یادداشت/ سیروس فتح‌اله

دست برتر مقاومت اسلامی در «میدان»

اتحاد و همبستگی گروه‌های مقاومت اسلامی در برابر رژیم تا بن دندان مسلح ضمن اینکه در‌های پیروزی را بر روی آن‌ها می‌گشاید، تمام معادلات میدانی را نیز به نفع این گروه‌ها تغییر می‌دهد.
کد خبر: ۴۵۸۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۳ - 25May 2021

دست برتر مقاومت اسلامی در «میدان»گروه بین‌الملل دفاع‌پرس- سیروس فتح‌اله؛ آزادسازی جنوب لبنان از لوث وجود اشغالگران صهیونیست در ۲۵ ماه می سال ۲۰۰۰ به دست نیرو‌های محور مقاومت، به‌طور کلی معادلات میدانی و سیاسی را به نفع محور مقاومت تغییر داد و نیرو‌های مقاومت را جایگزین ارتش کلاسیک عربی کرد که بعد از این واقعه ورق در سرزمین‌های اشغالی برگشت و ترمز ماشین جنگی رژیم صهیونیستی تا حدودی کشیده شد. 

بنابراین، شکست خفت‌بار صهیونیست‌ها در سال ۲۰۰۰ که از سال ۱۹۸۲ وارد لبنان شده بودند، نه‌تنها نقطه عطفی در عرصه پیروزی‌های مقاومت اسلامی علیه رژیم صهیونیستی بود، بلکه اولین پیروزی جهان اسلام علیه این رژیم غاصب نیز محسوب می‌شود؛ چرا که تا پیش این ارتش‌های کلاسیک عربی از رژیم تا بن دندان سلاح به دفعات شکست خورده بودند و این اولین پیروزی استراتژیک در برابر رژیم صهیونیستی بود.

اما خفت و خواری شکست صهیونیست‌ها در آزادسازی لبنان تا حدی دردناک بود که سردمداران صهیونیستی را بر آن داشت تا برای پاک کردن این خفت تاریخی دست به اقدام تجاوزکارانه دیگری بزنند؛ بر همین اساس صهیونیست‌ها بعد از گذشت شش سال از این شکست، در سال ۲۰۰۶ به جنوب لبنان و برخی دیگر از مناطق این کشور حمله کردند، اما بعد از ۳۳ روز درگیری، این حزب الله لبنان بود که پرچم پیروزی را به اهتزاز در آورد و رؤیای «نیل تا فرات» صهیونیست‌ها را بر باد داد.

تحلیلگران بر این باور هستند که شکست ارتش رژیم صهیونیستی از حزب‌الله لبنان در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ به کابوس وحشتناکی برای سران و نظامیان این رژیم تبدیل شده است؛ کابوسی که لحظه‌ای دست از سر مقامات صهیونیست برنمی‌دارد. افزایش قدرت بازدارندگی حزب الله لبنان در سال‌های اخیر و پیروی گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین از این جنبش صهیونیست‌ها را بیش از گذشته نگران کرده است.

اما سریال شکست صهیونیست‌ها در برابر مقاومت اسلامی به سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ ختم نشد، چون جدیدترین شکست آن‌ها در برابر مقاومت اسلامی چند روز پیش رقم خورد. صهیونیست‌ها که در سایه سکوت سازمان‌های حقوق بشری در راستای یهودی‌سازی اقدام به تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها می‌کنند تا شهرک‌های صهیونیست‌نشین را توسعه دهند، چند روز پیش به برخی از مناطق سرزمین‌های اشغالی حمله کردند که با پاسخ بی‌نظیر گروه‌های مقاومت اسلامی مواجه شدند و در نهایت بعد از ۱۲ روز درگیری با با تن دادن صهیونیست‌ها به آتش‌بس، مقاومت اسلامی با اتحاد و همبستگی بار دیگر توانست این رژیم را مجبور به عقب‌نشینی کند و پیروز میدان شناخته شود.

اما صهیونیست‌ها از این مسأله غافل هستند که مقاومت اسلامی در جنوب لبنان، نوار غزه، کرانه باختری و سایر مناطق سرزمین‌های اشغالی به دلیل مهارت‌های رزمی و برخورداری از سامانه‌های موشکی و رهبری استوار قادر به تصمیم‌گیری در باره جنگ است که جنگ را چه زمانی شروع کند و چه زمانی تمام کند؛ در نبرد اخیر در قدس و نوار غزه که بعد از ۱۲ روز درگیری این ادعا ثابت شد.

لذا نتیجه می‌گیریم که این سه پیروزی شاخص و سایر پیروزی‌های مقاومت اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی بر مقوله شکست‌ناپذیر بودن ارتش این رژیم خط بطلان کشیده و نشان می‌دهد که همبستگی و اتحاد گروه‌های مقاومت اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی در‌های پیروزی را بر روی مقاومت اسلامی می‌گشاید و نسل‌‎هایی را به وجود می‌آورد که در مقابل دشمن کوتاه نمی‌آیند و تسلیم نمی‌شوند.

انتهای پیام/ ۴۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار