فتح خرمشهر، فتح خون/ آیت الله علم‌الهدی:

اعتقاد به نصرت الهی و اخلاص در عمل باید در رفتارما مشهود باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: خداوند متعال در شرایطی به کمک مسلمین می‌آید که اعتقاد به نصرت الهی و اخلاص عملی در رفتار آن‌ها مشهود باشد.
کد خبر: ۴۵۸۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲ - 24May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، آیت الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در نشست بصیرتی افزایی و روشنگری که به مناسبت پاسداشت حماسه فتح خرمشهر، روز مقاومت، ایثار و پیروزی در محل مجتمع آیه‌ها برگزار شده بود، اظهار داشت: اقامه امر به معروف و نهی از منکر یک مجاهدت بزرگ است.

وی افزود: شرکت در انتخابات به مثابه یک معروف قطعی در زمان ماست . یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر، دعوت یکدیگر به مشارکت در این فریضه عبادی سیاسی و روشنگری در برابر سوء تبلیغات است و اگر این مشارکت سیاسی ترک شود، فرد تارک معروف و عامل منکر است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به حدیث مشهوری از پیامبر اکرم (ص) خاطرنشان کرد: در حدیث متواتری از جانب رسول گرامی اسلام (ص) آمده است که «مَن اَصبَحَ وَ لَم یَهتَم بِاُمورِ المُسلِمینِ فَلَیسَ بِمُسلِم» یعنی اگر کسی به رفع مشکلات و امور مسلمانان اهتمام نداشته باشد، نه اینکه مؤمن نباشد بلکه اساساً اسلام آوردن او به فرموده پیامبر اکرم (ص) مردود است.

وی ادامه داد: در واقع اگر کسی بخواهد فقط متمرکز بر کسب درآمد و رزق خود و خانواده‌اش باشد و چنین ادعا کند که کاری به امور و مشکلات مسلمانان دیگر ندارد، از نظر پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) اساساً جزو جامعه اسلامی نیست.

امام جمعه مشهد با تأکید بر لزوم مشارکت در انتخابات تصریح کرد: دولت در یک نظام اسلامی متصدی اصلی رسیدگی به امور و مشکلات مسلمانان است و لذا مشارکت سیاسی در انتخابات به معنای صادق‌ترین مصداق «یَهتَمَّ بِاُمورِ المُسلِمین» است. وادار کردن مردم به عدم مشارکت در انتخابات، عین شرک به خداوند متعال است؛ چرا که به فرموده پیامبر اکرم (ص) مانع از رسیدگی به امور مسلمین می‌شود ولذا «فَلَیسَ بِمُسلِم» نیز در این شرایط است که مصداق پیدا می‌کند.

ایمان و اخلاص، شرط تحقق نصرت الهی است

نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری، تحقق نصرت الهی را در گرو اخلاص و اعتقاد راسخ به خداوند متعال دانست و ابراز داشت: امورات بسیاری در جامعه ما وجود دارد که می‌توان با استعانت از درگاه باری‌تعالی به توفیق رسید اما پروردگار عالم در این امورات عنایتی نمی‌کند و ما با عدم توفیق مواجه هستیم.

وی گفت: شکست 80 میلیون عرب که علی الظاهر شهادتین می‌گفتند، در مصاف با دو میلیون صهیونیست که عامل دست استکبار و شیاطین عالم بودند، در سال 1967 میلادی رخ داد و یکی از بارزترین مظاهر عدم همراهی نصرت الهی با مستکبرستیزان در همین واقعه رقم خورد و دلیل آن هم عدم وجود اخلاص و ایمان در جبهه اعراب بود.

علم‌الهدی گفت: خدایی که به اعراب در جنگ با اسرائیل نصرت نداد، همان پروردگار یاری دهنده‌ای است که فتح و ظفر را روزی رزمندگان ما را در جریان آزادسازی خرمشهر نمود و حقیقت آن است که خداوند متعال در شرایطی به کمک مسلمین می‌آید که اعتقاد به نصرت الهی و اخلاص عملی در رفتار آن‌ها مشهود باشد.

وی ادامه داد: فلسطین خط مقدم جبهه اسلام در برابر کفر است و اگر گروه‌های مقاومت اسلامی بدون در نظر گرفتن ملاحظات نژادی و سرزمینی و فقط به خاطر خدا به میدان بیایند، همان خدای خرمشهر به نصرت آن‌ها خواهد آمد و قدس شریف نیز همچون خرمشهر آزاد خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به خاطره اهدای اموال یک رزمنده بسیجی به رهبر معظم انقلاب در جریان عملیات بیت المقدس اظهار داشت: در دوران جوانی که در محله هفده شهریور جنوبی در تهران منبر می‌رفتم، در آستانه عملیات بیت المقدس یکی از بسیجیان محله به دیدارم آمد و اظهار کرد که مهریه همسر خود را داده است و چون فرزندی و پدر و مادر ندارد و همسر خود را نیز بی نیاز کرده است، قصد دارد تا سهم خود از مغازه باطری‌سازی را که با برادرش شریک بود، به همراه یک دربند منزل 40 متری به آقای رئیس جمهور اهدا کند.

وی افزود: در آن ایام، رهبر معظم انقلاب رئیس جمهور بودند و من هم بنا به خواست خودش، وصیتش را عمل کردم و بعدها متوجه شدم که در جریان آزادسازی خرمشهر به شهادت رسیده است.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: رزمندگان ما در جریان این عملیات یقین به شهادت داشتند زیرا استحکامات دفاعی بعثی‌ها به قدری نیرومند بود که اساساً هیچ‌کدام از رزمندگان ما امید به زنده بازگشتن نداشتند. روایت شده که بعضی از نیروهای بعثی اساساً از سنگرهایشان بیرون نیامده بودند و رزمندگان اسلام آن‌ها را از داخل سنگرهایشان و با لباس راحتی و غیرجنگی به اسارت درآوردند زیرا بعثی‌ها به قدری از استحکامات خود مطمئن بودند که حتی فکرش را هم نمی‌کردند که ما بتوانیم از خطوط دفاعی آن‌ها عبور کنیم و وارد شهر شویم.

وی تصریح کرد: بدون شک امام خمینی (ره) کامل‌ترین مصداق نگاه وحدانی و خداجویانه در مدیریت جنگ بود و این موضوع در زمانی به منصه ظهور رسید که پس از فتح خرمشهر و قبل از آن که هر حزب و جناح و دسته‌ای بخواهد مطالبه غنیمت کند و فتح خرمشهر را بنام خود مصادره کند، بلافاصله فرمود که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری گفت: باید به راه و تدبیر امام متوسل شد و در همه حال، فتح و شکست را به امر خدا دانست. از خداوند متعال می‌خواهیم که ما را شرمنده پیامبرش نمیراند و قلب نازنین امام عصر (عج) را از ما راضی و خشنود بگرداند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار