دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

بُرد موشک‌های مقاومت چقدر است؟

برد، دقت و قدرت تخریب موشک‌های مقاومت در درگیری قبلی مقاومت ۱۷۵ کیلومتر بود، اما در نبرد قدس که معروف به شمشیر قدس بود، برد موشک‌ها به ۲۵۰ کیلومتر رسیده است.
کد خبر: ۴۵۷۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۳ - 30June 2021

برد موشک‌های مقاومت چقدر است؟ /حماس در حال تبدیل شدن به یک قدرت نظامی منطقه‌ایگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: جنگ غزه پس از اقدامات رژیم صهیونیستی در حمله به مسجدالاقصی و منطقه شیخ جراح کلید خورد؛ در این جنگ گروه‌های مقاومت اسلامی از جمله «حماس» و «جهاد اسلامی» با همه توان از موجودیت قدس به‌عنوان قبله اول مسلمین جهان دفاع کردند و در نهایت بعد از 12 روز جنگ، مقاومت اسلامی در برابر ارتش تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی پیروز شد. 

صهیونیست‌ها با حملات کور هوایی غیر نظامیان را در نوار غزه به شهادت می‌رسانند و این اقدام غیر انسانی از سوی مدعیان حقوق بشر نیز تحسین می‌شود.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در این زمینه می‌گوید حق دفاع اسرائیل محفوظ است. سوالی که در این زمینه مطرح می‌شود این است که اگر حق دفاع برای اسرائیل محفوظ است، آیا برای حماس و جهاد اسلامی محفوظ نیست؟

رزمندگان حماس و جهاد اسلامی با قدرت در مقابل دشمن صهیونیستی ایستاده‌اند و با شلیک هزاران موشک و راکت خواب را بر صهیونیست‌ها حرام کرده‌اند.

منابع صهیونیستی پس از راکت باران حماس می‌گویند: جهنمی از موشک‌ها و راکت‌ها در آسمان شهرک‌های اسرائیلی می‌بارد.

اما حماس و جهاد اسلامی به همین اندازه بسنده نکرده‌اند و با شلیک هدفمند موشک و راکت ضربات قابل توجهی به اسرائیل وارد آورده‌اند.

خالد قدومی نماینده حماس در ایران در گفت‌وگو با دفاع‌پرس اظهار داشت: در وضعیت کنونی رژیم صهیونیستی، چون بانک اهداف ندارند حملات هوایی را به صورت کور انجام می‌دهند.

وی افزود: آن‌ها فقط مناطق مسکونی را هدف قرار دادند و این در حالی است که گردان‌های مقاومت پادگان‌ها و مناطق نظامی را به دقت هدف قرار می‌دهد. در ۲۴ ساعت گذشته پنج پادگان رژیم صهیونیستی هدف موشک گردان‌های عزالدین قسام قرار گرفت.

نماینده حماس در ایران با بیان اینکه موشک‌های مقاومت با دقت ضربات محکمی به دشمن وارد کردند، گفت: بخشی از موشک‌های مقاومت به پایگاه راهبردی هرتزلین در بئرالسبع برخورد کرده است. این پایگاه مخصوص جنگنده‌های صهیونیستی است که با دقت هدف قرارگرفته است.

قدومی با تاکید بر لزوم مقاومت تا رسیدن به یک وضعیت مناسب گفت: برخی کشور‌های منطقه حقیقتا دلشان با ما است، اما برخی دیگر با ما تماس می‌گیرند و خواهان پایان درگیری‌ها می‌شوند و این جای تأمل دارد.

نماینده حماس در ایران درباره توانایی مقاومت حماس یادآور شد: ما در حوزه‌های مختلف دفاعی به پیشرفت‌های خوبی رسیدیم.

وی گفت: در حوزه برد، دقت و قدرت تخریب موشک‌ها مقاومت به یک وضعیت قابل قبول رسیده است. در درگیری قبلی مقاومت یک موشک با برد ۱۷۵ کیلومتر برد داشت، اما در این نبرد برد موشک‌های مقاومت به ۲۵۰ کیلومتر رسیده است.

با توجه به گفته‌های نماینده حماس درباره برد موشک‌های مقاومت؛ دیگر هیچ منطقه‌ای برای صهیونیست‌ها امن نیست.

ارتش اسرائیل مدعی است که بخش بزرگی از موشک‌های مقاومت را در آسمان با سامانه گنبد آهنین منهدم کرده است و این در حالی است که واقعیت متفاوت از ادعا‌های مسئولین نظامی رژیم اشغالگر قدس است.

خرابی‌های موجود در شهرک‌های صهیونیست‌نشین اشدود، اشکلون، بئرالسبع و ... نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها دروغ می‌گویند و سامانه گنبد آهنین توفیق چندانی در دفع موشک‌های حماس و جهاد اسلامی نداشته است.

گزارش از میثم محمدپور لامع

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار