حضور حداکثری، اقتدار ملی/ امام جمعه مهدی‌شهر:

مشارکت حداکثری وظیفه مردم و همچنین رسالت دینی و شرعی ماست

حجت‌الاسلام «بارانی» گفت: مشارکت حداکثری وظیفه مردم و همچنین رسالت دینی و شرعی ماست چرا که معتقدیم انتخابات در مسیر تفکر امام (ره)، شهدای ۱۵ خرداد، شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با شهدای مدافع حرم است.
کد خبر: ۴۶۰۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰ - 04June 2021

به گزارس خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، حجت الاسلام «محمد بارانی» امام جمعه مهدی‌شهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهدی‌شهر به میزبانی مصلی این شهر، با اشاره به انتخابات ۲۸ خرداد اظهار داشت: مشارکت حداکثری وظیفه مردم و همچنین رسالت دینی و شرعی ما است چرا که معتقدیم انتخابات در مسیر تفکر امام (ره)، شهدای ۱۵ خرداد، شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با شهدای مدافع حرم است که اینک مردم را در یک آزمون بزرگ الهی قرار داده تا رئیس جمهور و اعضای شورای اسلامی را در یک آزمون بزرگ الهی انتخاب کنند.

وی افزود: انقلاب برای رسیدن به حکومت امام عصر (عجل الله) پایه گذاری شد لذا انتخابات از آن جهت تکلیف است که قدرت اسلام را بالا می‌برد و قدرت امام زمان (عجل الله) با این قدرت اسلام ارتقا پیدا می‌کند لذا این موضوع اهمیت انتخابات را نشان داده و حتی به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی برای کسانی که ملی‌گرا هستند و نظام را قبول ندارند هم حضور و مشارکت در انتخابات یک اصل مهم است زیرا اقتدار کشور در حضور حداکثری در انتخابات محسوب می‌شود.

امام جمعه مهدی‌شهر بیان کرد: در کنار حضور، انتخاب صالح و شایسته دیگر آزمون الهی است و ما باید کسی را برای برگزینیم که راه امام و رهبری را بداند و با مکتب اسلام آشنا باشد، همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، فرد اصلح باید مؤمن و انقلابی باشد و ویژگی‌های دین مداری را در درون خود داشته باشد.

بارانی با بیان اینکه این روزها همه معتقد هستند که انقلابی هستند اما آن کسانی انقلابی واقعی محسوب می‌شوند که ویژگی‌های امام و رهبری را داشته باشند، ابراز داشت: کسی که در انتخابات دروغ می‌گوید چگونه می‌تواند کشور را اداره کند، همچنین فرد اصلح باید مردم دار باشد.

وی گفت: امروز برخی معتقد هستند که مشکل معیشت در کشور وجود دارد و به همین دلیل ممکن است در انتخابات شرکت نکند، لذا خطاب به این افراد باید گفت اتفاقاً اگر ما از معیشت ناراضی هستیم می‌بایست پای صندوق‌های رأی حضور یافته تا فردی را بیاوریم که بتواند بازار را سر و سامان ببخشد.

بارانی با بیان اینکه وقتی دولت به فکر مسکن نباشد شرایط اینگونه خواهد شد لذا مردم باید پای صندوق‌ها بیایند تا تغییر شرایط را از اشرافی‌گری و کسانی که به بیرون چشم دوخته‌اند را به سیستم انقلابی محقق سازند، بیان داشت: امام خمینی زمانی فرمودند به خاطر تشکیل حکومت اسلامی بیداری همه جوامع علیه ظالمان و دادن پرچم انقلاب به دست صاحب اصلی آن انقلاب کردیم لذا امروز شاهد آن هستیم که فلسطین با موشک و نه با سنگ اسرائیل را مورد هدف قرار می‌دهد و این نشان دهنده صدور انقلاب است.

وی افزود: انقلابی که آزمون جدیدی به نام انتخابات برای ادامه حرکت انقلابی خود پیش رو دارد و مردم باید در این آزمون فردی را انتخاب کنند که با مکتب امام و مکتب رهبر معظم انقلاب اسلامی که همان دین مداری انقلابی‌گری و مکتب خدایی است همراه باشد مکتبی که معتقد است اگر خدا را یاری کنیم خدا نیز ما را یاری خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار