مناطق بمباران شده همدان در دفاع مقدس (2)؛

شهادت 34 غیر نظامی در سبدبافان واقع همدان

 25 تیر 1361 مصادف باروز جهانی قدس هواپیماهای ارتش بعثی صهیونیستی عراق یکی  از مناطق مستضعف نشین شهر همدان به نام منطقه سبدبافان را مورد حمله قرار دادند.
کد خبر: ۴۶۰۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۴ - 11June 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، زمانی که صدام در سال 1359 به ایران حمله کرد علاوه بر مناطق مرزی، شهر‌ها و مناطق مسکونی در سایر نقاط کشورمان را هم مورد حمله قرار داد.

منطقه سبدبافان همدان از نقاطی بود که در تاریخ‌  25 تیر 1361 مصادف باروز جهانی قدس مورد حملات هوایی و بمباران توسط جنگنده‌های رژیم بعثی عراق قرار گرفت.

به شهادت رسیدن 34 نفر در اثر بمباران منطقه غیر نظامی سبدبافان واقع در پشت امامزاده عبداله همدان

شرح واقعه‌

حمله جنگده های ارتش مزدور عراق به منطقه سبدبافان واقع در پشت امامزاده عبداله همدان در تاریخ 25 تیر 1361 مصادف باروز جهانی قدس در حالیکه مردم مومن و متعهد همدان و حومه به مناسبت روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و اعلام همبستگی با مردم مظلوم و در بند فلسطین دست به راهپیمایی زده بودند در ساعت 9:30 هواپیماهای ارتش بعثی صهیونیستی عراق در حالیکه در ارتفاع بسیار بالا پرواز می‌کردند.

یکی  از مناطق مستضعف نشین شهر همدان به نام منطقه سبدبافان را مورد حمله قرار داده که ضمن ویران شدن منازل مسکونی مردم دهها تن از آنها را به خاک و خون کشیدند که بلافاصله پس از انجام این عمل ضد انسانی بعثیون کافر مردم همیشه در صحنه همدان به محل حادثه شتافتند و با کمک نیروهای امدادگر به یاری مصدومین و مجروحین پرداختند. در این حمله هوایی تعداد 34 نفر از مردم بی دفاع همدان به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار