مسئول ایثارگران کل سپاه:

حاج قاسم تا یک ساعت قبل از شهادت پیگیر تفحص پیکر شهدای مدافع حرم بود

سردار شریفی گفت: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی همواره دغدغه بازگشت پیکر مطهر شهدای مدافع حرمی را که پیکرشان در سوریه بود را داشت و شخصاً پیگیر این موضوع بود تا هر چه سریعتر چشم انتظاری خانواده شهدا برای بازگشت پیکر عزیزشان به پایان برسد.
کد خبر: ۴۵۷۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷ - 19May 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سردار ابوالقاسم شریفی» مسئول ایثارگران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دیدار با خانواده شهید مدافع حرم حجت الاسلام «مجید سلمانیان» طی سخنانی ضمن ارائه گزارشی از روند تفحص شهدای مدافع حرم در سوریه به خانواده شهید، به دغدغه مندی و پیگیری مستمر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برای بازگشت پیکر مطهر شهدای مدافع حرم به میهن اشاره کرد و اظهار داشت: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی همواره دغدغه بازگشت پیکر مطهر شهدای مدافع حرمی را که پیکرشان در سوریه بود را داشت و شخصاً پیگیر این موضوع بود تا هر چه سریعتر چشم انتظاری خانواده شهدا برای بازگشت پیکر عزیزشان به پایان برسد.

حاج قاسم سلیمانی تا یک ساعت قبل از شهادت پیگیر تفحص پیکر شهدای مدافع حرم بود

وی ادامه داد: بر همین اساس طی دستوری که شهید سلیمانی به ایثارگران سپاه برای شروع عملیات تفحص پیکر مطهر شهدا صادر کردند، این اقدام به سرعت آغاز و بحمدالله تعداد زیادی از پیکر شهدای مدافع حرم تفحص و به میهن بازگشت.

سردار شریفی با بیان اینکه شهید سلیمانی توجه ویژه‌ای به شهدای خان‌طومان داشت و می‌گفت تا زمانی که پیکر مطهر این شهدا به آغوش خانواده‌شان باز نگردد من روی رفتن به مازندران را ندارم، اظهار کرد: توجه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به این موضوع به حدی بود که یک ساعت قبل از شهادتش دستور داده بود که بلافاصله بعد از آزادسازی خان‌طومان، عملیات تفحص و بازگشت پیکر مطهر شهدا انجام شود.

مسئول ایثارگران سپاه بیان کرد: عملیات تفحص پیکر مطهر شهدا پس از آزادسازی خان‌طومان، به لطف خدا و عنایت شهید سلیمانی،  آغاز شد و پیکر مطهر هشت تن از شهدای خان‌طومان و شهید مجید سلمانیان تفحص و شناسایی شد و به آغوش خانواده بازگشت.

وی همچنین شهید سلمانیان را فردی خودساخته، عالم و سالک الی الله خواند که با اینکه موقعیت‌های مختلفی را داشت، اما از تمامی آن‌ها چشم پوشید و برای دفاع از حرم عمه سادات به سوریه رفت.

سردار شریفی بیان کرد: شهید سلمانیان با اینکه یک روحانی و مسئول فرهنگی لشکر ۲۵ کربلا در سوریه بود، اما سلاح در دست گرفت و در مبارزه با شقی‌ترین انسان‌های روی زمین به فیض عظمای شهادت نائل شد.

حاج قاسم سلیمانی تا یک ساعت قبل از شهادت پیگیر تفحص پیکر شهدای مدافع حرم بود

مسئول ایثارگران سپاه در پایان سخنانان خود اظهار امیدواری کرد که به لطف خدا و عنایت شهدا و خصوصاً شهید سلیمانی به‌زودی پیکر مطهر شهدای مدافع حرمی که در سوریه باقی مانده است، به آغوش خانواده‌هایشان باز خواهد گشت.

در ادامه مادر شهید مدافع حرم مجید سلمانیان ضمن تقدیر و تشکر از سپاه پاسداران برای زحماتی که برای خانواده شهدا به خصوص شهدای مدافع حرم متحمل می‌شوند، گفت: از شما سردار بزرگوار و تمامی همکارانتان برای اینکه چشم انتظاری چندین ساله‌ام را به پایان رساندید و جگرگوشه‌ام را به من بازگرداندید کمال سپاسگزاری را دارم و امیدوارم هیچ خانواده‌ای چشم انتظار بازگشت فرزندش نباشد.

مادر شهید سلمانیان در ادامه ضمن بیان ویژگی‌ها و خاطراتی از فرزند شهیدش، اظهار کرد: چند روز قبل از انتشار خبر تفحص و شناسایی شهدا، خواب مجیدم را دیدم که به من گفت: «من در سالروز شهادت امام رضا علیه السلام می‌آیم» و الحمدلله همان موقع هم آمد.

در پایان این دیدار ضمن ابلاغ سلام سرلشکر سلامی، لوح سپاسی از جانب فرمانده کل سپاه به خانواده شهید اهدا شد.

همچنین لباس شهید سلمانیان که همراه با پیکر مطهرش در سوریه تفحص و کشف شده بود به خانواده شهید تحویل داده شد.

برپایه این گزارش، شهید مدافع حرم حجت الاسلام مجید سلمانیان متولد سال ۱۳۶۷ در کرج بود. او از همان کودکی با مسائل ضداخلاقی مبارزه کرد تا اینکه در پایگاه بسیج فعالیتش را آغاز کرد. سپس وارد حوزه امام جعفر صادق علیه السلام کرج شد و از سال دوم در حوزه علمیه قائم چیذر تهران درس خود را ادامه داد. سپس برای ادامه تحصیل به حوزه آیت الله بهجت در قم رفت و تا سطح ۴ دکترا پیش رفته و آن را به پایان رساند.

شهید سلمانیان که به‌عنوان مسئول فرهنگی لشکر ۲۵ کربلای استان مازندران در سوریه حضور یافت، در ۱۶ اردیبهشت ۹۵ در تپه خالدیه به فیض شهادت نائل شد.

تکفیری‌ها پس از متوجه شدن هویت وی، پیکر مطهرش را به زیتان منتقل کرده و پس از جدا کردن سر وی از بدنش، در دشتی به خاک سپرده بودند.

با حضور تیم تفحص شهدای ایثارگران سپاه در سوریه، پیکر مطهر این شهید تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی و به آغوش خانواده بازگشت.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها