فرمانده لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز:

ساختار سازی از دل مبانی انقلاب، هنر امام (ره) بود

سردار آتانی گفت: امام (ره) از دل مبانی انقلاب ساختار سازی کردند و چون این مبانی با یکدیگر همسو و هم‌جهت بودند، منشأ خیر و برکت بسیاری برای کشور و ملت شدند.
کد خبر: ۴۶۰۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱ - 03June 2021

ساختار سازی از دل مبانی انقلاب، هنر امام (ره) بودسردار سرتیپ دوم پاسدار «رستمعلی رفیعی آتانی» فرمانده لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرج با اشاره به اینکه برای تحلیل شخصیت امام خمینی (ره) باید به آثار بیرونی ایشان توجه کنیم، اظهار داشت: امام راحل (ره) توانستند مبارزات خود را در مقابل دستگاه استکبار جهانی و عملگی رژیم پهلوی آغاز کنند و آن را به سرانجام برسانند.

وی با اشاره به شباهت شیوه عمل امام خمینی (ره) با شیوه عمل پیغمبر خوبی‌ها مطرح کرد: پیامبر اسلام (ص) رسالت خود را با وجود مقدس امیرالمؤمنین (ع) و وجود مقدسه حضرت خدیجه کبری (س) آغاز کرد و طی سه سال رسالت خود، با تربیت بیش از 40 نفر توانست رسالتش را عالم‌گیر کند.

فرمانده لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز بیان داشت: حضرت امام (ره) هم‌زمان با آغاز مبارزاتشان، در سال 1342 مبنای اقدامات خود را بر کار فرهنگی و علمی بنا نهادند. بیش از 500 مجتهد تراز اول انقلاب از تربیت‌یافتگان مکتب ایشان هستند. امام خمینی (ره) پیش از اینکه به سراغ جامعه بیایند، ساختن انسان‌ها و پیش‌قراولان نهضتشان را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری و شهیدان مطهری، دستغیب و صدوقی ازجمله شاگردان تراز اول حضرت امام (ره) بودند، افزود: امام (ره) این افراد را تربیت کردند و به جامعه فرستادند تا فرمایشات ایشان را به اعماق ملت ایران و دورترین نقاط برسانند. امروز مسائل و مباحث از طریق رسانه‌های بین‌المللی به گوش تمام جهانیان می‌رسد؛ آن زمان چگونه بیانات امام در تبعید، نجف و فرانسه در همه‌جا منتشر و پخش می‌شد؟

سردار رفیعی آتانی عنوان کرد: شاگردان تراز اول امام (ره) نسل دوم شاگردان را تربیت کردند و شاگردان نسل دوم تربیت‌یافتگان مکتب امام، فرماندهان دوره دفاع مقدس و مدیران اوایل انقلاب شدند. امام خمینی (ره) با استخراج معارف دینی از مبانی قرآنی، احادیث و ... و به میدان آوردن آن‌ها در صحنه عمل و میدان موفق به تربیت نسل بعدی شدند.

فرمانده لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز سومین شاهکار امام خمینی (ره) را ایجاد ساختارهای انقلابی و تشکیل جهاد سازندگی، بسیج، بنیاد شهید، سپاه و کمیته امداد دانست و بیان داشت: امام (ره) از دل مبانی انقلاب ساختار سازی کردند و چون این مبانی با یکدیگر همسو و هم‌جهت بودند، منشأ خیر و برکت بسیاری برای کشور و ملت شدند.

وی با اشاره به ایجاد ساختارهای متناسب با مبانی دینی و انقلابی توسط امام خمینی (ره) اظهار داشت: اگر در این مقطع نیز بخواهیم از تجارب گرانبهای امام عزیز استفاده کنیم، تنها راه، تربیت انسان‌های تراز انقلاب اسلامی و نیروهای میدانی به‌منظور پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است تا بتوانیم باور به اعتقادات و مبانی دینی را به رخ دنیا بکشیم.

سردار رفیعی آتانی عنوان کرد: برای ایجاد ساختار، مبارزه با فساد، اصلاح سیستم اجرایی کشور و تحقق شعارهای بر زمین مانده انقلاب که آرزوی امام (ره) بود و بخشی از آن‌ها را محقق کردند، باید از این مبانی استفاده کنیم. امام خمینی (ره) با انقلاب و جنگ هشت‌ساله دفاع مقدس، دوران تثبیت حاکمیت را پیش بردند. امروز مقام معظم رهبری به‌عنوان فرزند خلف حضرت امام (ره)، در مسیر ایشان حرکت می‌کنند.

فرمانده لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز اذعان داشت: مقام معظم رهبری در توصیف امام خمینی (ره) می‌فرمایند: امام خمینی (ره) سه خصوصیات داشتند که ایشان را به پیروزی‌های بی‌نظیری رساند؛ اهل توکل به خدا بودند و به وعده‌های او ایمان و به مردم و راه خود نیز باور داشتند و با همین مردم انقلاب کردند و ارکان نظام را تشکیل دادند و جنگ را به پیش بردند.

وی با بیان اینکه دوران طلایی حیات امام خمینی (ره) همچنان در دوران طلایی حیات مقام معظم رهبری به پیش می‌رود، تأکید کرد: امروز ما نیز باید در مسیرهای پیش رو به وعده‌های الهی، راه خود و قدرت و اراده مردم باور داشته باشیم و آن‌ها را تکریم کنیم. خدمت به مردم و حل مشکلات آن‌ها راه نجات کشور است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار