فتح خرمشهر، فتح خون/ بیانیه حوزه هنری یزد به مناسبت سالروز فتح «خرمشهر»؛

فتح خرمشهر موجب پایداری ملت ایران و جوامع استکبارستیز جهان شد

حوزه هنری استان یزد در بیانیه‌ای با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، این حماسه غرورآفرین را موجب تقویت محور مقاومت و پایداری ملت عاشورایی ایران و جوامع استکبارستیز جهان در برابر تهدید‌ها و تحریم‌‎های دشمنان دانست.
کد خبر: ۴۵۷۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴ - 23May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حوزه هنری یزد در بیانیه‌ای با گرامیداشت حماسه باشکوه سوم خرداد مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر، تقارن این روز با پیروزی مقاومت فلسطین در جنگ ۱۲ روزه با رژیم صهیونیستی را نمونه‌ای دیگر از قدرت و امداد الهی در یاری رساندن به جبهه حق و نوید آزادسازی قدس شریف دانست.

متن بیانیه حوزه هنری استان یزد به این شرح است:

«إِنَّا فَتَحْنَا لَکَ فَتْحًا مُّبِینًا»

سوم خرداد؛ روز ملی «مقاومت، ایثار و پیروزی» جلوه‌ای از مجاهدت، مقاومت و دفاع همه‌جانبه ملت بصیر و غیوری است که با توکل به خدا و عنایات ائمه هدی (ع) در پرتو ایمان و اخلاص و تکیه به توان داخلی با اراده راسخ و استوار حماسه‌ای ماندگار آفریدند.

پرورش‌یافتگان قیام عاشورا و رهروان مکتب روح‌الله (ره)، سوم خردادماه ۱۳۶۱ در عملیات پیروزمندانه بیت‌المقدس که از نقاط عطف طلایی و راهبردی دفاع مقدس به شمار می‌رود، پس از ۵۷۵ روز خرمشهر را از اشغال رژیم بعثی ـ صهیونیستی صدام آزاد کردند. رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه فرمودند: «وقتی ملت ایران با قدرت خرمشهر را از دشمن پس گرفت و هزاران نیروی رزمنده‌ی دشمن را اسیر کرد، در واقع سرنوشت نهایی جنگ نوشته شد».

این حماسه غرورآفرین، برنامه‌ها، محاسبات و معادلات جبهه استکبار به سرکردگی آمریکای تروریست‌پرور را با شکست مواجه کرد و علاوه‌بر تثبیت جبهه حق، موجب تقویت محور مقاومت و پایداری ملت عاشورایی ایران و جوامع استکبارستیز جهان در برابر تهدید‌ها و تحریم‌‎های دشمنان شد.

امروز به مدد سلحشوری و مجاهدت رزمندگان اسلام در دفاع مقدس و بیداری و بصیرت امت اسلام، خطّ جهاد، شهادت و مقاومت با انگیزه مضاعف و حضور قدرتمندانه در صحنه ادامه دارد که نمونه آن پیروزی مقاومت فلسطین در جنگ ۱۲ روزه با رژیم غاصب صهیونیستی است و به یاری خدا پیروزی قطعی و آزادی قدس شریف با مقاومت مجاهدان راه حق محقق خواهد شد.

اینک با گذشت حدود ۴۰ سال از خلق حماسه غرورآفرین سوم خرداد که با حضور ایثارگرانه و مخلصانه آحاد رزمندگان و جان برکفان نیرو‌های مسلح و مردمی محقق شد، تبیین آیه «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم» و بازخوانی حقایق و واقعیت‌های دفاع مقدس و توصیف مجاهدت‌های مدافعان حریم اسلام و انقلاب یک ضرورت و نیاز همیشگی برای آحاد ملت به‌ویژه نسل جوان است.

در گام دوم انقلاب، هنرمندان به مثابه افسران جنگ نرم ضمن خودسازی، بصیرت و هوشیاری با خلق آثار هنری فاخر و ارزشمند از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی محافظت نموده و دستاورد‌های دفاع مقدس و جانفشانی شهدا و ایثار و مقاومت مجاهدان راه حق را با زبان هنر و ابزار هنری به نسل‌های امروز و آینده منتقل می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها