حضور حداکثری، اقتدار ملی/ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

توصیه به مشارکت حداکثری در انتخابات از روشن‌ترین مصادیق امر به معروف است

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه توصیه به مشارکت حداکثری در انتخابات از روشن‌ترین مصادیق امر به معروف است، گفت: مشارکت حداکثری نشان دهنده پشتیبانی ملت از نظام است و پشتیبانی ملت شکست ناپذیری نظام در مقابله با مشکلات را درپی خواهد داشت.
کد خبر: ۴۵۸۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲ - 23May 2021

توصیه به مشارکت حداکثری در انتخابات از روشن‌ترین مصادیق امر به معروف، است/ مشارکت حداکثری نشان دهنده پشتیبانی ملت از نظام است.به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی»، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در همایش سیاسی انتخابات ۱۴۰۰ ویژه فرماندهان و مسئولان یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران که به صورت حضوری و وبیناری امروز (یکشنبه) در مرکز همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، با تبریک سی و نهمین سالگرد حماسه آزادسازی خرمشهر و پیروزی اخیر مردم مظلوم فلسطین بر رژیم غاصب صهیونیستی گفت: این پیروزی زمینه آزادسازی نهایی قدس شریف از دست رژیم غاصب صهیونیستی خواهد بود.

وی با اشاره به انتخابات پیش‌رو ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: انتخابات نقش مهمی در ایجاد وحدت ملی، بسیج امکانات داخلی و ایجاد قدرت بین‌المللی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم شریف ایران دارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: شرکت در انتخابات، هم یک وظیفه ملی و هم یک وظیفه دینی است و شرکت در آن نشان دهنده حیات سیاسی و هوشمندی ملت است. در واقع کسی که در انتخابات شرکت می‌کند برای خود ارزش قائل است. در عوض اگر فردی در انتخابات حضور پیدا نکند، در سرنوشت کشور خود نقشی نخواهد داشت و وظیفه شرعی و ملی خود را ترک کرده و مستحق تنبیه اُخروی خواهد بود.

حجت‌الاسلام محمدحسنی تصریح کرد: معنای مشارکت حداکثری این است که همه کسانی که به سن قانونی رسیده‌اند پای صندوق‌های رای آمده و از این حق تعیین سرنوشت خود استفاده کنند.

وی افزود: امروز رای من و شما از موشک‌هایی که از غزه به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شده اگر تاثیرش بیشتر نباشد کمتر هم نخواهد بود. از روشن‌ترین مصادیق امر به معروف، توصیه به مشارکت حداکثری در انتخابات است.

نماینده، ولی فقیه در ارتش خطاب به فرماندهان و حاضرین در جلسه گفت: باید زمینه حضور حداکثری کارکنان وظیفه را نیز در انتخابات پیش رو فراهم کنیم تا خدای ناخواسته هیچ یک از آنان از حق تعیین سرنوشت خود محروم نشود.

وی ادامه داد: همراه با مشارکت حداکثری در انتخابات، باید به انتخاب فرد اصلح نیز توجه ویژه نمائیم که این مسأله نیز به نوبه خود هم وظیفه عقلی و هم شرعی است و هم وظیفه ملی است و اگر عمدا از رای دادن به کاندیدا اصلح خود داری کنیم خیانت به خود و اسلام کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسنی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ویژگی‌های فرد اصلح گفت: فرد اصلح برای ریاست جمهوری باید، برخوردار از کفایت لازم در سطح وسیع و حساسی از مدیریت بوده و فردی باایمان و خداترس، عدالت‌خواه و ضدفساد، دارای عملکرد انقلابی و جهادی، معتقد به توانمندی‌های داخلی، معتقد به جوانان بوده و مردمی و امیدوار باشد.

وی داشتن شناخت شخصی از کاندیدا یا سوال از فردی که شناخت لازم دارد را از راه‌های شناخت کاندیدای اصلح عنوان کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: همه‌گان به ویژه خواص باید افراد اصلح را با حجت شرعی شناسایی و به مردم معرفی کنند. عدم حضور مردم در انتخابات خطرناک است و از طرف دیگر مشارکت بدون بصیرت و حجت نیز هولناک خواهد بود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها