فتح خرمشهر، فتح خون/ معاون سیاسی استانداری گیلان:

فتح خرمشهر عرصه ظهور فرماندهانی همچون شهید سلیمانی بود

«قاسم نژاد» با بیان اینکه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فتح خرمشهر را فراتر از فتح آب و خاک دانسته است، گفت: این حماسه بزرگ عرصه بروز و ظهور فرماندهانی تاثیرگذار، مستعد، انقلابی و جهادی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی بود و امروز کشور به وجود چنین فرزندانی می بالد.
کد خبر: ۴۵۶۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲ - 17May 2021

فتح خرمشهر عرصه ظهور فرماندهانی تاثیرگذار و جهادی همچون حاج قاسم سلیمانی بود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «محمود قاسم نژاد» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان امروز (دوشنبه) در جلسه هماهنگی بزرگداشت حماسه فتح خرمشهر، از این روز به عنوان یکی از ماندگارترین رویداد‌های عرصه دفاع مقدس یاد کرد و اظهار داشت: همواره باید حماسه آزادسازی خرمشهر را گرامی بداریم؛ البته با توجه به شرایط بهداشتی حاکم بر کشور، باید به سمت اجرای برنامه‌های متنوع در بستری فضای مجازی برویم.

وی سوم خرداد را یک رخداد بزرگ ملی دانست که نیازمند تبیین دستاوردهاست و تصریح کرد: فتح خرمشهر نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس و در تاریخ مقاومت نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی اعم از ارتش و سپاه محسوب می‌شود؛ زیرا تا قبل از عملیات بیت المقدس، بیشتر در موضع انفعال بودیم و بعد از فتح خرمشهر پیروزی‌های بزرگ اتفاق افتاد.

قاسم نژاد با بیان اینکه رژیم بعثی با کمک زورمندان جهان، مناطق جنوبی کشور را محاصره کرده بود، تاکید کرد: در آغازین ماه‌های جنگ، ارتش و سپاه از لحاظ نظامی با هجمه سنگین تیپ‌های زرهی و گردان‌های مسلح دشمن مواجه شدند و این وضعیت شکننده موجب شد تا شهر‌های بزرگ ما همچون آبادان و خرمشهر به اشغال درآید.

وی با اشاره به نوپا بودن انقلاب اسلامی و عدم انسجام ارتش و سپاه در آن زمان، خاطرنشان کرد: پیروزی در مقابل دشمن و آزادسازی بندری بزرگ مانند خرمشهر در کمتر از ۲ سال از آغاز جنگ، نوعی خودباوری در مدافعان کیان اسلامی ایجاد کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان فتح خرمشهر را نشان دهنده ایمان و شجاعت و پایمردی جوانان این مرز و بوم دانست و متذکر شد: باید این پیروزی‌ها را به نسل جوان و نوجوان منتقل کنیم تا منجر به تقویت اتحاد و انسجام ملی شود.

وی با بیان اینکه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فتح خرمشهر را فراتر از فتح آب و خاک دانسته است، تصریح کرد: این حماسه بزرگ عرصه بروز و ظهور فرماندهانی تاثیرگذار، مستعد، انقلابی و جهادی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی بود و امروز کشور به وجود چنین فرزندانی می‌بالد.

قاسم نژاد فتح خرمشهر را سرآغاز پیروزی‌های بعدی در دفاع مقدس دانست و افزود: بعد از آزادسازی خرمشهر عملیات‌های رزمندگان اسلام علیه دشمن بعثی، یکی پس از دیگری به پیروزی ختم شد و بخش‌های مهمی از نوار مرزی مشترک با عراق را آزاد کردیم که اوج این پیروزی‌ها در عملیات کربلای ۵ بود و توانستیم ماشین جنگی دشمن را متوقف کنیم.

وی فتح خرمشهر را مظهر قوی شدن عنصر ایرانی دانست و خاطرنشان کرد: این حماسه یک همدلی و انسجام ملی، سیاسی، اجتماعی و نظامی در کشور ایجاد کرد و اگرچه صد‌ها شهید تقدیم کردیم، اما احساس پیروزی و غرور ملی بر احساس حزن و اندوه غلبه داشت.

قاسم نژاد شهدا را سرمایه‌های اجتماعی کشور دانست و متذکر شد: بسیاری از جوانان سنگر مدرسه و دانشگاه را رها کردند و به جبهه‌ها آمدند و نیرو‌های نظامی و انتظامی و ارتشی و سپاهی و بسیجی و سرباز ما با شجاعت تمام در برابر دشمن ایستادند و از آرمان انقلاب و نظام اسلامی تا پای جان دفاع کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه شهدا به ملت ایران در اعصار آینده درس صبر و استقامت و ایستادگی دادند، تاکید کرد: امروز نیز با استفاده از فرهنگ شهدا می‌توانیم در برابر فشار تحریم از کشور دفاع کنیم.

وی با اشاره به حملات گسترده رژیم غاصب صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین در نوار غزه، اظهار داشت: ملت ایران و مسلمانان منطقه و همه آزادی خواهان جهان جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند؛ زیرا سالیان سال است که رژیم صهیونیستی قدس شریف را به اشغال خود درآورده و از هر حربه‌ای برای تحت ستم قرار دادن ملت مظلوم فلسطین استفاده می‌کند.

قاسم‌نژاد از آزادی‌خواهان جهان خواست تا برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین هم آوا شوند و خاطرنشان کرد: باید در ویژه برنامه‌های بزرگداشت حماسه فتح خرمشهر حمایت از ملت فلسطین را نشان دهیم.

وی با تاکید بر لزوم فضاسازی شهری و روستایی در همه شهرستان‌ها متناسب با ایام پیروزی خرمشهر، اظهار داشت: تجلیل از رزمندگان دوران دفاع مقدس، دیدار با خانواده‌های شاهد و ایثارگر عملیات بیت المقدس و تجدید میثاق با شهدای والامقام که جان‌شان را برای پایداری ایران و ایرانی دادند، جزو مهم‌ترین برنامه هاست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها