رئیس سازمان عتبات عالیات خوزستان خواستار شد؛

ضرورت تاسیس یک شهر معنوی اربعین در شلمچه

حجت‌الاسلام «موسوی» گفت: با توجه به اینکه اربعین تا ۱۷ سال آینده در فصل گرما خواهد بود باید یک شهر معنوی اربعین در شلمچه ساخته شود تا بتوان خدمات مناسب و گسترده‌ای به زائران در فصل گرما ارائه شود.
کد خبر: ۴۵۹۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴ - 30May 2021

ضرورت تاسیس یک شهر معنوی اربعین در شلمچهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، حجت‌الاسلام «سیدمحمود موسوی»‌ رئیس سازمان عتبات عالیات خوزستان امروز در جمع موکب داران اربعین حسینی شهرستان آبادان اظهار داشت: مردم شهرستان آبادان همواره ثابت کردند که محب و خادم اهل بیت (ع) هستند و موکب‌های اربعین این شهرستان به عنوان معین در شلمچه حضور فعال داشته که قدردان زحمات آنها در چند سال‌ گذشته هستیم.

وی با اشاره به حضور زائران اربعین حسینی از سراسر کشور و ۹۵ کشور جهان در مراسم اربعین سال‌های گذشته در مرز بین‌المللی شلمچه افزود: در این سال‌ها با وجود موکب‌داران آبادان و شهرستان‌های معین هیچ مشکلی در پایانه شلمچه نداشتیم.

‌حجت‌الاسلام موسوی گفت: در صورت برگزاری اربعین ۱۴۰۰ حضور موکب‌های اربعین در مکان جدید فقط در صورت ایجاد زیرساخت‌هایی همچون آسفالت، آب و برق و برخی از امکانات جانبی از جمله احداث ۵۰۰ حمام و چشمه سرویس بهداشتی امکان پذیر است و در غیر این صورت مکان قبلی برای خدمت به زائران آماده خواهد شد.

رئیس سازمان عتبات عالیات خوزستان افزود: با توجه به اینکه اربعین تا ۱۷ سال آینده در فصل گرما خواهد بود باید یک شهر معنوی اربعین در شلمچه ساخته شود تا بتوان خدمات مناسب و گسترده‌‌ای به زائران در فصل گرما ارائه شود.

وی ‌متذکر شد: ۳۰۰ موکب اربعین برای ساخت مکان در شلمچه معطل مشخص شدن وضعیت زیرساخت‌های مسیر جدید هستند و با توجه به گرمای هوا و نیاز به وسایل سرمایشی متولیان امر باید هرچه سریعتر نسبت به برطرف کردن مشکلات اقدام کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار