مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

تشکیل سازمان پیشمرگان کرد مسلمان از ابتکارات شهید «بروجردی» بود

سردار «ملکی» گفت: تشکیل سازمان پیشمرگان کرد مسلمان از ابتکارات سرلشکر شهید «محمد بروجردی» بود.
کد خبر: ۴۵۷۴۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰ - 20May 2021

تشکیل سازمان پیشمرگان کرد مسلمان از ابتکارات شهید «بروجردی» استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز (پنجشنبه) در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت «محمد بروجردی» که با حضور مسئولان لشکری و کشوری در محله «نظام محله» گلوگاه برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدا و حماسه فتح خرمشهر و بیان اینکه سی‌وهشتمین سالگرد شهادت «مسیح کردستان» سرلشکر شهید «محمد بروجردی» را گرامی می‌داریم، اظهار داشت: افتخار مازندرانی‌ها است که امروز میزبان این مراسم باشکوه هستند که بدلیل شرایط کرونایی برای تجلیل تعدادی از پیشکسوتان، محدود برگزار شد.

سردار ملکی با بیان اینکه مازندران در اجرای یادواره‌ها در کشور نمونه است، اظهار داشت: در این استان یادواره‌ها به صورت خودجوش و مردمی برگزار می‌شود و سپاه و نیرو‌های مسلح و بنیاد شهید کمک می‌کنند و از این جهت که میزبان اصلی مراسم شهدا هستند با خود برکاتی را به همراه دارد.

این مسئول با بیان اینکه مازندران در هشت سال دفاع مقدس ده الی یازده یگان را معین بود که از نظر نیرویی و پشتیبانی، جنگ را پشتیبانی می‌کرد، گفت: لشکر ۳۰ گرگان، لشکر ویژه ۲۵ کربلا، تیپ ظفر، تیپ مالک، سپاه مریوان از جمله آن‌ها بودند.

وی با عنوان اینکه سپاه مریوان جزو سپاه تحت امر آن زمان سرلشکر شهید «محمد بروجردی» و سرلشکر ایزدی بود، گفت: این دو فرمانده محبوب قلب‌ها بودند و امروز هم این ارتباطات قلبی بین رزمندگان دهه ۶۰ و رزمندگانی که اکنون در غرب و مریوان حضور دارند، هنوز برقرار است و هر سال همایشی در چهار استان کردستان، گیلان، مازندران و گلستان با حضور پیشمرگان کرد مسلمان مریوان و سروآباد و رزمندگان قدیم کردستان برگزار می‌شود.

سردار ملکی افزود: این مراسم به بهانه تکریم و تشکر از تعدادی محدودی از پیشکسوتان، خانواده سه شهید حجازیان، مادر شهید نظام‌محله و رزمندگان برگزار شد.

وی با بیان اینکه همه ما شاگردان شهید بروجردی بودیم، ادامه داد: شهید بروجردی به ما آموخت از ظرفیت‌های مردمی نیرو‌های بومی کرمانشاه و کردستان و آذربایجان غربی به درستی بهره گیریم.

این مسئول با بیان اینکه همچنین تشکیل سازمان پیشمرگان کرد مسلمان از ابتکارات این شهید بوده است، افزود: بعد از پاکسازی‌هایی که اواخر سال ۱۳۵۸ از کامیاران شروع شد این اتفاق هم رقم خورد.

سردار ملکی با بیان اینکه سرلشکر شهید «محمد بروجردی» مرد اخلاق، ادب و تواضع بود، افزود: ایشان به ما یاد داد تا چگونه صف ضد انقلاب و مردم مظلوم کردستان را از هم جدا کنیم و حضور در مراسمی که در یادبود سرلشکر شهید «محمد بروجردی» برگزار شد، یک توفیق است.

وی با بیان اینکه این شهید فرمانده قلب‌ها بود و بعد از شهادت عنوان فرماندهی قرارگاه حمزه را به ایشان دادند، گفت: مردم مازندران با برگزاری این مراسم ولایی بودن و پا به رکاب نظام بودن را به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار