نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

انتخاب بی‌بصیرت، باعث مصادره انقلاب اسلامی می‌شود

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه بزرگ‌ترین عرض ارادت به ائمه، توجه به منظومه فکری و سیره عملی آن بزرگواران است، گفت: باید توجه داشت همان اتفاقی که زمان امام صادق (ع) افتاد زمان ما هم می‌افتد و اگر با وجود این همه شهید، باز با بی‌بصیرتی رأی داده شود و مردم بیدار نباشند وضع به همان صورت در خواهد آمد، با این وجود انقلاب اسلامی مانند انقلاب امام صادق (ع) مصادره می‌شود.
کد خبر: ۴۶۰۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶ - 06June 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» در مراسم سوگواری شهادت حضرت امام صادق (ع) در جوار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الائمه (ع) با بیان اینکه بزرگ‌ترین عرض ارادت به ائمه، توجه به منظومه فکری و سیره عملی آن بزرگواران است، اظهار داشت: ائمه در مقاطع مختلف برای انسان‌سازی ظلم ظالمان را تحمل کرده و بسیار بی‌رحمانه مقابل ظلم قرار گرفتند برای اینکه انسان‌ها ساخته شوند و سیره آن‌ها به عنوان راهبری جامعه و امت اسلام قرار گیرد.

وی افزود: در شرایط امروز ما این مساله به عنوان یک مسأله حائز اهمیت و قابل توجه مطرح است، روش و سیره امام صادق (ع) به عنوان رییس مذهب در مقابل جنایتکاران آن زمان چه بود؟

علم‌الهدی با بیان اینکه برخی می‌خواهند اینطور تبیین کنند که امام صادق (ع) در سیاست مداخله نمی‌کرد و سیاستمداری مسلمانان را به حکومت عباسی واگذار کرده بود، متذکر شد: این تحلیل باطل و غیرمنصفانه است، امام صادق (ع) سرنوشت امت اسلام را در دست ظالم بگذارد و فقط درس دهد و شاگرد تربیت کند و در جریان سیاست دخالت نکند!

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: آیا می‌شود اینگونه در مورد امام معصوم و امامی که دغدغه‌مند سرنوشت امت است تصور کرد که در قبال همین سرنوشت امت و مسلمانان احساس مسؤولیت نکند؟

وی با بیان اینکه برخی به دنبال این هستند که بگویند ائمه پس از شهادت امام حسین (ع) دیگر برنخواستند و منتظر ظهور حضرت مهدی (عج) شدند و در این مدت ائمه فقط درس و مسأله می‌دادند، ادامه داد: از دهه ۶۰ هجری تا هزار و ۳۸۰ سال اسلام تعطیل شود تا روزی که ظهور امام زمان (عج) رخ دهد؟ کسی که این تفکر را دارد اسلام را قبول ندارد، امام صادق (ع) بلافاصله پس از شهادت امام حسین (ع) جنگ مقابل ظلم را انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: ائمه اطهار (ع) طبق سیره عملی خود هم درس می‌دادند و هم کنش سیاسی داشتند، خداوند جهانی شدن اسلام را در سال ۷۰ هجری قرار داد و زمانی که وجود نازنین امام حسین (ع) به شهادت رسیدند خداوند تثبیت اسلام را تا زمان ظهور امام زمان (عج) عقب انداخت، بنا بود تثبیت کننده اسلام در جهان و مصلح جهانی امام صادق (ع) باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تشریح کرد: روایات برای ما ثابت می‌کند اصلاح جهانی قرار بوده زمان امام صادق (ع) اتفاق بیفتد اما این انقلاب بوسیله بنی‌عباس مصادره شد، انقلابی قرار بود اسلام را در کل جهان تثبیت کنند، اما این انقلاب را مسلمانان لو دادند.

وی اضافه کرد: منصور دوانیقی می‌گوید «زمانی که با بنی امیه می‌جنگیدیم شکست خوردیم و من فرار کردم به طوری که هیچ کجا نمی‌توانستم بمانم و برای گذران ناهار و شام خودم ماندم، با خود گفتم هرجا شیعیان را پیدا کنم می‌توانم از آن‌ها پولی بگیرم، با نبوغی که خداوند به من داده بود با نگاه به صورت افراد محبت اهل‌بیت را در آن‌ها تشخیص می‌دادم، در مسجد جامع حله نشستم و در صورت امام جماعت محبت اهل‌بیت را دیدم و روایت انا مدینه العلم و علی بابها را در گوش او خواندم و او گریست و از او درخواست پول کردم، رو به مردم کرد و خواست به برادر من هرکس می‌تواند کمک کند که گرفتار شده است، پول را گرفتم و از حله فرار کردم و دوستان را جمع و سپاهی درست کردم.

علم‌الهدی با بیان اینکه امام صادق (ع) در جایی می‌فرماید اگر به اندازه کافی شیعه داشتم قیام می‌کردم و سکوت برایم جایز نبود، عنوان کرد: مردم اگر قرار باشد با هر شعاری تمکین کنند و سر فرود آوردند سرنوشت ما مثل بنی عباس و امام صادق (ع) می‌شود، آدم ظالم و قدرت‌طلب مردم را برای شهوت‌رانی خود گول می‌زند و از سلطه بر مردم برای بیشتر کردن پول خود با هر شیطنتی استفاده می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی یادآور شد: بنی عباس مردم را گول زدند و ده‌ها سال به مردم حکمرانی کردند و این از ظلم ظالم نیست بلکه از بی‌بصیرتی مردم بود، حکمرانی امثال بنی عباس طوری برای مردم جا انداخته شد که حکومت به جز ظلم نمی‌شود.

وی تصریح کرد: امامت بزرگترین مسأله‌ای بود که در مقابل بنی امیه و بنی عباس مطرح می‌شد، باید توجه داشته باشیم همان اتفاقی که زمان امام صادق (ع) افتاد زمان ما هم می‌افتد اگر با وجود این همه شهید، باز با بی‌بصیرتی رأی داده شود و مردم بیدار نباشند وضع به همان صورت درخواهد آمد و با این وجود انقلاب اسلامی مانند انقلاب امام صادق (ع) مصادره می‌شود، شیطان در این زمان هم در مکر خود همانگونه وارد می‌شود که در زمان بنی امیه و بنی عباس وارد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار