حضور حداکثری، اقتدار ملی/ معاون سیاسی سپاه:

خرمشهرهای دیگرای باید آزاد کنیم

سردار «جوانی» گفت: خرمشهر‌هایی در اشغال و تصرف دشمن است که در محدوده جغرافیای فکر و ذهن و نگاه‌ها است که باید آنها را آزاد کنیم.
کد خبر: ۴۵۸۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳ - 26May 2021

خرمشهرهای در تصرف دشمن باعث یأس و ناامیدی جانعه شده استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «یدالله جوانی» معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در یادواره شهدای روحانی شرق استان مازندران در سالن غدیر سپاه کربلا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و جبهه مقاومت اظهار داشت: انتخابات یک جهاد مقدس است و برای انجام عملیات و جهاد نیازمند نقشه راه، نشست و هم‌افزایی داریم.

وی افزود: امروز، ولی امر مسلمین همه ما را به جهاد مقدس فرامی‌خواند، جهادی که جهادگرانش کسانی هستند که از این باب می‌توان جهادشان را برتر دانست که فرمود: «مداد العلما افضل من دماء الشهدا».

سردار جوانی ادامه داد: امروز در عرصه‌ای وارد کارزار با دشمنان هستیم که نوع مجاهدت، سختی بیشتری را دارد نسبت به مجاهدت در میدان رزم نظامی.

وی با بیان اینکه صحنه انتخابات بخشی از میدان نبرد انقلاب اسلامی با دشمنان و جبهه استکبار است، گفت: امام راحل در راه خدا قیام کرد و انقلاب پیروز شد و پرچم اسلام به اهتزاز درآمد و جمهوری اسلامی با آرمان تمدن‌سازی و ساخت جامعه اسلامی و رسیدن به حیات طیبه مستقر شد و دشمنان و زورگویان و مستکبرین و همه و همه به وحشت افتادند و لذا شروع به توطئه‌ها و دسیسه‌ها کردند که به حول و قوه الهی تا امروز همه این توطئه‌ها درهم شکسته شد.

سردار جوانی با بیان اینکه دشمن جنگ را بر ما تحمیل کرد و خرمشهر اشغال شد، افزود: نظام سلطه و قدرت‌های شیطانی صدام را تجهیز و تقویت کردند که بازپس گیری خرمشهر امکان نداشته باشد جز پای میز مذاکره و با دادن امتیاز و پذیرش خفت و خواری، اما در پرتو مجاهدت‌ها خرمشهر آزاد شد.

وی خرمشهر و عملیات بیت المقدس و اساسا دفاع مقدس را الگوی تمام عیار برای همه مجاهدت‌ها در همه صحنه‌ها و میادینی که مجاهدان در آن قدم بر می‌دارند، دانست و گفت: صحنه نبرد و مجاهدت زمانی در دفاع مقدس، کردستان و سیستان و بلوچستان، مبارزه با داعش و تروریسم در منطقه، کمک به فلسطین و گروه‌های مقاومت و گروه‌های یمن، مبارزه با دشمن در عرصه فرهنگی و جنگ نرم و مقابله با فتنه در سال ۱۳۸۸بوده و امروز صحنه نبرد ما مرتبط با انتخابات پیش‌رو است.

وی تصریح کرد: در تمام این صحنه‌ها ما باید وظیفه خود را در لحظه بدانیم و بهنگام و به موقع انجام بدهیم و به فرموده مقام معظم رهبری مسئولان و دیگران باید یاد بگیرند که کار را باید بهنگام انجام بدهند.

وی ادامه داد: در بحث آزادسازی خرمشهر حضرت امام فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و مقام معظم رهبری نیز فرمودند: «عامل اصلی آزادسازی خرمشهر باور و اعتقاد رزمندگان به نصرت الهی بود...» که اگر این باور و این اعتقاد نبود اساسا فرماندهان به سمت طرح‌ریزی برای آزادسازی خرمشهر نمی‌رفتند، چون صدام خرمشهر را به یک دژ تسخیرناپذیر تبدیل کرده بود و چنان مغرور بود که شرط بندی کرد که اگر ایرانیان خرمشهر را آزاد کنند من کلید بصره را به آن‌ها خواهم داد.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان دلخوش کردند به دل‌هایی که تصرف کردند و به جغرافیای ایمانی که در آن نفوذ کردند و دلخوش به تفکر‌ها و اندیشه‌ها و باور‌هایی که دارند که مدیریت می‌کنند، گفت: خرمشهر‌هایی در اشغال دشمن و تصرف دشمن است که تصرف زمینی نیست و جغرافیای فکر و ذهن و نگاه‌ها است که باعث یأس، ناامیدی و بی‌اعتمادی در جامعه شده است و باید آزاد کنیم.

سردار جوانی اضافه کرد: دشمن برای رسیدن به این نقطه سال‌ها سرمایه گذاری‌ها کرده است، چرا که متوجه شد با قدرت نظامی اقدام علیه جمهوری اسلامی را ندارد لذا در فضای جنگ نرم، شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی ورود پیدا کرد و مترصد ۲۸ خرداد است تا ثمره کار سالیان خود را ببیند.

وی با تأکید بر اینکه ما باید جهادی در خور این مقطع داشته باشیم و حق جهاد را ادا کنیم، تصریح کرد: جهاد تعطیل بردار نیست و دشمن همواره وجود دارد و در حال توطئه است؛ روزی با جنگ و تحریم و ترور و بمب گذاری و امروز اینگونه کار می‌کند.

وی عنوان کرد: سردار سلیمانی به امتیازات ویژه‌ای رسیده بود که باعث شد که خداوند چنین عنایتی را به ایشان داشت و شهادتش بزرگ شد و روز شهادتش یوم الله شد و به سردار دل‌ها لقب یافت و محبوب قلوب شد و فتوحات بزرگی را برای امت اسلام رقم زد و شکست‌های بزرگی را در کارنامه مستکبرین و خصوصا آمریکایی‌ها به ثبت رساند و همه این امتیازات برجسته در پرتو ایمان و معرفت و توکل، جهاد خالصانه و معنویت و معرفت حاج قاسم شکل گرفت، چون خود را سرباز ولایت می‌دانست.

وی با تأکید بر اینکه باید همانند حاج قاسم سربازی ولایت بکنیم، گفت: ایشان تنها راه دفاع از اسلام را دفاع از، ولی فقیه می‌دانست و ما باید در بحث انتخابات کار بهنگام انجام بدهیم تا با نقشه‌های شوم دشمن مقابله کنیم.

سردار جوانی با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند انتخابات ۲۸ خرداد بی‌رونق باشد و به دنبال دلسردی و ناامیدی مردم هستند، گفت: دشمن برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات فضای مجازی را هم بکار گرفته است و امروز ما در لباسی هستیم که از آن مجاهدت خاص می‌رود باید با آمدن در میدان، رفتن در صحنه و مبارزه با دشمن نقشه‌های تدارک دیده شده دشمنان را خنثی کنیم.

سردار جوانی گفت: دشمن به دنبال این است که انتخابات برای ما موجبات افتخارات را فراهم نکند و باعث سربلندی کشور و نظام و ولایت نباشد و این برای کشور تولید قدرت نکند و گره‌گشایی از ملت نکند و باید با ترسیم انتخابات مطلوب با عوامل دشمن مبارزه کنیم، چون انتخابات دستاوردی از دستاورد‌های انقلاب و فرصت بی‌بدیل برای نقش آفرینی مردم در اداره کشور است.

سردار جوانی خاطرنشان کرد: برگزاری انتخابات در فضای امن و آرام و آرامش و مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح را سه ویژگی انتخابات مطلوب عنوان کرد و گفت: دشمن در این سال‌ها با استفاده از جریان‌های نفوذ و عناصر فرصت طلب و منفعت‌گرا کار‌هایی را انجام داد و غفلت‌ها و بی‌توجهی‌های انجام شده است و امروز کشور مبتلا به درد‌های مزمن شده است و باید در گام دوم درمان شود تا انقلاب شتاب بگیرد و حرکت رو به جلو پیدا کند و بر اساس بیانیه گام دوم زمینه‌های ظهور فراهم شود تا تمدن سازی اسلامی و مورد نظر امام و رهبری را تحقق عینی ببخشیم.

سردار جوانی اضافه کرد: انتخابات در این مسیر نقشی بی‌بدیل دارد و فرصت انتخابات یک فرصت بی‌بدیل است؛ چرا که ما درد‌ها و مشکلات مردم و رنج مردم را می‌بینیم و باید کاری کنیم که نتیجه انتخابات گره‌گشایی باشد و تلاش دشمن این است که انتخابات به انتخابات گره‌گشا تبدیل نشود و گره‌سازی بکند.

وی با بیان اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری «راه علاج درد‌های مزمن کشور حضور پرشور عموم مردم در انتخابات و بعد انتخاب فرد اصلح و فرد مناسب و شایسته برای رئیس جمهوری است و راه علاج درد‌های کشور تشکیل دولت جوان انقلابی است»، گفت: از منظر ولایت، کلید مشکلات حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... در دستان مردم است و دشمن با ایجاد جنگ روانی و عملیات روانی، شبکه‌ها، ماهواره‌ها عوامل در داخل و هیاهو‌ها نمی‌خواهد از این کلید درست استفاده کنند.

وی با بیان اینکه راه حل این مشکل کناره گیری و قهر و نیامدن نیست، راه حل آن پای صندوق رای و رای درست دادن است، گفت: باید ولایتمداری خود را اثبات کنیم و لحظه‌های جهاد را نباید از دست بدهیم؛ میدان امروز ما میدان ۲۸ خرداد است و باید سازماندهی، آموزش و بررسی‌ها را داشته باشیم و نتیجه مجاهدت‌ها را در ۲۸ خرداد ببینیم.

سردار جوانی افزود: ما باید تلاش کنیم خرمشهر‌ها در اختیار ولایت باشد و این دل‌ها در اختیار ولایت باشد و افکار و اندیشه‌ها در مسیر ولایت جهت پیدا کند که نیاز به مجاهدت طولانی و مستمر دارد و باید مردم را هوشیار کنیم تا امنیت کشور ما در انتخابات و بعد از آن حفظ شود.

وی راه علاج درد‌های جامعه را جهاد آمیدآفرینی و مشارکت آفرینی آگاهانه دانست و افزود: باید به سمت مردم برویم و انتخابات می‌تواند نقطه تغییر و تحول باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها