دادستان عمومی و انقلاب شهرستان «میبد» خبر داد؛

تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی در دادگستری «میبد»

«باقرپور» از تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی در دادگستری شهرستان «میبد» خبر داد و گفت: رعایت قوانین مربوطه در این حوزه را با دقت رصد و نظارت می‌کنیم و با متخلفان برخورد لازم صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۴۵۷۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶ - 18May 2021

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، «علی باقرپور» دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میبد، در نهمین نشست خبری از سلسله نشست‌های خبری اولین جشنواره عدلیه و رسانه استان یزد که به صورت آنلاین برگزار شد، ضمن تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی‌ها، با اشاره به صنعتی بودن شهرستان میبد، اظهار داشت: امسال به شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» مزین شده است، ولی این عنوان نباید مانع رعایت قوانین و پرداخت حقوق دولتی، بحث‌های زیست‌محیطی، همچنین رعایت استاندارد‌ها و نکات ایمنی کار و یا فرار‌های مالیاتی و مسائل مربوط به تنظیم ترازنامه‌های مالی در بخش تولید شود؛ چراکه دادگستری با جدیت این بخش را رصد می‌کند.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات، از تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی در دادگستری شهرستان میبد خبر داد و گفت: رعایت قوانین مربوطه در این حوزه را با دقت رصد و نظارت می‌کنیم و با متخلفان برخورد لازم صورت می‌گیرد.

باقرپور احترام به قانون انتخابات و مراجع قانونی مشخص شده جهت احراز صلاحیت‌ها را یک وظیفه همگانی خواند و گفت: باید نظر مراجع قانونی محترم شمرده شود؛ چراکه نظر آن‌ها، نظر قانون است و در صورت بی‌احترامی به قانون، با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی همچنین همین مورد را در رابطه با نظرات ستاد کرونا و پیش‌بینی‌های مرکز بهداشت در مورد شیوع کرونا بیان کرد و با لازم‌الاجرا خواندن مصوبات در این زمینه، گفت: دادگستری ضمن قدردانی از همراهی اصناف و مردم، ناهنجاری‌ها در این زمینه را برنمی‌تابد.

دادستان میبد از ارائه پیشنهادی از سوی دادگستری برای تعامل با ادارات و دستگاه‌های اجرایی جهت انجام اقدامات پیشگیرانه در بروز برخی جرائم مربوط به دستگاه‌ها خبر داد و از جمله اقدامات در جهت جلب اعتماد عمومی نسبت به دستگاه قضا در شهرستان را فراهم کردن دسترسی راحت به مقامات قضایی و اختصاص شماره تلفن جهت ارائه گزارش‌های مردمی در موضوعات جرائم و مفاسد، ایجاد سامانه نوبت‌دهی و اقداماتی مشابه جهت کاهش اطله دادرسی ذکر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها