جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

فرهنگ دفاع مقدس باید با زبان روز به نسل امروز منتقل شود/ در موزه‌آرایی مراکز فرهنگی دفاع مقدس باید هدف‌گذاری بر روی نسل جوان باشد

امیر سهرابی گفت: در موزه‌آرایی مراکز فرهنگی دفاع مقدس باید هدف‌گذاری بر روی نسل جوان باشد و موزه‌آرایی باید به گونه‌ای انجام شود که جوانان را تحت تاثیر قرار دهد و با طراحی‌هایی که صورت می‌گیرد فرهنگ دفاع مقدس با زبان روز به نسل امروز منتقل شود.
کد خبر: ۴۶۰۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴ - 03June 2021

خبر مربوط به جانشین بنیاد////موزه‌آرایی مراکز فرهنگی دفاع مقدس بر روی نسل جوان هدف‌گذاری شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست شورای مدیران اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی با حضور امیر سرتیپ ستاد «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان در مشهد برگزار شد.

امیر سهرابی در این نشست اظهار داشت: ماموریت اصلی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان انسجام‌بخشی به فعالیت‌های حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس است ولذا مدیریت‌های اداره‌کل باید با استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و مردم در جهت اجرای ماموریت‌های محوله گام بردارند.

وی با بیان اینکه شهدا و ایثارگران جنگ را به یک حماسه ماندگار برای نظام مقدس جمهوری اسلامی تبدیل کردند، گفت: رسالتی که بر عهده اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس است رساندن پیام دفاع مقدس، شهدا و کسانی که برای جمهوری اسلامی اقتدار آفرین بودند به نسل جوان است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: واقعه کربلا رخ داد و حضرت اباعبدالله (ع) و یاران باوفایش به شهادت رسیدند اما یکی از عواملی که باعث جاودانگی قیام عاشورا تا به امروز شده این است که‌ حضرت زینب (س) پیام‌رسان قیام امام حسین‌ (ع) بودند.

امیر سهرابی در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت احداث مراکز فرهنگی دفاع مقدس اشاره کرد و ابراز داشت: هدف از احداث موزه دفاع مقدس صرفاً ساخت بنا نیست بلکه مهم بهره‌برداری هدفمند و انتقال معارف و مبانی دفاع مقدس به زبان هنر به نسل جوان است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه موزه‌آرایی را در اثرگذاری مراکز فرهنگی دفاع مقدس مهم دانست و بیان داشت: در موزه‌آرایی مراکز فرهنگی دفاع مقدس باید هدف‌گذاری بر روی نسل جوان باشد و موزه‌آرایی باید به گونه‌ای انجام شود که جوانان را تحت تاثیر قرار دهد و با طراحی‌هایی که صورت می‌گیرد فرهنگ دفاع مقدس با زبان روز به نسل امروز منتقل شود.

وی افزود: در حال حاضر موزه‌های دفاع مقدس بهترین ابزار برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به آینده‌سازان ایران اسلامی هستند و ساخت موزه و موزه‌آرایی آغاز اثرگذاری آن خواهد بود. هر چه اثرگذاری موزه‌ها بر جوانان بیشتر باشد ادارات کل حفظ آثار دفاع مقدس در اجرای ماموریت‌ها موفق‌تر خواهد بود.

امیر سهرابی تصریح کرد: اداره‌کل حفظ آثار خراسان رضوی در راستای نشر ارزش‌های دفاع مقدس نوآوری‌هایی داشته که قابل تقدیر است و در جهت اجرای ماموریت‌های محوله رشد کمی داشته که امیدواریم از نظر کیفی نیز شاهد شکوفایی بیش‌از پیش این اداره‌کل باشیم.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته توسط اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان، استفاده از ظرفیت‌های استانی را در ارتقای کیفی ماموریت‌های محوله ضروری دانست.

در ابتدای این نشست سردار یوسفعلی‌زاده گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارائه کرد و برخی مدیران به تشریح عملکرد مدیریت تخصصی خود پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار