امیر دریادار سیاری:

"مولف های برتر ساز" ما را در 8 سال دفاع مقدس به پیروزی رساند نه توان رزمی

فرمانده نیروی دریایی ارتش، اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران مولفه های دیگری برای پیروزی وجود دارد که در هر جای دنیا این مولفه ها وجود ندارند و عنوان آن مولفه های برتر ساز است؛ مانند: شهادت طلبی، ولایتمداری، ایثارگری، اخلاص و پایمردی.
کد خبر: ۴۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰ - 14October 2013

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیردریادارسیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اولین همایش بازخوانی ماموریت های عقیدتی سیاسی با تبریک روز عقیدتی سیاسی ارتش و ضمن تشکر از همکاری های این سازمان با نیروی دریایی اظهار داشت: فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر راهبردی بودن نیروی دریایی بدین معناست که نیروی دریایی تنها یک نیرویی نظامی نیست بلکه باید فراتر از آن عمل نماید.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران  با برشمردن عوامل ارزیابی توان رزمی کشورها، گفت: 1- عوامل فیزیکی مانند تعداد نیروی انسانی، ناوها، زیردریایی ها و... 2- عوامل غیر فیزیکی مانند سطح آموزشی پرسنل، روحیه سربازان، توان نظامی و... از جمله عواملی هستند که هر کشوری با دارا بودن آنها طبیعتآ توان نظامی بالاتری خواهند داشت.

وی با بیان اینکه اگر ما در 8 سال دفاع مقدس می خواستیم بر همین مبنا وارد جنگ شویم هرگز پیروز نمی شدیم، افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران مولفه های دیگری برای پیروزی وجود دارد که در هر جای دنیا این مولفه ها وجود ندارند و عنوان آن مولفه های برتر ساز است؛ مانند: شهادت طلبی، ولایتمداری، ایثارگری، اخلاص و پایمردی.

امیر سیاری با بیان اینکه همین مولفه های برتر ساز بود که ما را در دفاع مقدس پیروز ساخت، تصریح کرد: محورهای ایجاد مولفه های برتر ساز و ارتقاع آن در نیروی انسانی وظیفه همگان با محوریت عقیدتی-سیاسی است. عقیدتی- سیاسی با نزدیک کردن دلها به خدا توانسته است توان ارتش جمهوری اسلامی را به مانند امروز برساند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی به فرمان حضرت امام(ره) سخنرانی می کرد با مقایسه وضعیت 8 سال دفاع مقدس در مورد مولفه های برتر ساز، گفت: پیشرفت این کارها در آن ایام زیاد بود چرا که فعالیت های دشمن و ارتباطات آنان نیز به شکل امروز نبود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد تهاجم فرهنگی اظهار داشت: از سال 67 مقام معظم رهبری بحث تهاجم فرهنگی را مطرح کردند و سپس، از آن به تعبییر شبیه خون فرهنگی یاد کردند و بعد از آن در سال 85-84 از تهاجم فرهنگی به عنوان ناتوی فرهنگی نام بردند.

امیرسیاری با بیان این سوال که این تهاجم فرهنگی امروزی با گذشته قابل مقایسه است، تصریح کرد: باید توجه خود را به ویژگی های برتر ساز زیاد کنیم چرا که زمان، انسان ها و ارتباطات تغییر نموده و باید بتوانیم مولفه های برتر ساز را گسترش و ارتقاع دهیم.

سیاری با بیان اینکه دشمن، امروز برای تاثیر گذاری بر ملت ما از طریق جنگ نرم وارد شده و هدفش تسلط بر افکار آن هم نه از روی اجبار بلکه از روی اقناع می باشد، گفت: جنگ نرم از طریق باورها وارد می شود و با تاثیر گذاری بر آن، سپس افکار، رفتار و ساختار را تغییر می دهد. روش گفتاری، رفتاری و شبکه ای از جمله راهکارهای جنگ نرم می باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با برشماری ابزارهای جنگ نرم، ابراز داشت: 1- ابزارهای فرهنگی مانند: سینما، انیمیشن، ماهواره، موسیقی و اسباب بازی 2- رسانه ها: مانند رادیو، مطبوعات، تلویزیون و خبرگزاری ها 3- فناوری های نوین ارتباطی مانند: ایمیل، چت، فیس بوک، تویترویکی ها و اینترنت 4- تلفن های همراه مانند: sms، mms و بولوتوث از جمله ابزارهای جنگ نرم می باشند.

وی ادامه داد بنابر بررسی های سال 87 ، 4 میلیون سایت غیر اخلاقی در دنیا ایجاد شده که همه آن برای مردم جوانان ما قابل دسترسی است. امکان دریافت 6 هزار شبکه ماهواره ای در ایران، 9 هزار شبکه ماهواره ای به صورت کارتی، 900 شبکه غربی با فعالیت های تبلیغاتی، 24 شبکه خارجی علیه نظام جمهوری اسلامی، 380 شبکه موسیقی مبتذل، 74 شبکه تبلیغ وسایل آرایشی، 205 شبکه تبلیغ ادیان ساختگی از جمله اقداماتی است که علیه ملت و به خصوص  جوانان ما به انجام رسیده است.

امیر سیاری با بیان اینکه ما چگونه می توانیم با این همه هجمه فرهنگی علیه جوانان ما فعالیت می شود مقابل کنیم، افزود: بصیرت به عنوان قطب نمای حرکت در فضای غبار آلود امروز مهمترین وسیله برای مقابله با این هجمه های فرهنگی است.

وی در پایان گفت: ارتقای سطح بصیرت بر عهده همه با محور عقیدتی سیاسی است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار