در نشست خبری فاز سه مطالعات بالینی اولین واکسن ایرانی کرونا مطرح شد؛

تولید ۱۸ میلیون دُز واکسن ایرانی کرونا تا شهریور/ کووایران برکت عوارض بسیار کمی دارد

مدیر پروژه تیم تحقیقاتی کووایران برکت با بیان این‌که کار تولید واکسن کرونا همزمان با مطالعات بالینی در حال انجام است، گفت: تا شهریور ماه به تولید ۱۸ میلیون دُز واکسن خواهیم رسید.
کد خبر: ۴۵۹۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳ - 30May 2021

تولید ۱۸ میلیون دز واکسن ایرانی کرونا تا شهریور/ کووایران برکت عوارض بسیار کمی داردبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، حسن جلیلی مدیر پروژه تیم تحقیقاتی کووایران برکت در نشست خبری فاز سه مطالعات بالینی «اولین واکسن ایرانی کرونا» که صبح امروز (یکشنبه) در هتل ارم برگزار شد، با بیان اینکه دو خط تولید واکسن کرونا در حال فعالیت است، اظهار داشت: کار تولید واکسن کرونا همزمان با مطالعات بالینی انجام شد.

وی با بیان ادامه فاز صنعتی تولیدی واکسن در چند هفته گذشته راه‌اندازی شد، بیان کرد: هم اکنون یک میلیون دز واکسن تولید شده است و آمادگی داریم پس از دریافت مجوز‌ها در اختیار وزارت بهداشت قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تا شهریور ماه به تولید ۱۸ میلیون دز واکسن خواهیم رسید.

کووایران برکت در پیشگیری از کرونا بسیار موفق است

محمدرضا صالحی مجری کارآزمایی بالینی واکسن کرونای ایرانی نیز در ادامه این نشست نتایج واکسن کووایران برکت بسیار فوق‌العاده است، اظهار داشت: این واکسن در حوزه عوارض بسیار کم و در حوزه ایمنی بسیار موفق بوده است.

وی ادامه داد: پس از تاییدیه وزارت بهداشت و دریافت مجوز تحولی در واکسیناسیون عمومی خواهیم داشت.

مجری کارآزمایی بالینی واکسن کرونای ایرانی افزود: این آمادگی را داریم که فاز مطالعاتی را برای خانم‌های باردار و افراد ۱۲ تا ۱۸ سال آغاز کنیم.

صالحی گفت: خوشبختانه این واکسن در حوزه پیشگیری از کرونا بسیار موفق عمل کرده است.

آمادگی شروع واکسیناسیون عمومی را داریم

پیام طبرسی مدیر کارآزمایی بالینی واکسن کووایران برکت نیز در این نشست با بیان اینکه ما آمادگی داریم واکسیناسیون عمومی را شروع کنیم، اظهار داشت: اگر واکسیناسیون کرونا انجام نشود وارد موج پنجم و ششم کرونا خواهیم شد.

وی گفت: واکسن کرونا کووایران برکت کاملاً آماده تزریق به عموم مردم است و می‌توانیم با عملکرد به موقع در مهرماه چیزی به عنوان کرونا در ایران نداشته باشیم.

این واکسن عارضه عمده‌ای نداشته است و ۲۵ درصد عوارض خفیف از جمله تب، بدن درد و درد در محل واکسن داشته است.

انتهای پیام/ ۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار