مدیر پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان سمنان عنوان کرد؛

مرکز فرهنگی دفاع مقدس پاتوقی برای پیشکسوتان جهاد و مقاومت

«نوروزیان» گفت: پیشکسوتان جهاد و مقاومت باید مرکز فرهنگی دفاع مقدس را پاتوق خود بدانند تا فرهنگ ایثار و فداکاری و خاطره‌های هشت سال مقاومت را به نسل جوان انتقال دهند.
کد خبر: ۴۶۰۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴ - 03June 2021
مرکز فرهنگی دفاع مقدس پاتوقی برا پیشکسوتان جهاد و مقاومتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، جلسه هماهنگی بزرگداشت دفاع مقدس و مقاومت ۱۴۰۰ با نمایندگان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رده‌های نظامی و انتظامی استان و مسئول ایثارگران جهاد کشاورزی استان سمنان در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان برگزار شد.

سرهنگ «محمد نوروزیان» مدیر پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان سمنان در این جلسه با بیان اینکه طی سال ۱۴۰۰ در زمینه دفاع مقدس و مقاومت ۴۰ برنامه محوری در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: سوم خرداد، هفته دفاع مقدس، هفته بسیج، روز جهانی مقاومت، روز ارتش، سالروز ورود آزادگان، سالروز تشکیل جهاد، روز شهید، آزادی سوسنگر، روز نیروی انتظامی، سالروز عملیات‌های بزرگ و... در زمره این مناسبت‌ها است.

وی گفت: یکی از راهکار‌های انتقال، آشنایی و تبیین راه شهدا و ترویج فرهنگ دفاع مقدس برای نسلی که جنگ را از نزدیک لمس نکرده حضور جوانان در مرکز فرهنگی دفاع مقدس است و باید برای جلوگیری از گسست نسلی و فضای نسلی، ارزش‌های شهدا را به نسل‌های آینده منتقل کنیم تا مانع ایجاد شکاف بین نسل‌ها شویم.

نوروزیان بیان داشت: پیشکسوتان دفاع مقدس باید مرکز فرهنگی دفاع مقدس را پاتوق خود بدانند تا فرهنگ ایثار و فداکاری و  خاطره‌های هشت سال مقاومت را به نسل جوان انتقال دهند.

وی یادآور شد: یکی از اولویت‌های اصلی ما باید بزرگداشت پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت باشد و نباید از آنان غافل شویم و تجلیل از پیشکسوتان باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و فرصتی است تا یادآور فداکاری‌ها و ازخودگذشتگی این عزیزان باشیم.

مدیر پیشکسوتان جهاد  و مقاومت استان سمنان ادامه داد: ثبت خاطرات و تجربیات رزمندگان دوران دفاع مقدس و نیز ثبت خاطرات همسران و مادران معظم شهدا و ایثارگران در راستای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های جوان مؤثر است و به‌عنوان گنجینه‌ای بزرگ و ماندگار برای نسل‌های آینده محسوب می‌شود.

در این جلسه مقرر شد، جمع آوری اسناد و مدارک پیشکسوتان ورزمندگان، تولید و انتشار محتوا دفاع مقدس در فضای مجازی، برگزاری دوره اموزش معارف دفاع مقدس ویژه سربازان و افسران جوان در پادگان و یگان‌های نظامی، استفاده از ظرفیت سربازان و نخبگان در انجام طرح‌های پژوهشی دفاع مقدس، جمع آوری بانک اطلاعات پژوهشی دفاع مقدس در سطح نیرو‌های مسلح، تولید فیلم و مستند دفاع مقدس، برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری، جمع اوری خاطرات رزمندگان وایثارگران در هر یگان و چاپ به صورت کتاب، حضور خانواده‌های نیرو‌های مسلح در مرکز فرهنگی دفاع مقدس و و ارتباط بین نسلی جوانان با پیشکسوتان دفاع مقدس، تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت، دیدار از خانواده شهدا و ایثارگران، برگزاری همایش پیشکسوتان، ضبط و ثبت خاطرات مادران و همسران شهدا و... مورد توجه مسئولان نمایندگان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رده‌های نظامی و انتظامی قرار گیرد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها