نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

افزایش سطح مناسبات دولت‌ها در گرو تحقق دیپلماسی پارلمانی است

مقتدایی گفت: فعالیت گروه‌های پارلمانی می‌تواند در افزایش سطح مناسبات دولت‌ها اثر جدی داشته باشد.
کد خبر: ۴۶۰۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲ - 07June 2021

افزایش سطح مناسبات دولت‌ها در گرو تحقق دیپلماسی پارلمانی است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «عباس مقتدایی» نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگویی در خصوص اهمیت تحقق دیپلماسی پارلمانی، اظهار داشت: فعالیت گروه‌های پارلمانی می‌تواند در افزایش سطح مناسبات ملت‌ها و دولت‌ها اثر جدی داشته باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به بهبود یافتن شرایط بین‌المللی در چند ماه آینده، زمینه مساعدتری برای فعالیت‌های پارلمانی فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: البته وزارت امور خارجه نیز در این میان باید اهتمام جدی تری برای بهره گیری از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی داشته باشد، زیرا گره برخی از امور خیلی راحت‌تر از سوی نمایندگان باز می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه ایران اسلامی، کشوری مقتدر است لذا باید از توانمندی‌های پارلمانی برای فراهم شدن آسایش مردم استفاده کرد، افزود: در واقع ایران دارای پانزده کشور همسایه است که حدود ۵۰۰ میلیون نفر جمعیت در این کشور‌ها سکونت دارند لذا باز شدن باب گفت‌وگو با این کشور‌ها بسیاری از مشکلات اقتصادی، تجاری و ... را برطرف می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گروه‌های دوستی - پارلمانی قوه مقننه آمادگی دارند با همکاری دستگاه دیپلماسی کشورمان گام‌های اساسی در راستای تحقق اهداف سیاست خارجی ایران اسلامی بردارند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها