بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران-3

وزیر فرهنگ عمان: نمایشگاه کتاب تهران پنجره‌ای به سوی گفتگوی دولت‌ها و ملت‌هاست

وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی عمان گفت: روابط دوستانه بین دو کشور ایران و عمان رابطه ای امروزی نیست، بلکه زاییده روابطی قدیمی است که ریشه در فرهنگ دو کشور داشته است و امیدواریم این روابط با حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران پربارتر از گذشته شود.
کد خبر: ۴۵۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷ - 05May 2015

وزیر فرهنگ عمان: نمایشگاه کتاب تهران پنجره‌ای به سوی گفتگوی دولت‌ها و ملت‌هاست

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، "عبدالمنعم بن منصور حسنی" وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی عمان در آیین افتتاحیه  نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با ابراز خوشحالی از انتخاب کشور عمان به عنوان میهمان ویژه این نمایشگاه گفت: دولت سلطنت عمان از اینکه جمهوری اسلامی ایران این کشور عربی را برای حضور در نمایشگاه تهران دعوت کرده است، بسیار به خود میبالد. به همین دلیل تشکر خودم را ابراز میکنم و امیدوارم مشارکت کشور عمان علاوه بر مشارکت علمی به همفکری در زمینه فرهنگ، علم و دانش منجر شود.

وی افزود: روابط دوستانه بین دو کشور ایران و عمان رابطه ای امروزی نیست، بلکه زاییده روابطی قدیمی  است که  ریشه در فرهنگ دو کشور داشته است و امیدواریم این روابط با حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران پربارتر از گذشته شود. حضور ما در این نمایشگاه، حاصل تلاش رهبران دو کشور دوست و همسایه بوده است که امیدواریم علاوه بر مشارکتهای فرهنگی برای ایجاد امنیت و صلح در منطقه نیز بکوشیم.

وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی عمان عنوان کرد: هیچ شکی نیست که روابط دوستانه ایران و عمان در زمینه گاز، انرژی، گردشگری، حمل و نقل دریایی و تبادلات مختلف فرهنگی و رسانهای عمیقتر شده و ما همواره مشتاق همکاری موازی در زمینههای مختلف فرهنگی با ایران بودهایم که یکی از این همکاریها حضور ما در نمایشگاه کتاب امسال است.

المنعم بن منصور حسنی ادامه داد: همچنین در حاشیه برگزاری نمایشگاه، برنامههای متعددی از جمله عرضه و فروش کتابهای متنوع دولت عمان، ایجاد فضای گفتگو با ناشران ایرانی و کشورهای مختلف، سخنرانیهای متعدد، نمایش فیلم مستند و برگزاری نمایشگاهی از تابلوهای قدیمی و صنایع دستی کشور عمان را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب تهران فضایی است برای تغییر و گسترش روابط و نزدیک شدن هرچه بیشتر فرهنگها با همدیگر، تصریح کرد: به نظر من نمایشگاه کتاب تهران پنجرهای است به سمت گفتگو و تبادل دولتها و ملتها برای ایجاد همزیستی، همفکری، بین گروههای مختلف مردم.

وی با توجه به وضعیت و جنگهایی که در منطقه وجود دارد، یادآور شد: در جهان کنونی که اختلاف و درگیری در همه نقاط کره زمین، جهان را سیاه کرده است با برپایی نمایشگاههای فرهنگی از جمله کتاب بیشتر از گذشته نیازمند گفتگو و تبادل هستیم و این گفتگوی صمیمی به وجود نمیآید مگر با داشتن نیت صادقانه رهبران کشورها برای ریشه کن کردن معضلات منطقهای، محلی و بین المللی لذا دولت عمان نیز به دنبال گفتگو سازنده نه تنها با ایران بلکه با کشورهای مختلف است.

المنعم بن منصور حسنی عنوان کرد: دولت عمان هرساله برای حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران آمادگی داشته و دارد و این حضور به دلیل استقبال زیادی است که کشورهای مختلف از این نمایشگاه در تهران دارند، امسال هم با توجه به میهمان ویژه بودن دولت عمان، حضوری متفاوت داشتهایم لذا از تمامی مردم تهران دعوت میکنیم تا در مراسم شب عمان  که 18 رجب در برج میلاد تهران ساعت 10 شب برگزار میشود شرکت کنند.

گفتنی است بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها