مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس همدان:

امام (ره) ابداع‌گر انقلابی بی‌نظیر در سطح دنیا بود

سردار «ظفری» گفت: امام (ره) احیاگر تفکر اسلام ناب محمدی و ابداع‌گر انقلابی بی‌نظیر در سطح دنیا بود و کوچک شمردن دشمنان اسلام توسط امام خمینی نشأت گرفته از آیات قرآن است.
کد خبر: ۴۶۰۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱ - 02June 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، سرتیپ دوم پاسدار «‌مهدی ظفری»‌ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان همدان در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اظهار داشت: امام ‌(ره) احیاگر تفکر اسلام ناب محمدی و ابداع گر انقلابی بی‌نظیر در سطح دنیا بود و کوچک شمردن دشمنان اسلام توسط امام (ره) نشأت گرفته از آیات قرآن است.

وی به تبیین ابعاد تربیتی و اخلاقی امام (ره) پرداخت و گفت: برای شناخت شخصیت حضرت امام خمینی باید در پی شناخت انقلاب اسلامی باشیم چرا که ویژگی‌های امام (ره) در انقلاب تجلی یافته است، هر کسی نمی‌تواند امام، رهبر و حاکم باشد، تنها در حکومت نظام دینی است که هر سه این ویژگی‌ها یافت می‌شود، رهبر با امام متفاوت است چرا که رهبر به شخصی گفته می‌شود که تغییراتی در جامعه ایجاد کرده و می‌خواهد تفکر و اندیشه خود را عمق‌بخشی کند، اما امام معتقد است باید انقلاب اسلامی بنیان حکومت جهانی باشد.

ظفری عنوان کرد: اگر کسی فقط امام بوده و حاکم نباشد، نمی‌تواند در اجتماع تأثیرگذار باشد به طوریکه مراجع تقلید بُعدی از امام بودن را دارند، اما چون حاکمیت ندارند نمی‌توانند در جامعه تأثیرگذار باشند، امام (ره) انقلاب نکردند که یک سیستم حکومتی جایگزین سیستم حکومتی دیگر شود، بلکه ایشان هدف اصلی انقلاب را تشکیل حکومت جهانی می‌بینند، برخی مسئولان تصور می‌کنند انقلاب یک سیستم حکومتی را جایگزین یک سیستم حکومتی دیگر کرده است، در حالی که امام خمینی با انقلاب می‌خواستند ابعاد مختلف جامعه متحول و الهی شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان خاطرنشان کرد: در آن زمان قریب به اتفاق مسئولان وقت پیشنهاد انحلال ارتش را می‌دادند، اما امام خمینی تاکید داشتند که ارتش بماند چرا که ارتش متعلق به مردم است و این نشان دهنده نگاه باز ایشان به مسائل بود.

وی با اشاره به اندیشه‌های مدیریتی امام خمینی گفت: در اندیشه‌های مدیرتی امام خمینی هیچ‌گاه تردید دیده نمی ‎شود، چرا که ایشان شجاعت و شهامت دارند که بپذیرند تصمیم گرفته شده شاید اشتباه بوده، این در حالی است که این ویژگی در هیچ‌ یک از سیاستمداران دنیا دیده نمی‌شود.


سردار ظفری به اندیشه امام خمینی در زمینه حمایت از مستضعفان اشاره کرد و گفت: اندیشه حمایت از مستضعفان از ویژگی‌های حکومت‌های ولایی است که در تمامی ابعاد فعالیت‌های امام (ره) دیده می‌شود.

ظفری با اشاره به اینکه  خدا خواسته که ملت ایران بزرگ شود و باید قدر این بزرگی و عظمت ملت ایران را بدانیم و برای ارتقای آن تلاش کنیم، تصریح کرد: دشمن القا می‌کند که مردم حتما باید از قدرتی تبعیت کنند، در حالیکه امام چون حق را پیروز همیشگی می‌دانند در مقابل دنیا به راحتی می‌ایستند، کوچک شمردن دشمن از ویژگی‌های ایشان بود، ویژگی تحقیر و کوچک شمردن دشمن توسط امام خمینی از بطن و نصّ قرآن بر آمده است.

این ‌مسئول به وجه تمایز انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌های دنیا در اندیشه امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: همه انقلاب‌های دنیا همچون انقلاب فرانسه به سادگی شروع شده و به سختی ادامه پیدا می‌کنند چرا که اهداف محدودی دارند، اما انقلاب اسلامی از دیدگاه امام (ره) بنیان تشکیل حکومت جهانی است که به راحتی خسته نمی‌شود.

وی بسیج را ماحصل‌های اندیشه‌های دفاعی امام خمینی عنوان کرد و افزود: ساماندهی ارتش، تشکیل سپاه پاسداران و تشکیل نیروی هوایی و دریایی از ویژگی‌های اندیشه دفاعی امام خمینی است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه امروزه در سایه تفکر بسیج امنیت در کشور حکم‌فرماست، تاکید کرد: اگر امروز در بسیاری از مسائل قدرت بازدارندگی پیدا کرده‌ایم، مدیون اندیشه‌های دفاعی امام (ره) هستیم.

این مسئول به ثبات در نظام فکری و اندیشه امام خمینی اشاره کرد و گفت: وقتی امام خمینی تصمیم به عملیاتی می‌گیرند هیچ‌گاه تردیدی در تصمیمات ایشان دیده نمی‌شود چرا که همواره اصل مشورت در اندیشه‌شان یک قاعده است.

‌ظفری در ادامه به چگونگی انتقال اندیشه‌های امام خمینی به قشر جوان پرداخت و گفت: نسل امروز ما نسل گمشده تاریخ است، یک پیوند پنهانی با ارزش‌های انسانی و اندیشه‌های امام (ره) که برگرفته از اندیشه‌های همه پیامبران است دارند، اما دشمن با فضا و محیطی که برایشان مهیا کرده، در پی گرفتن هویت جوان دینی ما است، فطرت جوانان ما با اندیشه‌های امام(ره) گره خورده است گرچه خود متوجه نباشند، جامعه جهانی تصمیم دارد جوانان دین ما در قعر پوشش جهانی بماند و خودش را پیدا نکند.

وی یکی از ناهنجاری‌های اجتماعی بشر را فراموش کردن فطرت انسانی برشمرد و یادآور شد: فطرت سرمایه هر انسانی است بنابراین دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و سایر نهادهای فرهنگی و دینی فضای حاکم بر جامعه را طوری قرار دهند که زمینه لازم برای بروز قابلیت‌های درونی جوانان فراهم شود، اساتید در دانشگاه‌ها درباره برطرف کردن توهمات ذهنی برخی جوانان تکلیف دینی دارند، جوانان امروز با جوان دهه‌های گذشته متفاوت هستند. بنابراین باید والدین و مسئولان جامعه بکوشند سوالات ذهنیشان را به درستی پاسخ داده و آنها را واقعیت‌پذیر بار آورند.

ظفری با تأکید بر اینکه شکاف موجود در جامعه باید از بین برود، افزود: در نظام دینی در پی تشکیل امت واحده و جامعه توحیدی هستیم که یکی از ویژگی‌های آن از بین بردن مرزها و نگاه عاطفی به قشر جوانان است.

این مسئول با بیان اینکه امام خمینی یک شخصیت همه بُعدی داشتند، یادآور شد: بر اساس گفته‌های نزدیکان امام (ره)، هیچ‌گاه بُعد مدیریتی امام خمینی، ایشان را از ابعاد خصوصی و خانواده جدا نکرد، تواضع و اقتدار  دو ویژگی ذاتی و متمایز امام راحل است که در مقابل دشمن کاملا مقتدر و در مقابل مردم کاملا متواضع عمل می‌کردند.

وی با تأکید بر اینکه مسائل داخلی کشور موجب تغییر در رفتار امام خمینی در خانواده نمی‌شد، خاطرنشان کرد: امام خمینی یک انسان کاملا عاطفی بودند، اما هیچ‌گاه این ویژگی را در مدیریت‌های کلان دخالت نمی‌دادند.

روح بلند پیشوای مسلمانان و رهبر آزادگان جهان، حضرت امام خمینی (ره) در 14 خرداد سال 1368 به ملکوت اعلی پیوست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار