برگزاری جلسه همکاری اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس البرز و حوزه‌های علمیه خواهران استان

جلسه همکاری، تعامل و همچنین انعقاد تفاهم‌نامه فی ما بین مدیریت حوزه‌های عملیه خواهران استان البرز و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد.
کد خبر: ۴۵۹۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸ - 30May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، جلسه همکاری، تعامل و همچنین انعقاد تفاهم‌نامه فی ما بین مدیریت حوزه‌های عملیه خواهران استان البرز و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز ‌امروز در سالن جلسات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز برگزار شد.

سرهنگ دوم «حمید عظیمی» جانشین اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در این جلسه، دفاع مقدس را گنجینه عظیم و میراث ارزشمندی دانست و گفت: باید از این میراث گرانبها و ارزش‌های گران‌سنگ آن محافظت شود تا غبار فراموشی بر آن ننشیند و از یادها و خاطره‌ها فراموش نشود.

وی افزود: قطعاً برای رسیدن به این هدف، روش‌ها، ابزارها و تاکتیک‌های مختلفی وجود دارد که باید با شناخت آن‌ها در راستای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان از آن‌ها بهره مند شد.

عظیمی با اشاره به اینکه شهادت و ایثارگری جغرافیا و زمان و مکان ندارد، بیان داشت: یکی از مأموریت‌ها و وظایف ما بازشناسی فرهنگ ایثار و شهادت و بازتولید ادبیات مقاومت و پایداری است تا بتوانیم این فرهنگ را زنده و پایدار نگه داریم و با بازنشر آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آن‌ها را احیا کنیم.

جانشین اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز ادامه داد: از همین رو مأموریت خطیری بر عهده این اداره‌کل گذاشته شده است که امیدواریم با توکل بر خداوند متعال و عنایت شهدا بتوانیم آن را به نحو مطلوب به سرانجام برسانیم.

وی عنوان کرد: سعی ما بر آن است تا با بهره‌گیری از ظرفیت ادارات و نهادها و سازمان‌های مختلف این وظایف را به خوبی انجام دهیم تا شرمنده شهدا نباشیم. در این راستا به منظور همپوشانی و مشارکت در انجام این مأموریت ها تفاهم‌نامه‌های همکاری فی ما بین این اداره‌کل و سازمان‌ها و ادارات دیگر منعقد می‌شود.

هدف از انعقاد تفاهم‌نامه با مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، ارتقای فرهنگ عمومی و نهادینه‌سازی ارزش‌های اسلامی در جامعه به‌ویژه در عرصه زن و خانواده با استفاده از طلاب و روحانیون خواهر و مشارکت در تعلیم و تربیت طلاب خواهر انقلابی جهادی و ایثارگر بر اساس بهره‌مندی از آثار، ارزش‌ها و تجارب دفاع مقدس و دفاع از حرم است.

از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه می‌توان به نشر، ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ مقاومت، ایثار، جهاد و شهادت در حوزه‌های علمیه خواهران و سایر اقشار، به‌ویژه در زمینه زن و خانواده و حفظ، ثبت و بازنمایی میراث گرانبهای فرهنگی و اجتماعی شهیدان و ایثارگران با تأکید بر میراث شهدا و ایثارگران زن اشاره کرد.

جلسه همکاری و تعامل اداره‌کل حفظ آثار و حوزه‌های علمیه خواهران البرز برگزار شد

موضوعات همکاری و اقدامات مشترک در قالب این تفاهم‌نامه به شرح زیر است:

انعکاس آثار، ارزش‌ها و تجارب دفاع مقدس در برنامه‌های رسمی و مصوب نظام تعلیم و تربیت حوزه‌های علمیه خواهران و انتقال آن به طلاب خواهر در سطوح مختلف تحصیلی.

همکاری در انجام مطالعات و پژوهش‌های لازم برای بازیابی، تثبیت و استمرار آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و دفاع از حرم متناسب با اقتضائات زنان.

حمایت از ثبت و ضبط آثار هنری، شفاهی و مکتوب، تهیه و تدوین مقالات، کتب و پایان‌نامه‌ها در رساله‌های علمی حوزوی مرتبط با عرصه‌های مقاومت، ایثار و شهادت.

مشارکت در تربیت، آموزش و مهارت‌افزایی نیروهای جهادی مورد نیاز برای تدریس، تبلیغ و روایتگری، معرفی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بانوان و خانواده‌ها.

حمایت از به‌کارگیری، اعزام و نقش‌آفرینی طلاب و روحانیون خواهر در جهت تبیین، تبلیغ و ترویج آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و دفاع از حرم به‌ویژه در عرصه زن و خانواده.

همکاری در طراحی و برپایی همایش‌ها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مرتبط با دفاع مقدس و دفاع از حرم.

مساعدت و همکاری در طراحی، برگزاری و تعمیق برنامه‌های فرهنگی تربیتی مروج آثار و ارزش‌های دفاع مقدس برای طلاب خواهر نظیر اردوهای راهیان نور.

پس از تعامل و هماهنگی با معاونین مرتبط با آن، موضوع در مرکز و مسئولین مرتبط در اداره‌کل در قالب توافق‌نامه میان طرفین تنظیم و پس از مشخص شدن تعهدات طرفین در مسیر اجرا قرار خواهد گرفت.

در این جلسه علاوه بر همکاری در موضوعات مختلف پیشنهاداتی نیز از جانب دو طرف مطرح شد که چاپ کتاب و ترجمه کتب تدوین شده توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز به زبان عربی توسط خواهران طلبه و تدوین کتب شعر و رمان با موضوع دفاع مقدس از جمله آن‌ها بود.

برگزاری برنامه‌های فرهنگی اعم از همایش‌ها، جشنواره‌ها و یادواره‌ها، اعزام خواهران طلبه به اردوی راهیان نور، آموزش روایتگری به خواهران طلبه جهت اعزام به اردوهای راهیان نور بانوان استان به عنوان مبلغ کاروان و اعزام راوی دفاع مقدس جهت روایتگری در برنامه‌های فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران استان از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه در مورد آن گفت‌و‌گو شد.

همچنین مقرر شد در زمینه تجهیز نمایشگاه‌های دفاع مقدس، همکاری در تشییع و تدفین شهدای گمنام در حوزه‌های علمیه خواهران استان، همکاری و حمایت از تدوین و چاپ پایان‌نامه‌ها با موضوع دفاع مقدس، جذب و آموزش اساتید واجد شرایط جهت تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس و تجهیز کتابخانه حوزه علمیه از کتب دفاع مقدس استان نیز همکاری‌هایی صورت گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار