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه:

همه بخش‌های سپاه و بسیج آماده محرومیت‌زدایی هستند

سردار حزنی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مردم مناطق محروم توجه ویژه‌ای دارد، گفت: همه بخش‌های سپاه و بسیج آماده هستند وظایف خود را نسبت به مناطق محروم و‌ مستضعف انجام دهند.
کد خبر: ۴۵۶۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳ - 17May 2021

همه بخش‌های سپاه و بسیج آماده محرومیت زدایی هستندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «سیدضیا‌الدین حزنی» فرمانده قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه در آیین اجرای توافقنامه همکاری اشتغال‌زایی این قرارگاه و سازمان بسیج اصناف کشور که صبح امروز (دوشنبه) در منطقه قم‌رود برگزار شد، اظهار داشت: برای رفع محرومیت خیلی باید کار کنیم تا نتایج این‌گونه کار‌ها را مردم لمس کنند؛ بر این اساس باید چنین تفاهم‌نامه‌ای را با سایر اقشار بسیج هم امضا کنیم.

وی افزود: برای توسعه فعالیت‌های محرومیت‌زدایی باید در کشور فضایی به‌وجود بیاید تا آن‌هایی که پشت میز‌ها نشسته‌اند، وظایف خود را در قبال مردم مناطق محروم به خوبی انجام دهند؛ زیرا عقب‌ماندگی توسعه‌ای و خدماتی در کشور بسیار زیاد است؛ لذا وضع موجود نتیجه کم‌کاری‌هایی است که تاکنون در این رابطه صورت گرفته است.

سردار حزنی ادامه داد: ما رفع محرومیت از حاشیه‌های اهواز، مشهد و شیراز را در برنامه‌های محرومیت‌زدایی خود داشتیم و قصد داشتیم امسال در قدم اول در مناطق حاشیه‌ای اصفهان و زاهدان فعالیت کنیم، ولی وقتی از وضعیت حاشیه شهر قم‌ مطلع شدیم، تصمیم گرفتیم این تفاهم‌نامه را در منطقه قم‌رود امضا کنیم.

وی افزود: متاسفانه یکی از معضلات ما این است که به حاشیه شهر‌ها توجهی نمی‌شود درحالی که با کمی‌ توجه به این مناطق می‌توانیم در رفع محرومیت‌ها گام مهمی برداریم در این رابطه یکی‌ از اقداماتی که می‌توانیم انجام دهیم، اشتغال‌زایی است و این را می‌توان مثلا با پرورش جوجه‌های یک‌روزه در چنین مناطقی انجام داد؛ زیرا این جوجه‌ها را متاسفانه بعضی از مرغداری‌ها می‌کشند و علی‌رغم درخواست ما از آن‌ها برای دادن این جوجه‌ها برای توزیع در مناطق محروم، حاضر به انجام چنین کاری نیستند.

فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه تصریح کرد: ما به‌عنوان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید حواسمان به مردم مناطق محروم هم باشد؛ بر این اساس انتظار داریم که بسیج اصناف فعالیت‌های خود را در مناطق محروم افزایش دهد.

وی عنوان کرد: امسال برای فعالیت‌های محرومیت‌زدایی بودجه‌های خوبی پیش‌بینی شده تا بلکه بدینوسیله بتوانیم کمر فقر را در برخی مناطق کشور بشکنیم؛ لذا همه بخش‌های سپاه و بسیج آماده هستند تا وظایف خود را نسبت به مناطق محروم و‌ مستضعف انجام دهند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار