جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش:

نیروی زمینی ارتش در بهترین وضعیت آمادگی رزمی قرار دارد

امیر سرتیپ «نعمتی» با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش در چند سال اخیر، از نظر آمادگی رزمی در بهترین وضعیت قرار دارد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کردند که برابر گزارش سازمان‌های مختلف، وضعیت نیروی زمینی کاملاً رضایت‌بخش است.
کد خبر: ۴۵۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶ - 18May 2021

نیروی زمینی ارتش در بهترین وضعیت آمادگی رزمی قرار دارد

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، امیر سرتیپ «نوذر نعمتی» جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، امروز (سه‌شنبه) در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان سابق و جدید لشکر ۲۱ حمزه آذربایجان، اظهار داشت: لشکر ۲۱ حمزه در طول دوران دفاع مقدس هر سال حدود پنج هزار نفر جانباز، آزاده و شهید تقدیم انقلاب کرده است.

وی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش در چند سال اخیر از نظر آمادگی رزمی در بهترین وضعیت قرار دارد، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی به فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کردند که برابر گزارش سازمان‌های مختلف، وضعیت نیروی زمینی کاملاً رضایت‌بخش است.

امیر سرتیپ «نعمتی» خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه تانک‌ها، موشک‌ها، پهباد‌ها و سایر ابزارآلات نیروی زمینی آماده به کار هستند و همه‌ ابزار لازم برای رزم زمینی را در داخل کشور تولید می‌کنیم و با این شرایط اقتصادی، در حال ساخت ۲ هزار خانه‌ سازمانی در شمالغرب هستیم.

وی متذکر شد: دشمن می‌خواست ما را فلج و چرخ‌ها را قفل کند؛ اما اکنون و در طول دوران ارتش (قبل و بعد انقلاب) در بهترین وضعیت ممکن قرار داریم و با افتخار می‌گوییم ناوگان فوق سنگینی را در اختیار داریم که در طول تاریخ هیچ‌کس در اختیار نداشت.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: در طول این چند سال، هزاران متر مربع از ارتش را نوسازی کرده و کهنگی را زدوده‌ایم و در بحث نیروی انسانی نیز حتی در این شرایط کرونایی، طرح‌های «لبیک» و «مصباح» را برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه امیر «میرزایی» از فرماندهی دسته تا فرماندهی لشکر، همواره با ایثار و از خود گذشتگی کار کرده و در بحث علم نیز تا درجه دکترای تخصصی مدیریت راهبردی را طی کرده است، ادامه داد: امیر «میرزایی» به‌ظاهر از جمع فرماندهی جدا می‌شود؛ اما از امروز به‌خاطر تجربه بالا در مناطق غرب کشور، به‌عنوان مشاور نیروی زمینی در غرب منصوب می‌شود.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش بیان داشت: امیر «شفیعی» از امروز به‌عنوان فرماده لشکر ۲۱ حمزه و فرمانده ارشد ارتش در شمالغرب منصوب می‌شوند و این فرمانده نیز در یگان‌های مختلف ارتش حضور داشته و تجارب بالایی دارد.

وی تأکید کرد: لشکر ۲۱ حمزه وظیفه تامین امنیت قسمتی از مرزها را نیز برعهده دارد و این لشکر سنگین‌ترین قرارگاه عملیاتی نیروی زمینی لشکر محسوب می‌شود.

امیر سرتیپ «نعمتی» به شرایط انتخاباتی کشور اشاره کرد و گفت: در وضعیت فعلی کشور شاهد فضای انتخاباتی هستیم که نمونه بارز مردم‌سالاری دینی است که در طول سال‌های پرافتخار نظام در همه شرایط سخت، این انتخابات در مدل‌های مختلف اجرا شده است.

وی تصریح کرد: یکی از این مناصب مهم در کشور، ریاست جهموری است که با رأی مستقیم مردم انتخاب می‌شود و امسال هم به لطف الهی با صلابت و قدرت انجام خواهد شد.

امیر سرتیپ «نعمتی» با بیان اینکه دشمن هیچ‌گاه بیکار ننشسته و در طول دوران پرافتخار نظام جمهوری اسلامی، دشمنی خود را با تمام ابزار انجام داده و قطعا در این ایام نیز بیکار نخواهد نشست، تأکید کرد: هدف دشمن همیشه این بوده است که با استفاده از مدل‌های مختلف، هرچه که در اختیار دارد را پای کار بیاورد؛ اما با رهبری امام خمینی (ره) و سپس امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و لبیک مردم به فرامین امامین انقلاب، همواره ناکام مانده است.

وی ادامه داد: دشمن تلاش می‌کند تا روح ناامیدی و تفرقه را در فضای انتخاباتی کشور القا کند؛ اما در بحث ایجاد تفرقه از روز اول انقلاب تا به امروز موفق نبوده است؛ ولی ما باید همواره دشمنی دشمن را بشناسیم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه همه کسانی که در طول این ۴۲ سال دشمن ما بودند، اکنون از صفحه محو شده‌اند، گفت: رئیس جمهور پیشین آمریکا ۱۳ شرط برای جمهوری اسلامی تعیین کرد؛ اما اکنون او در کجا قرار دارد و ما در چه وضعیتی هستیم؛ البته اگر مقاومت و استقامت ما در برابر سختی‌ها و فشارها نبود، اکنون نمی‌توانستیم این‌گونه با غرور و صلابت صحبت کنیم.

امیر سرتیپ «نعمتی» خاطرنشان کرد: دور تا دور ما ناامنی است؛ اما مسئولین و فرماندهان نیروهای مسلح کار خود را در اوج‌ اتحاد انجام دادند و نباید ذره‌ای ناامید باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار