دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

«مقاومت فلسطین» پیروز واقعی جنگ ۱۲ روزه

محور مقاومت و رژیم صهیونیستی در حالی جنگ ۱۲ روزه خود را به پایان رساندند که هرکدام از طرفین معتقدند در نهایت آنان پیروز میدان بوده‌اند، اما نگاه به آمار و حقایق منتشر شده بیانگر آن است که مقاومت فلسطین در نبردی تاریخی موفق به شکست رژیم صهیونیستی شده‌اند.
کد خبر: ۴۵۹۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵ - 30May 2021

مقاومت فلسطین پیروز واقعی در جنگ ۱۲ روزه استبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، رژیم صهیونستی ماهیتی جنایتکار دارد و نگاه به آمار و مصدومان جنگی که در این سالیان در جنگ با صهیونیست‌ها به دست آمده به خوبی گواه این مدعا است.

در جنگ ۱۲ روزه اخیر نیز ۶۵ کودک و ۳۰ زن توسط رژیم جنایتکار صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند که خود نشان‌دهنده جنایات بی حد ومرز این رژیم است. این درحالیست که در مقابل در حملات موشکی مقاومت به اراضی اشغالی تنها ۱۲ کشته وجود داشته است. حماس در حملات خود بیشتر سعی کرده مواضع جنگی و شریان‌های حیاتی اسرائیل را مورد هدف قرار دهد و این کار را نیز آن‌قدری خوب انجام داده تا نتانیاهو مجبور به پذیرش آتش‌بس شود.

معتصم الدلول، نویسنده و تحلیل‌گر سرشناس فلسطینی در گزارشی برای پایگاه خبری " میدل ایست" حقایق جالبی را درباره جنگ دوازده روزه مقاومت با رژیم صهیونیستی فاش کرد.

الدلول دراین باره می‌گوید: در جنگ دوازده روزه، محور مقاومت پیروز اصلی میدان بوده و رژیم اشغالگر با وارونه کردن حقایق تنها قصد حفظ آبروی خود را داشته است. همچنین، درحالی دولت مصر به عنوان میانجی آتش‌بس وارد عمل شده که مقاومت فلسطین تاکید کرده است در صورت نقض آتش‌بس توسط صهیونیست‌ها، پاسخ درخوری شامل حالشان خواهد شد.

مقاومت پاسخ درخوری به حملات اسرائیل می‌دهد

‌منطقه شیخ‌الجراح در بیت‌المقدس، نقطه آغاز درگیری‌ها بین محور مقاومت و رژیم صهیونیستی بود؛ جایی که صهیونیست‌ها با بمباران کردن آن قصد فراری‌دادن مسلمانان فلسطینی از خانه‌هایشان را داشتند تا این خانه‌ها در اختیار شهروندان اسرائیلی قرار بگیرد. فلسطینی‌ها، اما در ابتدا با صدور یک اولتیماتوم و متعاقباً پرتاب موشک، پاسخ خوبی به حملات رژیم اشغال‌گر داد.

از همان روز‌های اول درگیری، مقاومت با پرتاب ده‌ها موشک با برد‌های مختلف، عملاً ۷۰ درصد از اراضی اشغالی را فلج کرد. موشک‌های مقاومت به طور خاص «فرودگاه بن گورین» را مورد هدف قراردادند که به تنهایی ضربه‌ای کاری به تل‌آویو وارد کرده است.

حملات صهیونیست‌ها یکی پس از دیگری با شکست مواجه شده است

رژیم اشغالگر قدس ادعا می‌کند که اکثر نقاط و نیرو‌های نظامی حماس را مورد حمله خود قرارداده‌اند درحالی که طبق آمار اکثر حملات اسرائیل موجب کشته شدن ده‌ها زن و کودک غیرنظامی شده است و تا حد زیادی به تاسیسات، بیمارستان‌ها و ساختمان‌های دولتی غزه آسیب رسانده‌اند.

جوانان غزه پیروز جنگ ۱۲ روزه

ارتش رژیم صهیونیستی درحالی ادعا کرده در آخرین روز تهاجم خود ۱۶۰ رزمنده فلسطینی را به شهادت رسانده که در واقعیت از مجموع ۲۳۲ فردی که در جریان حملات اسرائیل به غزه شهید شده‌اند، ۶۵ کودک، ۳۹ زن و ۱۷ فرد سالخورده وجود داشته است.

طبق آماری که روزنامه هارتص منتشر کرده حماس در نبرد ۱۱ روزه با اسرائیل، اقدام به پرتاب بیش از ۴۳۰۰ موشک کرده است. این درحالیست که ۳۰۰ موشک تنها در ۱۲ ساعت ابتدایی نبرد با صهیونیست‌ها شلیک شده است.

رزمندگان فلسطینی برخلاف رژیم صهیونیستی از امتیاز همراهی حقوق بین‌الملل و افکار عمومی برخوردار هستند و آن چه در آتش بس جنگ اخیر برایشان رخ داد به منزله یک پیروزی بسیار مهم است. آتش‌بسی که نتانیاهو در نهایت مجبور به پذیرش آن شد و یک شکست تاریخی را برای صهیونیست‌ها رقم زد، اما این که صهیونیست‌ها اکثرا مواضع غیرنظامی فلسطین را مورد حمله قرار می‌دهند نشان از بی‌رحم بودن و بی‌حد و مرز بودن رژیم کودک‌کش صهیونیستی دارد.

قربانی کردن زنان و کودکان فلسطینی؛ تنها دستاورد صهیونیست‌ها

کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز در ادامه جنایات اسرائیل اعلام کرده است که به دنبال جنگ اخیر غزه ۵۰ هزار فلسطینی ساکن این منطقه خانه و کاشانه خود را از دست داده‌اند و لزوم بازسازی غزه بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

در جریان ۱۱ روز نبرد سنگین میان گروه‌های مقاومت فلسطین و صهیونیست‌ها، تنها دستاوردی که صهیونیست‌ها داشتنند قربانی کردن زنان و کودکان و ویرانی منازل در غزه بود و گرنه آن‌ها تا لحظه‌ای هم که آتش بس برقرار شد، نتوانستند موشک‌هایی که از سوی غزه شلیک می‌شد را متوقف کنند.

در طول این مدت صهیونیست‌ها بخش اعظم وقت خود را در پناهگاه گذراندند و علاوه بر آن مقاومت فلسطینی به خوبی جنگ را اداره کرد و علاوه بر رونمایی از موشک‌های دقیق خود، مسائل اقتصادی را هدف قرار داد که بیشترین ضربه مهلک را به دشمن صهیونیست وارد کرد از جمله مراکز اقتصادی و فرودگاه‌ها که تقریباً ارتباط این رژیم با دنیا را قطع کرده بود.

سران رژیم صهیونیستی مدعی تحقق اهداف جنگ می‌شوند و اینکه آتش بس بدون شرط بوده است، اما اوضاع مسجد الاقصی و قدس گویای همه چیز است، زیرا اگر این گونه بود که صهیونیست‌ها ادعا می‌کردند پس باید شاهد حضور گسترده شهرک نشینان در مسجد الاقصی بودیم در حالی که شاهد حضور گسترده فلسطینی‌ها در این مکان مقدس هستیم.

به اذعان صهیونیست‌ها از روزی که موشک‌ها به قدس شلیک شد تا بامداد روزی که آتش بس برقرار شد مسجد الاقصی به روی شهرک نشینان بسته ماند و این نشان می‌دهد که مقاومت معادله بازدارندگی ایجاد کرده و به عهد خود برای حمایت از مسجد الاقصی از صهیونیست‌ها عمل کرده است.

گزارش از امیر قشقایی

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها