قالیباف:

تجربه ثابت کرد می‌توان با وحدت و مقاومت مانع پیشروی اشغالگران شد

رئیس مجلس گفت: تجربه مردم محله تاریخی شیخ جرّاح ثابت کرد که می‌توان با وحدت و مقاومت، مانع پیشروی اشغالگران شد، بی‌تردید، مقاومت روز به روز قدرتمندتر و اشغالگران ضعیف‌تر خواهند شد.
کد خبر: ۴۵۸۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱ - 24May 2021

تجربه ثابت کرد می‌توان با وحدت و مقاومت مانع پیشروی اشغالگران شدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست فوق‌العاده کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی به ایراد سخن پرداخت.

متن سخنرانی قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

عالیجناب محمد قریشی نِیاس، دبیرکل محترم اتحادیه بین المجالس کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی.
روسای محترم هیأت‌های پارلمان‌های اسلامی.

نمایندگان و میهمانان محترم.

سفرای محترم کشور‌های اسلامی و سازمان‌های بین المللی مقیم تهران.

در آغاز، پیروزی مقاومت یکپارچه و قهرمانانه ملت فلسطین در نبرد علیه جنایتکاران رژیم صهیونیستی را به مقاومت، ملت فلسطین و همه ملت‌های مسلمان و آزادیخواه جهان که برای حمایت از فلسطین و مسجدالاقصی صحنه‌های عبرت آموزی خلق کردند تبریک می‌گویم و به نوبه خود از حضور و مشارکت شما نمایندگان محترم و عالیرتبه پارلمان‌های کشور‌های اسلامی در این اجلاس اظهار خرسندی و قدردانی می‌کنم.

امیدوارم این نشستِ مهم بتواند به همه اهداف عالی خود در جهت حمایت و دفاع از تحقق حقوق مشروع ملت فلسطین، استیفای حقوق آنان و اتخاذ راهکار‌های اصولی برای توقف ظلم، جنایت، نسل کشی، آپارتاید و پاکسازیِ نژادی و کمک به بازسازیِ خرابی‌های جنگ نائل آید.

در روز‌های اخیر، جهان شاهد آن بود که رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی، فجیع‌ترین جنایات را علیه برادران و خواهران ما در فلسطین اشغالی مرتکب شد، جنایاتی که قلب هر انسانِ آزاده‌ای را به درد آورد.

این جنایات و کشتار وحشیانه در حالی رخ داد که برخی با رویکرد غلط حرکت در مسیر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در تلاش بودند تا قبح و پلیدی رابطه با این رژیم اشغالگر را کم رنگ و بی اثر نمایند. این در حالی است که تداوم اشغالگریِ رژیم صهیونیستی طی بیش از هفت دهه، و همچنین کشتار، اخراج و آواره کردن میلیون¬ها فلسطینی، طراحی و اجرای سیاست هدفمند تغییر هویت اسلامی، فرهنگی و جمعیتی سرزمین‌های اشغالی فلسطین به ویژه قدس شریف، حمله به مظاهر تمدن اسلامی در مسجدالاقصی و محاصره اقتصادی نوار غزه و محروم نمودن مردم این منطقه از دسترسی به نیازمندی‌های اولیه زندگی، پاسخی آشکار به این نگاه نادرست در جهت عادی سازی روابط با این رژیم جعلی است.

همکاران محترم.

بدون شک حمایت از مقاومت ملت فلسطین برای مقابله قدرتمندانه با متجاوزان اشغالگر و نیز هرگونه کمک برای اعاده حقوق حقه فلسطینیان، وظیفه همه کسانی است که به مبدأ حق و عدالت ایمان و اعتقاد دارند. مسئله فلسطین فراتر از تعلق به دین و مذهب و قومیتی خاص، مسئله‌ای جهانی است و حمایت از فلسطینیان مظلوم در مقابل تجاوز و جنایات اشغالگران صهیونیست نیز مسئولیتی جهانی است.

سنت الهی بر شکست ظلم و ظالم و یاری مظلومان مجاهد بنا شده است. ملت فلسطین مصداق بارز "مظلوم مجاهد" است چرا که هیچگاه به ظلم متجاوز تمکین نکرده و راه جهاد و مقاومت شرافتمندانه را در پیش گرفته است.

مقاومت و پایداری مردم فلسطین، بار دیگر ثابت کرد که رژیم صهیونیستی صرفاً زبان قدرت را می¬فهمد و شاهدیم با مجاهدت‌های وصف ناپذیر رزمندگان مخلص فلسطینی، کلیه معادلات خیالی رژیم جعلی از جمله ادعا و توهمِ نفوذناپذیر بودن گنبد آهنین، نقش بر آب شد و امروز شکست پذیری و اضمحلال صهیونیست‌ها بیش از پیش آشکار گردید.

مقاومت ۱۲ روزه اخیر فلسطین، معادله جدیدی را رقم زد؛ به نحوی که امروز همه مسلمانان جهان، یکپارچه از آزادی قدس شریف سخن می‌گویند که اولین قبله گاه مسلمانان و سومین حرم مقدس اسلامی است و هویت و اعتبار فلسطین، به آن شناخته می‌شود.

خوشبختانه در این نبرد، ملت‌ها و کشور‌های اسلامی بسیاری پای کار آمدند و با برگزاری نشست‌ها و تظاهرات متعدد، خشم و انزجار خود را از اقدامات و جنایات صهیونیست‌ها به منصه ظهور رساندند. بی تردید این پایان کار نیست و نخواهد بود. قضیه فلسطین وارد مرحله¬ی جدیدی شده است. مرحله‌ای که با پیروزی عملیاتِ "شمشیر قدس" هرگز به عقب باز نخواهد گشت.

همکاران محترم.

متأسفانه تلاش برای قبح زدایی از عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر و تلاش اندکی از سران کشور‌ها برای عادی سازی روابط، به صهیونیست‌ها این امکان را داد تا نسخه‌هایی بلند پروازانه و گستاخانه برای آینده فلسطین تجویز نموده و تصور کنند در صورت عملی شدن نقشه‌های شومِ خود، برای همیشه بر فلسطین و منطقه ما مسلط خواهند شد. اما، اکنون همگان می‌دانند که بزرگترین دشمن صلح و امنیتِ منطقه، پروژه خطرناک صهیونیسم است. پروژه‌ای که برای تجزیه و تضعیف و حتی فروپاشی کشور‌های اسلامی بنا نهاده شده است.

در طول چند دهه گذشته، رژیم صهیونیستی مسئول کشتار و آوارگی فلسطینیان و بی‌حرمتی به مقدسات اسلامی در فلسطین است و در تمامی این جنایات، ایالات متحده آمریکا با آن همراه، و در شورای امنیت با وتوی خود آن را حمایت نموده و در ارسال انواع سلاحِ مخرب برای جنگ افروزی از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است.

متاسفانه برخی آمریکا را در طول سال‌ها مذاکره، داور گرفتند و یا از آن حمایت خواستند و دل در گرو میانجیگری و طرح‌های یکجانبه و جانب‌دارانه آن سپردند. کاخ سفید هیچگاه میانجی صادقی نبوده و نخواهد بود. حمایت‌های دولت آمریکا در جنگ اخیر، برای کسانی که هنوز روزنه امیدی به ایفای نقش مثبت آمریکا در حل بحران فلسطین داشتند آشکارا روشن ساخت که آمریکا تنها در پی تأمین منافع حداکثری صهیونیست‌ها است و احترامی برای حداقل خواسته‌های مشروع فلسطینیان قائل نیست.

مقاومت اخیر و خروش مردم فلسطین از مسجدالاقصی و قدس تا کرانه باختری، از کرانه تا غزه و از غزه تا ساکنان سرزمین‌های ۱۹۴۸، به دولت آمریکا نیز ثابت کرد که کشور‌های اسلامی و افکار عمومی جهان نسبت به سرنوشت فلسطین و قدس بی تفاوت نبوده و حمایت از جنایتکاران صهیونیست بدون هزینه نخواهد بود.

برغم همه تلخی‌های جانکاه ناشی از تجاوزات جاری رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، مهمترین دستاورد‌های این مرحله از نبرد را می‌توان بازگشت ملت فلسطین به مسیر درست یعنی تمسّک به حق مقاومت و مبارزه قدرتمندانه در مقابل دشمنِ زورگو و متجاوز، هویت یابیِ فلسطینیان و حرکتِ منسجم‌تر و متحدترِ آنان در نوار غزه، کرانه و اراضی اشغالی ۴۸ و درخشش بیشتر خورشید امید برای تحقق آرمان آزادی فلسطین از نهر تا بحر در آینده‌ای نه چندان دور دانست. با مدد الهی دشمن صهیونیستی امروز از هر زمان دیگری منفعل‌تر، ناامیدتر و ناتوانتر است.

همکاران محترم، خانم‌ها – آقایان.

شما به احتمال زیاد فیلم ایستادگی و جدالِ یک بانوی مظلوم فلسطینی مقیم محله قدیمی شیخ جرّاح را با یک شهرک نشین اشغالگر صهیونیست دیده اید. بانوی فلسطینی از فرد صهیونیست می‌پرسد که چرا به حریم منزل وی تجاوز کرده و قصد غصب آن را دارد؟ فرد صهیونیست در پاسخ به راحتی و در کمال بی رحمی می‌گوید: اگر من این کار را نکنم، دیگری خواهد کرد!

حال، مدعیان مُتوهّم و ریاکارِ دموکراسی به ما پاسخ دهند که این بی عدالتی، بی رحمی، بربریت، بی قانونی و اقدامی که مخالف قطعی کلیه ارزش‌های انسانی، حقوقی و دموکراتیک می‌باشد، چگونه قابل توجیه است؟ پرسش ما این است که حامیان این رژیم جعلی براساس کدامین موازین انسانی و عقلی از رژیم منحوسی که بنیان آن بر ترور، خونریزی و تجاوز بنا شده و حیات آن در گرو استمرار جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت، تبعیض نژادی، نسل کشی و آپارتاید استوار است، این چنین وقیحانه حمایت می‌کنند؟

آمریکا و حامیان رژیم جعلی اسرائیل تردید نکنند که هر فرد آزادی خواهی با مشاهده این میزان عناد و دشمنی با ملت فلسطین و حمایت علنی از ظالم، تحمل خویش را از کف داده و فریادِ عدالت خواهی سر خواهد داد. در جریان حملات نظامیِ اخیر، صهیونیست به غیرنظامیان و زنان و کودکان فلسطینی در غزه، توسل به زور و سرکوب در مسجدالاقصی و کرانه باختری، نمونه‌های متعددی از این قبیل اعتراضات مردمی و فریاد‌های انتقادآمیز جهانی علیه ریاکاری و نفاق نهادینه شده در دولت‌های حامیِ کیان صهیونیسم به ویژه در غرب را شاهد بودیم که نشانی آشکار از زنده بودن وجدان بشری در جهان کنونی می‌باشد.

حضار محترم.

در مقاومت اخیر،

۱. دشمن صهیونیستی درک کرد که در برابر قیام فراگیر مردم مقاوم فلسطین، ناتوان است. کشتار زنان و کودکان بی دفاع و حمله به ساختمان محل تجمع رسانه‌های خبری و حمله نظامی به اهداف کور مسکونی، عدم تعادل حاکمان جنایتکار صهیونیستی را به تصویر کشید.

۲. قدرت نوجوانان، جوانان و زنان فلسطینی، حتی جوانانی که در محاصره دشمن صهیونیستی در مناطق ۱۹۴۸ و ساکن در اراضی اشغالی، می‌باشند از دیگر جلوه‌های اقتدار و وحدت فلسطینی‌ها در این معرکه بود.

۳. تجربه مردم محله تاریخی شیخ جرّاح ثابت کرد که می‌توان با وحدت و مقاومت، مانع پیشروی اشغالگران شد. بی‌تردید، مقاومت روز به روز قدرتمندتر و اشغالگران ضعیف‌تر و در مسیر فروپاشی قرار دارند.

۴. تحولات اخیر در فلسطین بیش از گذشته ضرورت اتحاد و همکاری کشور‌های اسلامی برای مقابله با زورگویی و اشغالگری صهیونیست‌ها را یادآور شد و بار دیگر نشان داد که فلسطین پاره تن جهان اسلام است و غیرت اسلامی‌مان هرگز نخواهد گذاشت که این مردم مظلوم را تنها بگذاریم.»

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار